Gå til innhold

Blir syk nesten hver gang jeg prøver å komme igang med styrketreninga igjen... noen tips til hva jeg bør gjøre? Er dette normalt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner at kroppen er mer utsatt for stress når den må bruke kreftene på å bygge seg opp igjen etter en treningsøkt, men det siste året har det gått litt over stokk og stein føler jeg - ganske nytt for meg.
Har forsøkt å komme igang igjen med gode treningsrutiner helt siden nyttår, men blitt syk nesten hver gang, som i blitt skikkelig forkjøla i flere uker, og også en drøy omgang med influensa. Jeg blir ikke bare litt syk, blir sengeliggende og ganske dårlig. Til sammen i år har jeg blitt syk syv ganger, vanligvis blir jeg syk én til to ganger i året.
I dag begynte jeg å trene igjen etter to måneder uten grunnet to runder med sykdom.
Jeg har gått fra å kunne ta knebøy med 120 kg, til 55 kg i skrivende stund. Sist jeg løftet 120 var i august. Er ikke det en litt drøy nedgang?
Jeg vet jo at muskler er ferskvare, men å måtte redusere vektene med over halvparten, er ikke det ganske mye?

Anonymkode: 82dd0...d6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror jeg først og fremst ville tatt meg en tur til legen for sjekk, det er ikke vanlig å bli så ofte syk og særlig ikke å bli så dårlig at man blir sengeliggende 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, det høres frustrerende ut å bli syk hver gang du prøver å komme i gang med styrketrening. Det er ikke uvanlig å være mer utsatt for sykdom når kroppen jobber med å bygge seg opp etter trening. Men å bli syk så ofte kan være bekymringsfullt. Det kan være lurt å ta det gradvis, lytte til kroppen og sørge for nok hvile og restitusjon mellom treningsøktene. Kanskje også snakke med en lege eller treningsekspert for å få råd som er tilpasset din situasjon. Ta det med ro, du kommer tilbake til styrken din!

Anonymkode: c0367...94e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...