Gå til innhold

Call The Midwife burde komme med en helse advarsel

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Call The Midwife 'should come with health warning'

Academics fear the show depicts outdated birthing practices - but a spokesperson says it "is a drama, not a documentary, and is set half a century ago".

BBC show Call The Midwife should come with a health warning because "outdated" and "inaccurate" birthing practices could be misinterpreted, academics claim.

https://news.sky.com/story/call-the-midwife-should-come-with-health-warning-12987339

Dette beviser at man trenger ikke være intelligent for å bli akademiker. 

Anonymkode: 4d110...c86

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Samtidig finnes det idioter i hvert verdenshjørne som ikke skjønner at serien er fiksjon fra 50-tallet, så kanskje det ikke er så dumt. Selv om det er dumt at det er nødvendig.

Anonymkode: 7f9a5...16a

• Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Samtidig finnes det idioter i hvert verdenshjørne som ikke skjønner at serien er fiksjon fra 50-tallet, så kanskje det ikke er så dumt. Selv om det er dumt at det er nødvendig.

Ja det er jo sant det

Forresten så foregår serien på 60 tallet nå (1967). Var bare de første 3 sesongene den foregikk på 50 tallet.  

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvor kan man se serien?

Anonymkode: 389d3...52c

DVD/Blu-ray

TV2play 

BritBox

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt tullete kritikk, men kan ikke skjønne at det skal være så vanskelig å kvalitetssikre sånn noenlunde. De fleste som jobbet på 50 tallet er vel gått bort nå men det finnes sikkert en pensjonert gynekolog som ihvertfall ikke var så veldig langt unna i tid. 

Anonymkode: 2cf14...430

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er alltid interessant å høre ulike meninger om TV-serier. Noen kan være bekymret for at visse aspekter av Call The Midwife kan bli misforstått, men det er viktig å huske at serien er en dramatisering og ikke en dokumentar. Det er alltid viktig å gjøre sin egen forskning og være oppmerksom på at praksiser kan ha endret seg over tid. Hver person kan ha forskjellige meninger om en serie, og det er greit å respektere det.

Anonymkode: ce31e...597

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ? Sett alle sesonger til nå, og jeg har født 3 ganger, det er de mest troverdige fødslene på tv/film jeg har sett, enn rachel og Monica fødsel i friends, eller andre serier, der de ikke må puste seg gjennom veer😅 oooo så traumatisk😌

Anonymkode: b7f5c...990

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hæ? Sett alle sesonger til nå, og jeg har født 3 ganger, det er de mest troverdige fødslene på tv/film jeg har sett, enn rachel og Monica fødsel i friends, eller andre serier, der de ikke må puste seg gjennom veer😅 oooo så traumatisk😌

Anonymkode: b7f5c...990

Nå er ikke jeg noen ekspert, men serien viser jo helt sikkert utdatert praksis innimellom, selv om man også kan kjenne seg igjen i mye 😊

AnonymBruker skrev (På 2.11.2023 den 12.21):

Ja det er jo sant det

Forresten så foregår serien på 60 tallet nå (1967). Var bare de første 3 sesongene den foregikk på 50 tallet.  

Hvilken sesong går nå for tiden? Jeg har sett sikkert 6 sesonger pluss minus, siste jeg husker er den der Lucille ble med i teamet. Elsket den serien før, men etter at jeg ble mor selv i fjor har jeg blitt så lettrørt at jeg vet ikke om jeg har godt av å se på 🤭🥲

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nå er ikke jeg noen ekspert, men serien viser jo helt sikkert utdatert praksis innimellom, selv om man også kan kjenne seg igjen i mye 😊

Hvilken sesong går nå for tiden? Jeg har sett sikkert 6 sesonger pluss minus, siste jeg husker er den der Lucille ble med i teamet. Elsket den serien før, men etter at jeg ble mor selv i fjor har jeg blitt så lettrørt at jeg vet ikke om jeg har godt av å se på 🤭🥲

Sesong 13 starter i Januar om jeg ikke tar helt feil.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.11.2023 den 12.13):

Call The Midwife 'should come with health warning'

Academics fear the show depicts outdated birthing practices - but a spokesperson says it "is a drama, not a documentary, and is set half a century ago".

BBC show Call The Midwife should come with a health warning because "outdated" and "inaccurate" birthing practices could be misinterpreted, academics claim.

https://news.sky.com/story/call-the-midwife-should-come-with-health-warning-12987339

Dette beviser at man trenger ikke være intelligent for å bli akademiker. 

Handlingen foregår jo 50-60 år tilbake i tid, jo og så klart har verden utviklet seg siden den gang. Det er ikke en helseopplysningsserie anno 2023, men fiksjon anno 1960-tallet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den første serien var nok ikke helt fiksjon heller. Den er basert på memoarene til hovedpersonen i serien (husker ikke hva hun heter). Leste boka før serien kom på tv, veldig bra! Serien blir jo litt tullete etterhvert og følger mønsteret til denne type serier,  men kjernen er sann.

Anonymkode: b6f43...4b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som voksne mennesker burde man klare å ta ansvar selv for å tilegne seg kunnskap, være kildekritiske og forstå at det ikke er sånn idag..  Sunn fornuft er fint.... Det er en tvserie som skildrer livet på 50-60tallet.. Det burde si seg selv at råd osv et utdatert. 

Anonymkode: 90dd8...b1b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 13.11.2023 den 9.49):

Som voksne mennesker burde man klare å ta ansvar selv for å tilegne seg kunnskap, være kildekritiske og forstå at det ikke er sånn idag..  Sunn fornuft er fint.... Det er en tvserie som skildrer livet på 50-60tallet.. Det burde si seg selv at råd osv et utdatert. 

Anonymkode: 90dd8...b1b

100% enig 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.11.2023 den 1.35):

Ja, det er alltid interessant å høre ulike meninger om TV-serier. Noen kan være bekymret for at visse aspekter av Call The Midwife kan bli misforstått, men det er viktig å huske at serien er en dramatisering og ikke en dokumentar. Det er alltid viktig å gjøre sin egen forskning og være oppmerksom på at praksiser kan ha endret seg over tid. Hver person kan ha forskjellige meninger om en serie, og det er greit å respektere det.

Anonymkode: ce31e...597

Har du skrevet dette selv? Teksten høres ut som den er produsert av en bot. Hvis du har skrevet det selv - et vennlig tips: Prøv å skrive mindre som en bot.

Anonymkode: ad3cf...98a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...