AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #61 Del Skrevet 30. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Altså - tror dere dønn ærlig at dere hadde fått bot for å kjøre med piggdekk i Oslo i dag? Værforhold trumfer datoen i begge ender - selvfølgelig! Anonymkode: 94edc...4f9 Ikke i dag,men i forrige uke.Og snøen kunne like gjerne kommet da. Siden de fleste må bestille tid for dekkbytte lang tid i forveien, skaper denne datoen problemer. Anonymkode: 52202...227 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Heidi Høst Skrevet 30. oktober 2023 #62 Del Skrevet 30. oktober 2023 (endret) AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg legger om i høstferien eller uka etter (uke 40/41, nå er vi første dag i uke 43). Jeg drar ofte på fjellet i høstferien... Anonymkode: 917df...1fc Ja, men skal man måtte lyve eller ha en god historie? Er det ikke bedre å fjerne denne datoen? Endret 30. oktober 2023 av Heidi Høst Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 30. oktober 2023 #63 Del Skrevet 30. oktober 2023 Heidi Høst skrev (2 minutter siden): Ja, men skal man måtte lyve? Er det ikke bedre å fjerne denne datoen? Med tanke på hvor mange som la ut på veien med sommerdekk i dag så finnes det helt sikkert en gjeng som da ville ha kjørt med piggdekk hele året evt. byttet ekstremt tidlig på høsten for å være på den sikre siden. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #64 Del Skrevet 30. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nope. Har fått bot i Oslo i oktober. Anonymkode: 52202...227 Du skulle sagt du skulle til Gol på ettermiddagen. Da hadde du sluppet den boten 😁 Anonymkode: e6357...63f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #65 Del Skrevet 30. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du skulle sagt du skulle til Gol på ettermiddagen. Da hadde du sluppet den boten 😁 Anonymkode: e6357...63f Jeg skulle hjem til Gudbrandsdalen, helt på ekte. Fikk bot 😒 Anonymkode: 52202...227 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Heidi Høst Skrevet 30. oktober 2023 #66 Del Skrevet 30. oktober 2023 Leo skrev (8 minutter siden): Med tanke på hvor mange som la ut på veien med sommerdekk i dag så finnes det helt sikkert en gjeng som da ville ha kjørt med piggdekk hele året evt. byttet ekstremt tidlig på høsten for å være på den sikre siden. Datoen burde i det minste vært tidligere. 1. november er det aldri en god ide å vente til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #67 Del Skrevet 30. oktober 2023 Jeg skjønner det ikke. Dette kommer hvert år, er folk virkelig så dumme i hodet at de ikke skjønner at de må bytte dekk? Med mindre noen holder på og daue er det ingen gyldig grunn til og kjøre med sommerdekk nå. Anonymkode: f642a...2aa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #68 Del Skrevet 30. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg skjønner det ikke. Dette kommer hvert år, er folk virkelig så dumme i hodet at de ikke skjønner at de må bytte dekk? Med mindre noen holder på og daue er det ingen gyldig grunn til og kjøre med sommerdekk nå. Anonymkode: f642a...2aa Mange er nok redde for å bytte før 1.november så lenge det faktisk er det loven sier. Anonymkode: 52202...227 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #69 Del Skrevet 30. oktober 2023 Er ikke dette årets andre snøfall? Burde de ikke lært fra forrige for bare et par uker siden? Anonymkode: ed27a...e1a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #70 Del Skrevet 30. oktober 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Mange er nok redde for å bytte før 1.november så lenge det faktisk er det loven sier. Anonymkode: 52202...227 Så da velger de altså og bryte loven ved og kjøre når deler meldt sånn som det er? Enkleste måten og håndtere dette på er førerkort beslag, samt konfiskering av bil, ds tenker jeg folk lærer. Anonymkode: f642a...2aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #71 Del Skrevet 30. oktober 2023 Ja sånn er det hvert eneste år. En lærer aldri. Anonymkode: 28e4a...b6e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #72 Del Skrevet 30. oktober 2023 Hvert eneste år kommer frost og snø totalt uventet på folk. Ganske utrolig, når det skjer hvert eneste år, og alltid er meldt fra om på både TV, radio, på nett og i aviser. Det samme vil skje neste år. Anonymkode: 571af...ec6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #73 Del Skrevet 31. oktober 2023 Vil tro at datoen forandres til neste år etter krisedøgnet i dag. Dersom ikke, så er det på tide med en IQ-test. Anonymkode: 56b34...487 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MariaIsabel Skrevet 31. oktober 2023 #74 Del Skrevet 31. oktober 2023 Her var det like før både jeg og mannen ble stående fast i trafikken i timesvis med ungen alene hjemme (han er 9 og kan være alene et par timer, men ikke til langt utpå kvelden ...) Heldigvis tenkte jeg at e18 sikkert var mer kaos enn over fjellet, da det er flere biler på e18, høyere fart, og at folk som er så dumme at de kjører på sommerdekk velger e18 fordi det brøytes oftere og er rettere. Fant noen personbiler nedi grøfta på veien bare, og så da jeg kom frem at folk ble evakuert fra den veien jeg ellers ville tatt. 🥴 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MariaIsabel Skrevet 31. oktober 2023 #75 Del Skrevet 31. oktober 2023 (endret) AnonymBruker skrev (På 30.10.2023 den 20.22): Ikke i dag,men i forrige uke.Og snøen kunne like gjerne kommet da. Siden de fleste må bestille tid for dekkbytte lang tid i forveien, skaper denne datoen problemer. Anonymkode: 52202...227 Er vel ingen som får bot for å bytte til piggdekk så lenge det er rimelig å anta at det kan bli glatt? Har alltid brukt pigg, har alltid bytta når det nærmer seg 0 grader, før snøen kommer, har blitt stoppet av politiet et par ganger i tiden mellom bytte og snø, og har aldri fått bot for det. Kjører også Tesla, og dekkbytte på den krever spesialutstyr som man må på verksted for å få brukt, så det kan ikke byttes hjemme - dermed må vi bytte i god tid før vi "plutselig" våkner opp til snø. Aldri hørt noen politifolk som har reagert på det, og de jeg kjenner som jobber i politiet, bytter selv til pigg før datoen dersom det ser ut som det kan komme snø. De fleste steder har mulighet for drop-in for dekkbytte forresten, dersom man ikke kan bytte selv. Endret 5. november 2023 av MariaIsabel 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Momma Skrevet 31. oktober 2023 #76 Del Skrevet 31. oktober 2023 Det er pinlig hvert år, og særlig å se de idiotene som faktisk stiller glisende og vinterdekkløse opp til intervjuer og kokett sier at "dette kom jammen overraskende på!". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #77 Del Skrevet 31. oktober 2023 "The same procedure as last year, Miss Sophie?" "The same procedure as every year, James" Anonymkode: 07ea1...4cb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
makkapakka Skrevet 31. oktober 2023 #78 Del Skrevet 31. oktober 2023 (endret) Har allerede vinterdekk på, men tok banen idag likevel, mer redd for andre bilister enn min egen kjøring. Endret 31. oktober 2023 av makkapakka 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #79 Del Skrevet 31. oktober 2023 makkapakka skrev (26 minutter siden): Har allerede vinterdekk på, men tok banen idag likevel, mer redd for hva andre bilister enn min egen kjøring. Går tbanen som normalt? Syuckef i Trondheim, siden flyet mitt ble kansellert til oslo. På vei med nytt fly nå, men kommer jeg meg fra oslo s? Anonymkode: f3134...845 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #80 Del Skrevet 31. oktober 2023 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Problemet er lange ventetider på dekkskifte hos dekkhotellene. Selv betaler jeg kun for vask, vurdering og lagring av dekk (bor i en liten leilighet). Fordelen her er at jeg kan bare drop-in når som helst og skifte dekkene selv. Trenger ingen planlegging og kalkulering av lange ventetider på dekkskifte. Anonymkode: 412bf...b73 Ventetid på dekkhotell er sykt dårlig unskyldning. Har man dekkene et sted man vet slikt kan ta tid, da bestiller man i god tid. Det har iallefall de siste 10årene ligget snø på bakken i slutten av oktober. Midten av oktober kan man starte med vinterdekk. Anonymkode: bf6f6...a96 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå