Gå til innhold

Hvilken type løpesko når det er litt frost på deler av løypen (asfalt)?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er ikke snø eller is, men rim pga. nattefrost, og det er bare i noen segmenter av løypen. Så da blir vel piggsko å ta litt hardt i? Siden man da løper mesteparten av tiden med pigger på bar asfalt?

Terrengsko? Funker det?

Hva gjør DU?

Anonymkode: 421f8...ce3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er ikke snø eller is, men rim pga. nattefrost, og det er bare i noen segmenter av løypen. Så da blir vel piggsko å ta litt hardt i? Siden man da løper mesteparten av tiden med pigger på bar asfalt?

Terrengsko? Funker det?

Hva gjør DU?

Anonymkode: 421f8...ce3

Bruker vanlige løpesko , går bra om man løper forsiktig på de glatte partiene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Piggsko er definitivt å ta hardt i. Rim er sjeldent glatt. Så lenge det ikke er is, løper jeg i vanlige løpesko. Det funker på rim og snø uten problem 

Anonymkode: 484b3...762

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt skal du ikke bruke piggsko på sånt føre. "Terreng"løpesko (altså ikke VJ irock eller tilsvarende, men sko med litt mønster og gummi laget for godt grep og likevel god demping) fungerer fint.  Eventuelt finnes det også noen "vanlige" løpesko som skal ha såle som ikke er glatt, men jeg har aldri prøvd det og husker ikke modell/produsent. Spør Löplabbet

Anonymkode: 1eb75...7a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker vanlig joggesko på sånt føre. Kan heller ta det roligere i akkurat de strekkene hvis jeg føler at det blir for glatt, men er sjeldent at jeg har opplevd rim som veldig problematisk.

Anonymkode: 42d1f...611

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker Hoka Speedgoat terrengsko på vinterføre når det ikke er skikkelig is. Så må man bare være litt forsiktig på se glatteste partiene. hvis det er veldig få partier som er litt glatte ville jeg valgt vanlige sko.

Pigger på asfalt er ikke å anbefale og bør bare brukes på korte partiet til og fra. 

Anonymkode: 6f7d4...06e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er litt frost på deler av løypen, kan det være lurt å bruke løpesko med godt grep og god demping. Terrengsko kan være et godt alternativ, da de ofte har bedre grep på ujevnt underlag. Du kan også vurdere løpesko med en såle som gir godt grep på våte og glatte overflater. Personlig ville jeg brukt løpesko med godt grep og demping for å være trygg og komfortabel under løpingen.

Anonymkode: e2612...2a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...