Gjest Gjest Skrevet 28. januar 2006 #21 Skrevet 28. januar 2006 Hadde kjøpt hvit dør! Huset blir kanskje malt. Men man maler ikke døra.
Gjest Gjest Skrevet 28. januar 2006 #22 Skrevet 28. januar 2006 Rød dør til gult hus med grønn staffsje blir fint. Døra er slusen inn til huset, så det er fint at den er godt synlig.
Gjest Gjesta Skrevet 28. januar 2006 #23 Skrevet 28. januar 2006 Hei! Blitt av dere a'? Og Smurf mon tro? ← Smurf har bare byttet brukernavn
Hu i Svingen Skrevet 28. januar 2006 #24 Skrevet 28. januar 2006 Jeg synes rød dør går fint an til de fargene du nevner, men da bør døren være verd å fremheve, altså den må være pen i seg selv.
loffen Skrevet 28. januar 2006 #25 Skrevet 28. januar 2006 Smurf har bare byttet brukernavn ← Aha! Nå skjønner jeg. Litt treig..
Gjest Gjest Skrevet 28. januar 2006 #26 Skrevet 28. januar 2006 ah, nå ble jeg kjempeglad, det er jo flere enn meg som syntes at det høres fint ut!!! vi har valgt ut en pen klassisk dør, og den blir dobbel. gult hus, grønn stafasje eller hva det heter og så grønt inngangsparti med rød dobbeldør. det tror jeg på!!!! hurra endelig har vi tatt en avgjørelse. det blir superdyrt men det får ikke hjelpe.... vi bør gjøre det uansett så da får vi bare ta kostnaden. når vi får råd skal vi ta verandadøra og stuevinduene også. så det er bare å begynne å spare....
Gjest Gjest Skrevet 28. januar 2006 #27 Skrevet 28. januar 2006 Dette blir supert - ekstra flott fordi dere har valgt dobbeldør. Inngangsdøren skal synes.
Gjest Fruktfat Skrevet 29. januar 2006 #28 Skrevet 29. januar 2006 (endret) Jeg personlig ville ikke valgt kombinasjonen rød dør til staverngult, nettopp pga kontrastene.. ← vi har gult hus, og røde gardiner i stua (i desember), og det ser ikke spesielt pent ut utenfra! gult og rødt er ikke fint sammen (synes jeg). men nå leste jeg hele tråden, og tror kanskje det blir fint likevel, om dere velger dobbeltdør! Endret 29. januar 2006 av Fruktfat
Gjest Gjest Skrevet 29. januar 2006 #29 Skrevet 29. januar 2006 Rødt, gult og grønt er veldig sterke farger, og så store kontraster øker sjansen for at du går lei. Jeg har lyst hus med grønn dobbeltdør og grønt listverk, det er blitt veldig bra. Trodde det skulle bli for kjedelig med samme farge på listverk og dør, men det ble overraskende fint. Ja, ytterdører er veldig dyre. Vi kjøpte vår (gjennom en byggmester) fra en fabrikk på sørlandet - veldig bra kvalitet, og veldig god pris - spesiallaget dobbeltdør på egne mål kom på rundt 30' inkl. maling. Vatnestrøm tror jeg de heter. Kjøper du standarddører gjennom Maxbo etc så blir det gjerne veldig dyrt.
Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2006 #30 Skrevet 30. januar 2006 Kan det ikke bli fint med rød dør, da? Hvis den ikke er knallrød, men mørk rød, f eks? Det kommer selvsagt an på grønnfargen man bruker også. Staverngul er vel litt varmgul (er ikke det litt sånn hyttefarge? Vi har hytte i Vestfold og mener en del har slik farge på hytta si)? Og selvsagt bør døra være pen om den skal bli fin i en såpass synlig farge. Ikke noe galt i kontraster så lenge man velger dem med omhu. Om dere ikke er helt sikre på deres egen fargesans, så spør noen om råd til å velge ut nyanser som står fint til hverandre.
Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2006 #31 Skrevet 30. januar 2006 Staverngult er pent til en mørk grønnfarge og rødt. Det er veldig forskjell på gulfarger på hus - mange er ikke pene, og til det passer ingenting, ikke ei rød dør en gang, men til staverngult passer det. Trådstarter har skrevet det er snakk om staverngult, og da bør det vel gis råd utfra det?
Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2006 #32 Skrevet 30. januar 2006 trådstarter her; joda det er staversgult, kall det gjerne litt hyttete farge (varm og god) og grønnfargen er dyp og mørk, slik det skal være til stavernsgul. og rødfargen er selvsagt ikke rød rød, men mørk, dyp den også...... å nå gleder jeg meg veldig. mannen skal bestille i dag, - - eneste kostnaden som tynger nå......
Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2006 #33 Skrevet 30. januar 2006 trådestarter igjen; jeg ser det for meg som veldig lett å forklare hvor vi bor nå da; det gule huset med den røde døra!!! litt som notting hill, bare der var døra blå..... joda huset vårt blir fargesterkt, og hyggelig å komme frem til! bare som en liten digresjon, når vi hadde med bilder av hjemmet vårt til familien i søramerika i fjor, så var det så godt å kunne vise frem et staversgult hus, og ikke et grått ett (som det var før). der nede tror de jo at vi er grå nok som det er her i kalde nord.... haha!
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2006 #34 Skrevet 6. februar 2006 døra kommer i februar og gjett hvem som gleder seg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå