Gå til innhold

Kommer aldri til å fortelle samboer at jeg ble voldtatt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det skjedde for mange mange år siden. En kjæreste som jeg gjorde det slutt med tvang seg til sex med meg ve då kaste meg ned på en seng og voldta meg.
Etterpå kjente jeg ikke annet en forakt og avsky. Ingen skam, ingen skyld, men så bare på fyren som en ynkelig stakkar.
Jeg har aldri følt at det skadet meg emosjonelt eller seksuelt heller. Jeg gikk videre i livet uten drittsekken, og overså ham hvis jeg skulle passere ham på gaten.
Fikk senere nye forelskelser, nye kjærester, mannen i mitt liv som jeg giftet meg med.
Han døde dessverre etter at vi levde mange år sammen og fikk barn.
Nå har jeg truffet en ny mann som jeg elsker og flyttet sammen med. 

Foreløpig har ingen jeg kjenner fått vite om hva som skjedde den gangen.
Kommer til å ta det med meg i graven.

Er ikke det helt greit?

MÅ man fortelle hverandre om absolutt alt og alle vanskelige ting i livet?

Anonymkode: 0d8c6...7ca

• Hjerte 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel greit? Hvis det kjennes riktig ut for deg er det jo det 

Anonymkode: fa5e1...388

• Liker 3
  • Hjerte 2
Skrevet

Det er ikke alle som er like sårbare for å slite med slike ting i etterkant. Du skal være stolt over, og glad for at du har en sterk psyke! Og du velger helt selv hvem du forteller dette til. 

❤️ 

Anonymkode: 6d62b...e86

Skrevet

Jeg hadde en lignende opplevelse en gang. Kom meg veldig bra etterpå, men valgte å si det til min da kommende ektemann. Han ble så sint, og tok det utover meg. Ikke skjønner jeg hvorfor, men det var jeg som fikk skylden i hans øyne. Det ble ikke giftemål etter det. Men etter det har jeg aldri fortalt det til en eneste mann.. 

Anonymkode: 237bf...39d

• Hjerte 7
Skrevet

Føler med deg❤️ Min nye kjæreste vet heller ikke om dette. Har vurdert å fortelle det, men føler ikke for det akkurat nå. 
Ta den tiden du trenger. Ingen som tvinger deg❤️

Anonymkode: 78ac8...b5d

Skrevet

Det virker som du la det bak deg for lenge siden. Så lenge det ikke betyr noe for deg og du ikke har behov for å dele, ser jeg ingen grunn til at du skal fortelle. 

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg hadde en lignende opplevelse en gang. Kom meg veldig bra etterpå, men valgte å si det til min da kommende ektemann. Han ble så sint, og tok det utover meg. Ikke skjønner jeg hvorfor, men det var jeg som fikk skylden i hans øyne. Det ble ikke giftemål etter det. Men etter det har jeg aldri fortalt det til en eneste mann.. 

Anonymkode: 237bf...39d

Jeg tror de aller fleste hadde reagert annerledes enn din eks. På en måte bra han avslørte at han er drittsekk.. 

Anonymkode: fa5e1...388

• Liker 5
Skrevet

FOr håpe traumen ikke tar deg igjen da. 

Anonymkode: 03cdc...b4e

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

FOr håpe traumen ikke tar deg igjen da. 

Anonymkode: 03cdc...b4e

Hva er dette for et svar? Hva er det egentlig du mener her?

Anonymkode: 6d62b...e86

• Liker 2
  • Nyttig 7
Skrevet

Du må jo gjøre det som er riktig for deg, alle må ikke gjøre alt likt for at det skal bli bra. Man må ikke bekjenne alt her i livet til en ny partner, men at en partner vil vite litt om hva som er formet deg som menneske er jo naturlig. Så er det du som velger selv hva du vil dele. :)

• Liker 1
Skrevet

Dette styrer du helt som du selv vil. Har du lagt det bak deg og det ikke preger deg, så er det ingenting å snakke om heller. :) 

• Liker 1
Skrevet

Du trenger tydeligvis ikke noe støtte på opplevelsen og den var ikke viktig for deg, så det gir jo mening at du ikke deler. 

Anonymkode: 4817d...e89

• Liker 1
Skrevet

Fortalte eksen min om et overgrep jeg opplevde for endel år siden. Han ble ilsk på mannen som hadde gjort det og han skulle konfrontere han osv. sa hele tiden at jeg ikke ønsket det og at han ikke skulle ta noe kamp for meg, spesielt om noe jeg hadde lagt bak meg. Det snudde en dag han i mot meg når han var sint på meg, og mente jeg hadde løyet om hendelsen fordi jeg var en hore som hadde stelt det i stand selv. Vi er så klart ikke sammen lengre, men alt i alt var det bare pes å fortelle om det så heretter holder jeg det for meg selv. 

Anonymkode: 732b7...365

• Hjerte 3
Skrevet

Overgrep er komplisert og ikke alle forstår at det finnes mange ulike måter å ragere på. Noen vurderer ut fra klisjeer og et ønske om å fikse/være helt. Og ikke alle er like smarte, rett og slett. 

Anonymkode: 4817d...e89

Skrevet

Det er helt greit. Det er du som eier din historie og bestemmer hva du deler av personlige ting. Ingen! Har rett til å vite alt om andre.

Anonymkode: 79aff...dbc

• Liker 3
Skrevet

Du trenger ikke å si noe om det når du ikke har behov for å prate om det.

Selv ble jeg dopa ned på jobben, vi hadde julebord på kontoret. Jeg drakk bare to øl og en shot vodka, og så kom sjefen med en wiskey som han oppfordret meg til å smake på siden jeg liker det. Den smakte skikkelig vondt så jeg tok bare den ene slurken. 

Uansett så husker jeg fint lite derfra, våkna til av at jeg lå på magen på gulvet i "stua" der mens noen ganger klet med trusa mi. Jeg sa nei og dro den på meg mens vedkommende dro den til sides. Husker glimt. Jeg løp hjem når jeg ble i stand til det.  Mannen min møtte meg i døra og spurte surt hva det var nå jeg hadde gjort.

Responsen hans gjorde slik at jeg aldri kommer til å si noe. Aldri! 

Jeg har heller ikke behov for å prate om det. Jeg vet jeg ikke gjorde noe annet galt enn å stole på sjefen og kollegaer. 

Anonymkode: b3699...b37

• Hjerte 3
Skrevet

Mange menn takler dessverre slik info mye dårligere enn de liker å tro selv.

Min erfaring er at det beste er å ikke fortelle om det.

Anonymkode: 3b6e8...20e

• Liker 1
Skrevet

Så mange som har opplevd manglende støtte fra kjæreste/mann! Jeg blir helt sjokkert! Snakker om å skylde på offeret!! 

• Liker 5
  • Hjerte 2
Skrevet
PM75 skrev (3 minutter siden):

Så mange som har opplevd manglende støtte fra kjæreste/mann! Jeg blir helt sjokkert! Snakker om å skylde på offeret!! 

Jeg også! Blir oppriktig lei meg av å lese det

Anonymkode: bcfb3...74b

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg tror kanskje at jeg hadde opplevd det sårt at du ikke hadde fortalt meg om en såpass stor ting for deg. Ikke fordi jeg trenger å vite det, men fordi jeg gjerne vil at dama skal stole på meg

Anonymkode: df8fb...9c2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...