Gå til innhold

Nytt bilbatteri dødt etter fire dager?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva kan være galt da? Batteriet døde, jeg kjøpte nytt, og nå er det også dødt 😕

Anonymkode: 9e9cb...536

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

mhm høres rart ut syns jeg nytt fra butikk? Eller nybrukt fra hugger ? Det første jeg ville gjort var å lade det opp og lades det ut igjen etter en dag så har du enten lekkasje strøm  eventuelt er dynamoen din kaputt (batteriet lades ikke opp ved kjøring) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjekket om bilen lader? 

1:Lad batteriet

2: Mål spenning på batteriet når motoren står 

3: Start motoren og mål spenning på batteriet. 

Spenningen skal være høyere når motoren går 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva viser målingene? Kan virke som du har en strømtyv et sted. Hvaslags bil har du?

Anonymkode: a7e28...4f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som dynamoen din eller ledninger derfra til batteriet er gåent.

Eller at det er en "strømtjuv" i bilen, noe som tapper den for strøm.

Som forrige taler : mål ladinga på bilen!

Anonymkode: 08b1b...6c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Maskinfører skrev (7 minutter siden):

mhm høres rart ut syns jeg nytt fra butikk? Eller nybrukt fra hugger ? Det første jeg ville gjort var å lade det opp og lades det ut igjen etter en dag så har du enten lekkasje strøm  eventuelt er dynamoen din kaputt (batteriet lades ikke opp ved kjøring) 

Nytt fra butikk, ble satt inn på torsdag. Kjørte en liten tur på fredag. Jeg har koblet på batterilader nå, men det står bare 0.0 og reagerer ikke 😕 

-TS

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiuren skrev (7 minutter siden):

Har du sjekket om bilen lader? 

1:Lad batteriet

2: Mål spenning på batteriet når motoren står 

3: Start motoren og mål spenning på batteriet. 

Spenningen skal være høyere når motoren går 

Prøver å lade, men virker ikke som det tar lading eller noe? Jeg aner ikke hvordan man måler spenning 🙈  Og motoren starter ikke, det er så dødt at nøkkelen ikke virker en gang 😕 

-TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hva viser målingene? Kan virke som du har en strømtyv et sted. Hvaslags bil har du?

Anonymkode: a7e28...4f2

Hvordan måler man? 0 om det er ved å koble til en lader 🤷‍♀️ Har Honda Civic fra 2012.

-TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Høres ut som dynamoen din eller ledninger derfra til batteriet er gåent.

Eller at det er en "strømtjuv" i bilen, noe som tapper den for strøm.

Som forrige taler : mål ladinga på bilen!

Anonymkode: 08b1b...6c3

Huff 😕 Høres dyrt ut 😕

-TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nytt fra butikk, ble satt inn på torsdag. Kjørte en liten tur på fredag. Jeg har koblet på batterilader nå, men det står bare 0.0 og reagerer ikke 😕 

-TS

Da er batteriet kaputt og må skiftes 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maskinfører skrev (Akkurat nå):

Da er batteriet kaputt og må skiftes 

Så da er det noe i bilen min som tapper det såpass at det dør da? Ikke noe poeng i å bytte igjen når det er garantert den sikre død før helga.

-TS

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

-TS

Ta den tilbake til butikk !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tipper også lekkasjestrøm.

TS: Ta med bilen til verksted så måler de dette, og finner hvor den lekker. Du trenger ikke å bytte det nye batteriet.

Edit: Så nå at du ikke får ladet batteriet. Det var rart. Sikker på at du har koblet til riktig og får god kontakt med klemmene på batteriet?

Endret av Chupacabra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NatNat skrev (Akkurat nå):

Ta den tilbake til butikk !

Jeg tror det er bilen, det forrige batteriet var også relativt "nytt" - jeg bytta det i fjor. Så jeg har en mistanke om at det er bilen som tar knekken på dem 😕

-TS

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chupacabra skrev (Akkurat nå):

Tipper også lekkasjestrøm.

TS: Ta med bilen til verksted så måler de dette, og finner hvor den lekker. Du trenger ikke å bytte det nye batteriet.

Ja, må vel få den tauet i morgen 😕 

-TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
19 minutter siden, AnonymBruker said:

Prøver å lade, men virker ikke som det tar lading eller noe? Jeg aner ikke hvordan man måler spenning 🙈  Og motoren starter ikke, det er så dødt at nøkkelen ikke virker en gang 😕 

-TS

Er batteriet helt flatt vil det ikke ta lading fra "smart lader", da må du bruke en gammeldags lader eller startkabler. 

Noen ganger er det feil på nye batterier, men trolig er det enten noe som trekker strøm i bilen din eller dårlig lading fra bilen. 

Lading måler man med et voltmeter. Når motoren står er batterispenningen litt over 12V, når den starter vil dynamoen begynne å lade og da skal man ha 13,5-14V (ca tall. husker ikke nøyaktig) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiuren skrev (2 minutter siden):

Er batteriet helt flatt vil det ikke ta lading fra "smart lader", da må du bruke en gammeldags lader eller startkabler. 

Noen ganger er det feil på nye batterier, men trolig er det enten noe som trekker strøm i bilen din eller dårlig lading fra bilen. 

Lading måler man med et voltmeter. Når motoren står er batterispenningen litt over 12V, når den starter vil dynamoen begynne å lade og da skal man ha 13,5-14V (ca tall. husker ikke nøyaktig) 

Ah okei. Ja, jeg er ei dame som ikke er så interessert i bil, så det har jeg dessverre ikke 😕 Jeg har lader fra Clas ohlson og et fastnøkkelsett så jeg fikk tatt ut batteriet for å lade. Der stopper mine kunnskaper og mitt utstyr 😄🙈 

-TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Ah okei. Ja, jeg er ei dame som ikke er så interessert i bil, så det har jeg dessverre ikke 😕 Jeg har lader fra Clas ohlson og et fastnøkkelsett så jeg fikk tatt ut batteriet for å lade. Der stopper mine kunnskaper og mitt utstyr 😄🙈 

-TS

Bare det å få tatt ut og satt inn nytt batteri er bedre en mange kan nå til dags, uavhengig av om de er mann eller dame, så vær stolt av det du klarer!

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk om du har god kontakt på begge poler, mot polsko. Der kan det lure de fleste ved at det ser fint ut, men det er et belegg som hindrer god kontakt. Når det er på plass, sjekk ladespenning. Den bør ligge på 14,2-14,4volt. Sjekk også om noe kan stå på, kupèlyset kan fint tømme batteriet. Eller om du har et i bagasjerommet som kan stå på. At et nytt batteri skal være tomt på så kort tid, hører nok sjeldenheten til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...