Gå til innhold

Vondt kne etter løping

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ikke vondt under turen, men par timer etterpå. Det er vondt ett par dager også er det borte. Er på siden av kneet. Dette har skjedd de tre siste turene..har noen erfaring med dette?

Jeg er utrent om det har noe å si. Akkurat startet etter flere måneder inaktiv.

Anonymkode: 0cd61...c8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk noe lignende. Smertene kom ikke under løpingen men en stund etterpå. Jeg måtte slutte å løpe, men smertene gikk ikke over. Det viste seg at jeg hadde fått jumpers knee. Be lege henvise til MR for å finne ut hva dette er. 

Jeg trener nå ellipse eller romaskin i tillegg til gåturer. Men også gåturer kan bli for hardt for kneet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle som begynner med løping etter perioder med inaktivitet MÅ samtidig gjøre øvelser for å forebygge skade på ledd. Du er nødt til å styrke muskelaturen rundt kneledd for å beskytte leddet mott overbelastning. Styrketrening (knebøy er kongen) og enkle øvelser må til. Ellers vil du garantert ryke på en smell. 

Anonymkode: 6eadc...0ec

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert jumpers knee ja, hvis smerten sitter på utsiden av kneet.

Styrkeøvelser for fremre lårmusklene har hjulpet meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert ikke denne løsningen du er ute efter, men sett deg i sofaen med noe godt i glasset og en bolle med godt potetgull og hvil kneet ditt, så skal du se det går nok over.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapp av, det går over. Men å trene lårene med vekter er allikevel en god ide. Hvis du er overvektig vil du nok slite med disse smertene etter løping uansett hva du gjør. Hva med å gå i motbakke når du er smertefri?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...