Gå til innhold

Konisering og ventetid før ivf

luv

Anbefalte innlegg

Skal ringe avdelingen i morgen, men usikker på om jeg får snakke med legen med en gang, så jeg spør dere også.

Det ble under utredningen ifbm IVF oppdaget celleforandringer og jeg måtte derfor koniseres. Gjorde dette i slutten av august og fikk beskjed om at de fikk fjernet alt og ny celleprøve om 6mnd. På riksen vil de at celleprøve skal tas nå asap og jeg har fått beskjed om å melde mens nå i desember. 

Nå har det jo bare gått 3mnd og ikke 6. Jeg vil jo SELVFØLGELIG starte forsøket så fort som mulig nå som vi allerede har ventet så lenge for å komme inn. Men jeg vil jo ikke bli gravid om livmora ikke er "klar". På nett står det alt fra kun 6uker til 12mnd.. 

Er det noen andre som har måttet koniseres like før dere skulle begynne et forsøk? Hvor lenge måtte dere vente etter konisering? 

Setter stor pris på alle svar.

Endret av luv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk beskjed om at jeg ikke trengte å vente 6 mnd med å bli gravid etter konisering. Jeg vil tro at legene dine på Riksen har peiling og ikke ville anbefalt deg IVF etter så få måneder hvis det ikke var trygt.

Anonymkode: 606d5...cd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Retningslinjene sier 6mnd, men Riksen sa jeg kunne ta celleprøve etter fire måneder til meg. De vil ha svar på celleprøven før de setter igang. Merk at da jeg tok denne i april var det rundt to måneders ventetid på laben for å få svar, så selve prøven kan potensielt ta lang tid.

Det som har noe å si er hvor mye de har fjernet fra livmortappen. Sier de tre måneder er det fjernet lite, og det skal ikke ha noe å si for graviditeten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...