Gå til innhold

Helt i kjelleren etter Fsh-svar

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Gratulerer så mye, så bra at det gikk ❤️🌹 Kan jeg spørre hva verdien din var på siden du akkurat slapp gjennom..? 

Wow! Det var jo virkelig stor forbedring 😳 Tusen takk for tips, det må helt klart sjekkes ut 🌹De vil vente og se til neste syklus, men hvis den ikke er lavere er det «ingen kjære mor».. Rart at de er så strenge når det er allmen kjent at det er så mange ting som spiller inn på verdiene 😥

Anonymkode: 3d58a...981

Da hadde jeg Googlet litt mer hva du kan gjøre for å få ned verdien og utsatt den andre blodprøven til du har fått ned verdiene. Du kan be om en blodprøve hos fastlegen som ikke Riksen får vite om i mellomtiden for å se om verdiene går ned. 

Og når du tar neste blodprøve burde du samtidig ha en sjekk for å se om du har dobbel eggløsning f.eks.

Men dette må være nye regler, jeg ble aldri sjekket av Riksen. Og jeg synes personlig det var dritkjipt fordi jeg nettopp hadde høye verdier. Det er nå som jeg går privat at jeg har jobbet med FSH-verdiene. Og forsåvidt masse andre verdier. Endometriose ble også oppdaget privat, det er jo også av svært stor betydning.

Min anbefaling er at du går privat uansett, med høye verdier trenger du bedre oppfølging enn de kan gi deg fordi det må tas hensyn til, noe Riksen ikke gjør. Men nå har de tydeligvis endret rutinene og avviser folk istedet for å behandle folk. Jippi for vårt "gratis" helsevesen. Som snart bare er for de friske...

Anonymkode: 85eb0...6bb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så utrolig frustrerende det må være! Føler veldig med deg og håper at verdiene er bedre neste gang. ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Da hadde jeg Googlet litt mer hva du kan gjøre for å få ned verdien og utsatt den andre blodprøven til du har fått ned verdiene. Du kan be om en blodprøve hos fastlegen som ikke Riksen får vite om i mellomtiden for å se om verdiene går ned. 

Og når du tar neste blodprøve burde du samtidig ha en sjekk for å se om du har dobbel eggløsning f.eks.

Men dette må være nye regler, jeg ble aldri sjekket av Riksen. Og jeg synes personlig det var dritkjipt fordi jeg nettopp hadde høye verdier. Det er nå som jeg går privat at jeg har jobbet med FSH-verdiene. Og forsåvidt masse andre verdier. Endometriose ble også oppdaget privat, det er jo også av svært stor betydning.

Min anbefaling er at du går privat uansett, med høye verdier trenger du bedre oppfølging enn de kan gi deg fordi det må tas hensyn til, noe Riksen ikke gjør. Men nå har de tydeligvis endret rutinene og avviser folk istedet for å behandle folk. Jippi for vårt "gratis" helsevesen. Som snart bare er for de friske...

*Min anbefaling er at du går privat uansett, med høye verdier trenger du bedre oppfølging enn det offentlige kan gi deg fordi det må tas hensyn til, noe Riksen ikke gjør. Men nå har Riksen tydeligvis endret rutinene og avviser folk istedet for å behandle folk. Jippi for vårt "gratis" helsevesen. Som snart bare er for de friske... Det hjelper ikke at helsevesenet er gratis når du ikke får tilbudet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriver dette her hvis det er andre i samme situasjon ❤️ Snakket med fast legen min og han sa at hvis man har fjernet en eller begge egglederne vil man ha et høyere FSH nivå naturlig og at dette burde alle leger og SPESIELT de som jobber med prøverør vite. Eggene kan altså være helt fine selvom fsh er forhøyet… På riksen avviser de bare folk basert på ett tall uten å ha denne kunnskapen. Skremmende 😥

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte gå privat pga fsh var på 6. Endte med eggdonasjon i Danmark og fikk tvillinger. 

Anonymkode: 7e5e2...e36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Måtte gå privat pga fsh var på 6. Endte med eggdonasjon i Danmark og fikk tvillinger. 

Anonymkode: 7e5e2...e36

Fsh på 6 er jo veldig bra / ideelt? Mener du AMH? :) 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei du❤️

Herregud, kjenner meg igjen. Fikk samme beskjed som deg for 3 år siden, var 28 år jeg også da. Nå husker jeg ikke eksakt FSH verdien min, men den var høyere enn din, 14 - kanskje. AMH = 12. Vi tok utredningen privat, og legen kommenterte FSH verdien raskt og sa «dette har ingenting å si, du er 28 år». Det har neppe stor konsekvens for deg, du er så ung - og har med stor sannsynlighet gode og fine egg 🥰 Ikke heng deg opp i det, i aller aller værste fall kan det være at du blir en litt «low responder», altså at du kanskje må ha litt høyere dose FSH når du skal begynne med sprøytene, men egg - det får du ut, og dette går så bra så!! 

og du, du får ikke avslag på ivf med bakgrunn i verdiene du har oppgitt. 🥰😊

Anonymkode: fde93...fd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...