Gå til innhold

Har noen her opplevd at partneren ble helt totalforvandlet etter én større hendelse i livet (flytte sammen, ekteskap, barn, o.l.) ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså at ting ikke har kommet gradvis, men at personen nesten ble en annen over natta. (kanskje noe spesifikt spørsmål)

Anonymkode: 7bcfd...f86

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han ble en annen over natta da han begynte på lykkepiller. Jevnere humør, men også mye mer ego.

Anonymkode: 62dc6...90e

Skrevet

Ja, han ble drittsekk da mamma ble søkt inn til fastplass på sykehjem. Ble sur fordi jeg hjalp familien min. 

Anonymkode: caa3d...f6a

Skrevet

Den dagen vår første datter ble født så forandret han helt personlighet over natten. Ble veldig sint, frekk, psykiske angrep på meg, tok ikke ansvar ovenfor barn, hus, jobb og familie. Først fikk han alvorlog depresjon som diagnose, før han ble diagnostisert som grenspsykotisk og Ble til slutt diagnostisert med to personlighetsforstyrrelser. Da gikk jeg. Gift i 10 år, og jeg skulle ha gått mye mye før.. 

Anonymkode: 27078...e1e

• Hjerte 6
Skrevet

Faren hadde en ulykke med barnet pga at han var uaktsom. Det gikk heldigvis bra, men det kunne gått mye verre. Jeg støttet han, og han lovet å oppsøke hjelp, da det hadde vært mange ting han hadde vært uforsiktig med, som gikk ut over meg og ungene.

Men så ville han plutselig ikke ha hjelp. Han hadde det helt perfekt og trengte ikke det. Han ble veldig fraværende. Så han meg i øynene, så var det akkurat som han så rett igjennom hodet mitt. Ingen kontakt, liksom. Hørte heller ikke etter, og bare nikket og sa mhm. Stakk mye ut. Trente mye plutselig. Ble veldig hyper. Fikk også kortere lunte. Mer enn han pleide. Begynte å lure på om han gikk på noe. Han hadde nylig blitt venner med én med ADHD som hadde selvmedisiert seg. Tenkte også dop i forbindelse med trening. Det er mange år siden, og det ble brudd året etter. Vet ikke hvordan han er nå. Har minst mulig kontakt.

Anonymkode: 35622...038

• Hjerte 3
Skrevet

Mannen forandret seg veldig etter at første barnet ble født. Han fikk ikke full kontroll over livet lenger, og de psykiske problemene hans kom til syne. Han ble svært vanskelig å leve med. Jeg skilte meg etter 13 år, burde gått mye før!

Anonymkode: 3ed22...c9d

• Hjerte 3
Skrevet

Ja, da jeg ble gravid. Vi kjøpte hus, giftet oss, og brukte lang tid på å bli gravid. Før tidlig ultralyd i uke 8, var han allerede så utrolig annerledes at jeg kontaktet familievernkontoret.. Vi er skilt nå..

Anonymkode: 0471a...188

• Hjerte 3
Skrevet

Ja, dagen vi overtok ny leilighet sammen så startet han en krangel som varte i dagesvis. Da hadde vi vært sammen i 2 år og det verste jeg hadde sett av ham til da var småkjefting og diskusjoner som alle har. Dårlige dager. Det ble bare verre derfra, han eskalerte kranglingen for hver gang vi kranglet, for hver gang måtte jeg si mer og mer unnskyld for alt. Han var ekstremt dyktig til å overtale meg til hvordan det var min feil og bare min alene. Det endte med flere benbrudd og store økonomiske tap. Det er 6 år siden det ble slutt, noen ganger føles det som 100, andre som om det var i går.

Har prøvd å date litt, møtte en mann som jeg hadde en veldig fin tone med og vi koste oss masse sammen. Etter noen uker gjorde han noe skikkelig fint for meg, og på spøk sa jeg "nå er det ingen vei tilbake, nå er det meg og deg for alltid". Han må ha trodd jeg mente det, for han også forandret seg veldig kort tid etterpå. Han ble sint ut av det blå og kalte meg ting som jævla fitte og hore, jeg sa jeg aldri ville se ham igjen og da ble han helt sjokkert og prøvde å si unnskyld og at han ikke mente det. Men jeg gikk.

Noen mennesker venter til de tror de har fanget deg, til de er sikre på at du ikke går så lett, før de viser hvem de virkelig er. 

Anonymkode: fed35...acc

• Liker 2
  • Hjerte 8
  • Nyttig 2
Skrevet

Ja når jeg sa jeg var gravid, forvandlet alt seg til rene helvete... og det ble verre når ungen kom til verden, ble seg selv igjen når han slapp forpliktelsene. 

• Hjerte 5
Skrevet

Da vårt andre barn ble født ble han sint, kontrollerende og voldelig.

Anonymkode: 02870...f54

• Hjerte 4
Skrevet

Denne tråden er skremmende. Var det virkelig ingen varseltegn før endringen kom? Håper dere har et bedre liv i dag, alle sammen! 

• Liker 3
  • Hjerte 2
Skrevet

Hvorfor velge menn som har tilbøyeligheter for å behandle andre menennesker slik?

Jeg har en regel i mitt liv er å alltid behandle andre som jeg ønsker å bli behandlet selv. Så hvis jeg ikke elsker meg selv, så har jeg et problem. Derfor er det så viktig å alltid være glad i seg selv, ellers skjer slike ting dere opplever. :S

Anonymkode: 390cb...276

Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Hvorfor velge menn som har tilbøyeligheter for å behandle andre menennesker slik?

Jeg har en regel i mitt liv er å alltid behandle andre som jeg ønsker å bli behandlet selv. Så hvis jeg ikke elsker meg selv, så har jeg et problem. Derfor er det så viktig å alltid være glad i seg selv, ellers skjer slike ting dere opplever. :S

Så du skylder på de som ble utsatt for dette her.....de valgte feil og kan skylde seg selv? 

Hvis det er sånn du behandler folk kan du jo bare glede deg.

Anonymkode: 57777...130

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Men..leser du ikke? F.eks denne. I to år har ting vært fint, og så..! 

Sitat

Ja, dagen vi overtok ny leilighet sammen så startet han en krangel som varte i dagesvis. Da hadde vi vært sammen i 2 år og det verste jeg hadde sett av ham til da var småkjefting og diskusjoner som alle har.

Anonymkode: fed35...acc

Det kan godt hende det var situasjoner som var "off" men som unge er mange mer tilbøyelige til å tolerere rare greier, bli med på ting på impuls, og har ikke enda den erfaringen eller kunnskapen som trengs. Mange som blir manipulert har ikke hatt foreldre som var flinke på å gi barna sine emosjonell trygghet, men det er også folk som så på seg selv som trygge tvers igjennom som har rapportert/skrevet om at de har havnet i slike forhold. De er noen ganger mestre på manipulasjon. Og kan være så "psycho" at de har tid til å vente til de virkelig har offeret på kroken. Da kan de putte deg i bollen og bestemme alt over deg, være katten som bare leker med deg men som gjerne plutselig kan ta deg. Alltid vonde minner dette

https://www.quora.com/Can-a-kind-charming-person-suddenly-change-to-a-physically-abusive-person-after-marriage-Or-is-it-their-spouses-who-always-fail-to-notice-these-flaws-in-them-when-they-were-dating

Anonymkode: abc5b...894

• Liker 3
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvordan skal man finne ut flere år i forveien hbordan ett menneske kan forandre seg? Min eks forandret seg totalt over natten fra den dagen han flyttet fra barna og meg. Det kom som lyn fra klar himmel både bruddet og hans forandring. Fra å være en utrolig god papp, til å ikke ville ha noe som helst kontakt med egne barn hadde jeg aldri trudd ville skje. Langt mindre trudde jeg han var villig til å la oss bo på gata bare fordi han skulle ha sin del av verdien på felles bolig. Han ga fullstendig faen i meg og barna på alle områder. 
Vi var sammen i over 20 år, så så dum er jeg at jeg ikke klarte forutse hvordan han skulle bli.

Endret av Eva-Lena
  • Hjerte 6
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Denne tråden handler om TOTALFORVANDLET etter enhelthendelser. Da er det jo nettopp endringer som er vanskelig å se kommme. 

Anonymkode: 49bbc...d83

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Ja, den dagen vi flyttet sammen. 
Mens vi jobbet med å få alt inn fra flyttebilen var det flere av de som hjalp til som kommenterte hvor rar han var. 
Det var som om han ble et helt annet menneske fra dagen vi overtok. 
Er skilt nå heldigvis. 
Det var en skremmende opplevelse å se en så tydelig forvandling over natten. 
Forstår den dag i dag ikke egentlig hva det handlet om. 

Anonymkode: 26f06...cae

• Hjerte 1
Skrevet

Denne tråden er jo nok til å ta nattesøvnen fra enhver…

For å åpne for en litt mer positiv spinn på den (beklager TS om du syns jeg ødelegger tråden din med dette forslaget). Er det ikke noen som har opplevd noe som at partneren har totalforandret seg i positiv retning etter en stor hendelse?

Anonymkode: 424f2...f8e

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Tror du virkelig damer ser faresignalene og tror at "dette funker bra!"? Det er en del menn som faktisk ikke snakker om problemene sine og bare lar de komme frem i situasjoner som er mer krevende. 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Denne tråden er jo nok til å ta nattesøvnen fra enhver…

For å åpne for en litt mer positiv spinn på den (beklager TS om du syns jeg ødelegger tråden din med dette forslaget). Er det ikke noen som har opplevd noe som at partneren har totalforandret seg i positiv retning etter en stor hendelse?

Anonymkode: 424f2...f8e

Lag en ny tråd -bra med flere positive tråder her

Anonymkode: abc5b...894

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...