AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #1 Del Skrevet 15. november 2023 Jeg bor på Vestlandet, nedi fjorden, hvor det sjelden er skikkelig snø, men desto oftere en tynn "usynlig" ishinne på asfalten. Hva i alle dager gjør man da når man løper, for å komme fra det med lårhalsen i behold? De vanlige løpeskoene mine har svært lite mønster under (og det lille som er slites veldig fort vekk..) Det er mye bakker (duh), og spesielt i nedoverbakker er det jo livsfarlig. Brodder er litt sånn eh, på sånt føre. Få skutt pigger i skoene? Hjelper det på denslags føre? Anonymkode: 01011...2b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MyMichelle Skrevet 15. november 2023 #2 Del Skrevet 15. november 2023 (endret) Jeg bruker Asics løpesko med pigger, som er supre på både tynn is og hålke. Men det er nok mer vinterføre her enn hos deg. Det er ikke alle løpesko som kan pigges, men jeg synes det høres ut som en god idé å gjøre det. Slike pigger vil imidlertid ikke holde så lenge som piggsko eller brodder. Endret 15. november 2023 av MyMichelle La til det siste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #3 Del Skrevet 15. november 2023 MyMichelle skrev (35 minutter siden): Jeg bruker Asics løpesko med pigger, som er supre på både tynn is og hålke. Men det er nok mer vinterføre her enn hos deg. Det er ikke alle løpesko som kan pigges, men jeg synes det høres ut som en god idé å gjøre det. Slike pigger vil imidlertid ikke holde så lenge som piggsko eller brodder. Hvilken modell er det? Er det typ terreng-sko? Anonymkode: 01011...2b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #4 Del Skrevet 15. november 2023 Enten løper du inne på tredrmølle, eller du løper i oppoverbakke og går ned igjen. Eller du svømmer, går laaaange raske turer (med bakker), sykler på spinningsykkel, løper i trapper e l. ELLER du løper på glatta og brekker bein og knuser skallen. Anonymkode: 2f131...f94 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #5 Del Skrevet 15. november 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Enten løper du inne på tredrmølle, eller du løper i oppoverbakke og går ned igjen. Eller du svømmer, går laaaange raske turer (med bakker), sykler på spinningsykkel, løper i trapper e l. ELLER du løper på glatta og brekker bein og knuser skallen. Anonymkode: 2f131...f94 Vel, nå løper jeg til og fra jobb Kommer meg ikke til jobb ved å løpe på møllen akkurat. Anonymkode: 01011...2b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #6 Del Skrevet 15. november 2023 Jeg synes ikke pigger hjelper på sånt føre. Det hjelper hvis det er skikkelig is og snø, men ikke bare glatt asfalt med supertynn is. Jeg ville heller gått, tatt buss eller bil. Risikerer ikke helsa rett og slett. Anonymkode: 432ec...506 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #7 Del Skrevet 15. november 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Vel, nå løper jeg til og fra jobb Kommer meg ikke til jobb ved å løpe på møllen akkurat. Anonymkode: 01011...2b6 Men da gjør du som jeg sier. Løp i oppoverbakkene, gå i nedoverbakkene. Fyll på med de andre treningstypene jeg foreslo. Du MÅ jo ikke løpe til og fra jobb når det er fare for liv og helse…. Anonymkode: 2f131...f94 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #8 Del Skrevet 15. november 2023 Jeg har disse og de er helt OK Braasport - Piggsko og blir det mer is enn de klarer drr jeg på "kjetting" utenpå vanlige sko.. bor også på kysten på vestlandet.. Anonymkode: d7dc7...d5d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #9 Del Skrevet 15. november 2023 Jeg har piggsko fra Asics. Tror det er løsningen altså. Anonymkode: b1dd6...905 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #10 Del Skrevet 15. november 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har piggsko fra Asics. Tror det er løsningen altså. Anonymkode: b1dd6...905 Disse?https://www.brukas.no/asics-gel-fujisetsu-3-g-tx-dame?gclid=CjwKCAiA9dGqBhAqEiwAmRpTCwh9bljzjVKFTU7AZYoL-67VnWO4iOcQV2zxl6Lc6Q50Iskb9gN0uBoCNGcQAvD_BwE De er de enste jeg finner fra Asics med pigger. Jeg har litt vanskelige føtter, så Asics er faktisk eneste sko-merket jeg har funnet som funker for meg. Anonymkode: 01011...2b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #11 Del Skrevet 15. november 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har disse og de er helt OK Braasport - Piggsko og blir det mer is enn de klarer drr jeg på "kjetting" utenpå vanlige sko.. bor også på kysten på vestlandet.. Anonymkode: d7dc7...d5d Kan jeg spørre om hvordan disse er i størrelsen? Anonymkode: affb9...38f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MyMichelle Skrevet 15. november 2023 #12 Del Skrevet 15. november 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Disse?https://www.brukas.no/asics-gel-fujisetsu-3-g-tx-dame?gclid=CjwKCAiA9dGqBhAqEiwAmRpTCwh9bljzjVKFTU7AZYoL-67VnWO4iOcQV2zxl6Lc6Q50Iskb9gN0uBoCNGcQAvD_BwE De er de enste jeg finner fra Asics med pigger. Jeg har litt vanskelige føtter, så Asics er faktisk eneste sko-merket jeg har funnet som funker for meg. Anonymkode: 01011...2b6 Det er en eldre variant av de jeg også bruker. Ellers så synes jeg Asics Nimbus er fantastiske. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #13 Del Skrevet 15. november 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Enten løper du inne på tredrmølle, eller du løper i oppoverbakke og går ned igjen. Eller du svømmer, går laaaange raske turer (med bakker), sykler på spinningsykkel, løper i trapper e l. ELLER du løper på glatta og brekker bein og knuser skallen. Anonymkode: 2f131...f94 Jeg tryna saftig i oppoverbakke på sånn tynn is da jeg mistet fotfestet, nå er det brodder på meg, kjente det raslet i hoftene Anonymkode: 73442...e48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2023 #14 Del Skrevet 15. november 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Vel, nå løper jeg til og fra jobb Kommer meg ikke til jobb ved å løpe på møllen akkurat. Anonymkode: 01011...2b6 Greit å ha med i HI. Anonymkode: a05f5...6db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #15 Del Skrevet 16. november 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Greit å ha med i HI. Anonymkode: a05f5...6db Nei. Spørsmålet var hva man gjør når mab løper, ikke hva kan gjøre istedetfor å løpe. Det er revnende likegyldig hvor og hvorfor jeg løper, all den tid spørsmålet var om hva man gjør når man faktisk løper. Anonymkode: 01011...2b6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2023 #16 Del Skrevet 16. november 2023 (Lister bare ut igjen etter å ha sett hvordan TS hveser til folk...) Anonymkode: 15b99...b0b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiominMio Skrevet 16. november 2023 #17 Del Skrevet 16. november 2023 Løper på grus sti eller innendørs. Tar ingen sjanser her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2023 #18 Del Skrevet 20. november 2023 Jeg synes piggsko hjelper, men det er fryktelig hardt å løpe med hvis det ikke er nok is/snø å sette piggene i. Jeg får litt vondt i knærne av det selv om jeg ikke sliter med knærne ellers. Tipper brodder vil være litt samme greia. Det finnes ikke noe flatere da? Husker det var noen som hadde en sprayboks som ga et slags lag med sand under sålen. Det tror jeg kunne fungert bedre? 🤔 Her er det så få dager det er slik at jeg velger heller et alternativ. Bor i Oslo. Anonymkode: 7a810...e65 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2023 #19 Del Skrevet 22. november 2023 Mann her. Jeg har Asics Fujisetsu gtx2, og det er det beste kjøpet jeg har gjort. Det blir litt hardt på asfalt ja, så hvis du har tilgang til grusvei, og skogsstier, så er det å foretrekke. Anonymkode: 071b5...1fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå