Gå til innhold

Små, hvite "puss"-klumper i halsen


Gjest Gjesta

Anbefalte innlegg

Har akkurat kommet fra øre-nese-halsspesialist pga dette og plager med sår hals/betennelse. Han sa at jeg hadde kronisk halsbetennelse og skal nå få det fjernet. Dersom dere som har slike "klumper" i halsen også er plaget med såre/hovne mandler, så ta turen til legen. Det kan komme bivirkninger etterhvert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest vilde83

jeg fikk beskjed av legen om å bare bruke tuppen på håndtaket på en liten t-skje og bare "vippe" de ut.. de samler seg i hulerom over mandlene på en måte... de kan være litt vanskelig å se siden det er en hudfold foran.. Eneste som er mulig for å bli kvitt de er å fjerne mandlene. Og de fjerner de kun om man er veldig plaget med mye halsbetennelse eller ekstremt dårlig ånde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Alette_*

Hei.

Jeg tok laseroperasjon av mandlene - det tok knekken på problemet :) Kan virkelig anbefales! Tok under 30 min, lokalbedøvelse og null rekovalenstid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hei.

Jeg tok laseroperasjon av mandlene - det tok knekken på problemet :) Kan virkelig anbefales! Tok under 30 min, lokalbedøvelse og null rekovalenstid.

Betalte du dette selv? Hvor mye koster det i så fall å fjerne mandlene med laser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest

Jeg har også dette innimellom, men synes det beste er å lirke dem løs med tunga. Samme teknikk som når man løsner matrester fra tenna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Er det noen her som har fjernet mandlene pga disse puss-proppene.Var det verdt all smerten etterpå?jeg har fått operasjon om noen uker pga dette,men får litt panikk når jeg leser alle innleggene folk har skrevet om smertehelvete osv. :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Annonse

Har det samme jeg.

Brukte 30 min i går kveld for å pirke ut faenskapet!

Mine lå i høyre mandel. De var umulig å se for de lå bak. Jeg tok bare en q-tips bak og en del kom ut. (Noen satt virkelig fast)

Husket før at puss proppene ofte kom ut fra halsen. Altså bak mandlene på halsen :tristbla: Hvilke hull er dette? Bihuler? Er det bra å pirke inni dem?

Forresten: Munnskyllevann kan da umulig hjelp mye, da vi ikke klarer å skylle så langt bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er munnskyllevann som funker, husker ikke helt hva det heter, men begynner på Hirx eller noe sånn og er rosa.. Det misfarger ikke tennene, og skal hjelpe. Fikk det anbefalt av legen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Gullstrupe

Disse illeluktende hvite klumpene i halsen er:

Det du har kalles kronisk tonsilitt, en slags lavgradig betennelse i mandlene. Dette sees vanligvis hos personer som har hatt en god del halsbetennelser i ungdommen, og der det dannes litt store krypter, eller hulrom, i mandlene, der proteinavleiringer og bakterier dannes. Bakteriene danner svovel, hvilket forklarer den vonde lukten. Man kan forsøke å skylle med sinkholdig munnskyllevann, men om man har besvær ukentlig over lengre tid, vil den mest effektive behandlingen være å fjerne halsmandlene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
  • 5 år senere...

Jeg trodde det var mat, jeg. 

Beklager at jeg drar opp en gammel tråd, men dette var litt relevant nå for meg. 

Anonymkode: 4fe38...bc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...