Gå til innhold

Eggløsning uten temperaturøkning

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er dette mulig? 
Hadde EL slim 1.november, samt blinkende smiley på Clearblue 2. og 3. november, masse murringer i korsryggen hver dag helt siden 23. oktober. 
Allikevel ingen temperaturøkning. 

Er det mulig at jeg har hatt eggløsning allikevel? 

Anonymkode: 08911...2f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det er fullt mulig. 

Man kan ha EL uten at eggløsningstester slår ut eller temperatur endringer. Er dessverre ingen fasit på EL - tester - temp - prøving..  

Du må nesten bare se hva som er normalen for deg og dine sykluser - ingen temper er like. Noen har temp dip, andre ikke. Noen har stor temp økning, andre ikke.. Temping kan ikke vurderes ut ifra en enkelt temp.. Det er helheten. "Normalt" sett ligger tempen generelt sett litt høyere etter EL enn før EL, men ikke for alle. 

Anonymkode: c0693...a65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Ja det er fullt mulig. 

Man kan ha EL uten at eggløsningstester slår ut eller temperatur endringer. Er dessverre ingen fasit på EL - tester - temp - prøving..  

Du må nesten bare se hva som er normalen for deg og dine sykluser - ingen temper er like. Noen har temp dip, andre ikke. Noen har stor temp økning, andre ikke.. Temping kan ikke vurderes ut ifra en enkelt temp.. Det er helheten. "Normalt" sett ligger tempen generelt sett litt høyere etter EL enn før EL, men ikke for alle. 

Tusen takk for en fin og utfyllende tilbakemelding! 😊

Jeg har hatt alle andre tegn på eggløsning enn denne temperaturøkningen, så godt å høre et synspunkt som dette også. 
Takk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofakona skrev (7 minutter siden):

Husk blinkende et bare at du har litt forhøyet og..altså ikke eggløsning. 

Det er jeg klar over😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofakona skrev (37 minutter siden):

Husk blinkende et bare at du har litt forhøyet og..altså ikke eggløsning. 

Men igjen så betyr heller ikke fast smily eggløsning da.. Bare mulighet for det.. 

Ingen hjemmetest eller temp kan garantere noen at el har skjedd.. Bare indikere. 

Men jo lengre man sjekker, jo mer kontroll man får på sin egen syklus og kjenner den, jo mer kan man egentlig stole på alle disse tingene. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du måler rett og fører inn i feks fertilityfriend så vil man få tempøkning etter el. Siden du bare hadde blinkende smiley så tror jeg ikke el har skjedd enda og ville derfor fortsatt jakten var jeg deg :) 

Anonymkode: bda36...dd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hvis du måler rett og fører inn i feks fertilityfriend så vil man få tempøkning etter el. Siden du bare hadde blinkende smiley så tror jeg ikke el har skjedd enda og ville derfor fortsatt jakten var jeg deg :) 

Anonymkode: bda36...dd4

Jeg har ikke testet noe mer, så kan hende jeg egentlig har hatt fast smiley. 
Hvis jeg ikke har hatt eggløsning, så syntes jeg det er veldig rart at jeg har hatt eggløsningsslim og murringer for så mange dager siden. Vil jo tro at blinkende smiley indikerer at eggløsning snart nærmer seg😊 

Det er ikke så godt å si, men disse tingene vil vel ikke komme hvis man ikke har hatt eggløsning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg har ikke testet noe mer, så kan hende jeg egentlig har hatt fast smiley. 
Hvis jeg ikke har hatt eggløsning, så syntes jeg det er veldig rart at jeg har hatt eggløsningsslim og murringer for så mange dager siden. Vil jo tro at blinkende smiley indikerer at eggløsning snart nærmer seg😊 

Det er ikke så godt å si, men disse tingene vil vel ikke komme hvis man ikke har hatt eggløsning?

Disse tingene kan komme selv om EL ikke skjer. Elslim f.eks er bare kroppens måte å forberede seg på sperm som kommer.

Men hvis du har stabil og regelmessig syklus så har nok EL vært. Kommer mensen som tenkt antall dager etter mens som "normalt" for din syklus så ser du det.. Er mens forsinket og du ikke er gravid, har nok EL vært seinere enn antatt. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofakona skrev (På 11.11.2023 den 9.17):

Har du bilde av temperaturen dine? 

Nei, dessverre:) Har bare notert på tlf. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei, dessverre:) Har bare notert på tlf. 

Men har du de på et skjema?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofakona skrev (44 minutter siden):

Men har du de på et skjema?

Nei, det har jeg ikke:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Nei, det har jeg ikke:) 

Det må du ikke...du må se et mønster i skjemaet i forhold til økningen og svingninger... ikke bare gå etter tall på mobilen din. Last ned fertility friend og legg tallene inn der, da vil du se en mønster mye bedre

Endret av Sofakona
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...