AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #1 Del Skrevet 31. oktober 2023 Jeg skjønner at kroppen er mer utsatt for stress når den må bruke kreftene på å bygge seg opp igjen etter en treningsøkt, men det siste året har det gått litt over stokk og stein føler jeg - ganske nytt for meg. Har forsøkt å komme igang igjen med gode treningsrutiner helt siden nyttår, men blitt syk nesten hver gang, som i blitt skikkelig forkjøla i flere uker, og også en drøy omgang med influensa. Jeg blir ikke bare litt syk, blir sengeliggende og ganske dårlig. Til sammen i år har jeg blitt syk syv ganger, vanligvis blir jeg syk én til to ganger i året. I dag begynte jeg å trene igjen etter to måneder uten grunnet to runder med sykdom. Jeg har gått fra å kunne ta knebøy med 120 kg, til 55 kg i skrivende stund. Sist jeg løftet 120 var i august. Er ikke det en litt drøy nedgang? Jeg vet jo at muskler er ferskvare, men å måtte redusere vektene med over halvparten, er ikke det ganske mye? Anonymkode: 82dd0...d6e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Magika_fra_Fyll Skrevet 31. oktober 2023 #2 Del Skrevet 31. oktober 2023 Jeg tror jeg først og fremst ville tatt meg en tur til legen for sjekk, det er ikke vanlig å bli så ofte syk og særlig ikke å bli så dårlig at man blir sengeliggende Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #3 Del Skrevet 5. november 2023 Åh, det høres frustrerende ut å bli syk hver gang du prøver å komme i gang med styrketrening. Det er ikke uvanlig å være mer utsatt for sykdom når kroppen jobber med å bygge seg opp etter trening. Men å bli syk så ofte kan være bekymringsfullt. Det kan være lurt å ta det gradvis, lytte til kroppen og sørge for nok hvile og restitusjon mellom treningsøktene. Kanskje også snakke med en lege eller treningsekspert for å få råd som er tilpasset din situasjon. Ta det med ro, du kommer tilbake til styrken din! Anonymkode: c0367...94e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå