Gå til innhold

Positiv graviditetstest fire uker etter MA

lotte123

Anbefalte innlegg

Jeg testet positivt nærmere 2 måned etter MA faktisk. Jeg var overstimulert av et ivf forsøk, så tror det var årsaken. Ville fortsatt å sjekke sånn tilfelle det er noe galt, og bedr om en kontroll om du fortsatt tester positbt om en ukes tid. 

Anonymkode: a8a36...f3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

lotte123 skrev (På 16.11.2023 den 20.51):

Jøss! Håper jo det gjelder meg, men lovde meg selv å ikke få forhåpninger 🤞

Hvor langt på vei var du? Var du redd den testen var positiv pga spontanaborten? 

Jeg var 5-6 uker. Nei, var egentlig ikke redd for det. Bare merket at det var nytt svangerskap hvis du skjønner? Bare en magefølelse 

Anonymkode: ca4bf...4ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde svakt positiv test 4 uker etter abort grunnet MA (uke 10). Fikk mensen uken etter og ingen komplikasjoner. 

Anonymkode: 873e9...ef7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvordan går det? Har du tatt noen nye tester?

Anonymkode: 8f9c8...ca8

Takk som spør 💕 fortsatt positive.. Men lik styrke fra torsdag til i dag, så konkluderer med at jeg ikke er gravid i alle fall.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lotte123 skrev (25 minutter siden):

Takk som spør 💕 fortsatt positive.. Men lik styrke fra torsdag til i dag, så konkluderer med at jeg ikke er gravid i alle fall.. 

Åå leit å høre… Da er det bare å vente på negativ test og håpe at eggløsning dukker opp deretter🤞🏼

Anonymkode: 8f9c8...ca8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk mensen tilbake før graviditetstestene var blitt negative etter sist MA.. Tok 7 uker før Gtest var negativ. Mensen kom etter 6 uker. 

Anonymkode: 2af58...344

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/20/2023 at 12:05 PM, lotte123 said:

Ringte sykehuset i dag. De sa jeg måtte ta to blodprøver, helst så kjapt som mulig.. 

Det er nok greit å gjøre. Jeg tok jevnlige hcg prøver. De gikk sakte nedover. Det var snakk om en kort cellegift-kur hvis de ikke sank fort nok, men de gjorde heldigvis det til slutt. 

Anonymkode: 047c5...778

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er nok greit å gjøre. Jeg tok jevnlige hcg prøver. De gikk sakte nedover. Det var snakk om en kort cellegift-kur hvis de ikke sank fort nok, men de gjorde heldigvis det til slutt. 

Anonymkode: 047c5...778

Oi, såpass! Hvor lang tid tok det hos deg? Vet du om det er rester, eller om det "bare" er hormonet det er rester fra? 

Jeg er spent på hva hcg-verdiene er og om jeg klarer å tyde noe av dem. Jeg ringer sykehuset etter jeg får vite resultatet på begge blodprøvene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra du får oppfølging! Men jeg vikle ikke vært for bekymret for resultatet, sannsynligvis så synker hcg som det skal! Jeg hadde som sagt hcg på 66 etter fire uke, men absolutt ingen rester, og det sank fint ned til 0 to uker etter uten noe mer styr 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen. 

Blodprøvene fra forrige uke viste 42 (tirsdag) og 32 (torsdag). Håper det går fort nedover nå 🤞

Noen som erfaring med hvor lang tid det går fra negativ test til mensen? Håper mensen kommer tilbake asap! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lotte123 skrev (9 minutter siden):

Hei igjen. 

Blodprøvene fra forrige uke viste 42 (tirsdag) og 32 (torsdag). Håper det går fort nedover nå 🤞

Noen som erfaring med hvor lang tid det går fra negativ test til mensen? Håper mensen kommer tilbake asap! 

Så fint det går nedover! Jeg opplevde at det gikk litt tregt nedover på slutten, men jeg fikk mens kun et par dager etter at testen var negativ, så det trenger slett ikke ta lang tid 😊

Lykke til videre! 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...