Gå til innhold

Tenker dere kristne og muslimer aldri "Hva hvis..." ?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Refreng
2 minutter siden, Topsi said:

Har du lest dommerne i bibelen noengang? Gjør det før du begynner å trolle 

Hvis noen forbanner* sin far eller sin mor, skal han dø. Fordi han har forbannet sin far eller sin mor, kommer hans eget blod over ham.*

Hvis en mann ligger med en mann slik som man ligger med en kvinne, har de begge gjort noe avskyelig. De skal dø. Deres eget blod kommer over dem.*

https://www.jw.org/no/bibliotek/bibelen/studiebibel/boker/3-mosebok/20/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Topsi skrev (5 minutter siden):

Har du lest dommerne i bibelen noengang? Gjør det før du begynner å trolle 

Har du lest Koranen, Toraen, Budismens tekster, Veda, Ringveda, Tripitaka, Mahabharata osv?

Minst like relevante tekster, om man er interssert i religiøse tekster (hvilket jeg ikke er, og derfor ikke har lest så mange av disse)

Anonymkode: 6219b...176

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Refreng skrev (Akkurat nå):

Hvis noen forbanner* sin far eller sin mor, skal han dø. Fordi han har forbannet sin far eller sin mor, kommer hans eget blod over ham.*

Hvis en mann ligger med en mann slik som man ligger med en kvinne, har de begge gjort noe avskyelig. De skal dø. Deres eget blod kommer over dem.*

https://www.jw.org/no/bibliotek/bibelen/studiebibel/boker/3-mosebok/20/

Ok, er dere interessert i å diskutere teolog eller trådens tema?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topsi skrev (6 minutter siden):

Dommerne kap 4

Kanskje du burde lese bibelen fremfor å prøve å belære meg? Riktig nok har kvinner nå lov til å tale sine meninger, men dette er kun etter en modernisering av bibelen, som vi har hatt flere ganger.
Jeg regner med at du ikke støtte homofili heller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har du lest Koranen, Toraen, Budismens tekster, Veda, Ringveda, Tripitaka, Mahabharata osv?

Minst like relevante tekster, om man er interssert i religiøse tekster (hvilket jeg ikke er, og derfor ikke har lest så mange av disse)

År vedkommende skriver det hun skriver, er dommerne 4 relevant

Endret av Topsi
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm1 skrev (Akkurat nå):

Kanskje du burde lese bibelen fremfor å prøve å belære meg? Riktig nok har kvinner nå lov til å tale sine meninger, men dette er kun etter en modernisering av bibelen, som vi har hatt flere ganger.
Jeg regner med at du ikke støtte homofili heller?

Nå er jeg lei av å diskutere avsporinger, er dere interessert i trådens tema eller teologi?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Refreng
Just now, Topsi said:

Ok, er dere interessert i å diskutere teolog eller trådens tema?

Jeg er interessert i å stille grunnleggende spørsmål om mennesker sine religioner som oppfordrer til å drepe homoseksuelle. Syntes du det er rart at mennesker reagerer på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topsi skrev (14 minutter siden):

Tro er full overbevisning om det en ikke kan se. Eller noe sånt

Ja, men hvorfor (?!?) har du denne troen? Hva har overbevist deg?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, men hvorfor (?!?) har du denne troen? Hva har overbevist deg?

Mange ting, jeg tror på bibelens budskap om frelse i Jesu navn. Og jeg tror bønnesvar er det som har holdt meg i live. Det at noen har blitt minnet på å be for meg utav det blå i de situasjoner hvor jeg egentlig ikke skulle overlevd 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topsi skrev (1 minutt siden):

Mange ting, jeg tror på bibelens budskap om frelse i Jesu navn. Og jeg tror bønnesvar er det som har holdt meg i live. Det at noen har blitt minnet på å be for meg utav det blå i de situasjoner hvor jeg egentlig ikke skulle overlevd 

Du er ikke åpen for at dette bare er tilfeldigheter alt sammen? 

Anonymkode: 6926e...67b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du er ikke åpen for at dette bare er tilfeldigheter alt sammen? 

Anonymkode: 6926e...67b

Nei, sikkert større sjanse for tilfeldighet enn å vinne i lotto, men jeg tror ikke det 

Men. Nå hopper jeg av toget og logger av litt 

Endret av Topsi
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Refreng
5 minutter siden, Topsi said:

Så guden din reddet deg, men den lar barn over hele verden dø hver dag? Den ser på mens barn sulter ihjel over flere måneder? Den ser på mens barn blir voldtatt og får skader så alvorlige at de dør av det? Men du ble reddet? Er du da viktigere, eller hva er logikken? Er det bra for mennesker at gud lar barn dø som følge av grov voldtekt der de får interne skader?

Endret av Refreng
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topsi skrev (2 minutter siden):

Bibelen? Den er jo ikke interessant om man ikke allerede tror den er sann, så det et fullstedig sirkulært. Jeg ser ingen grunn til at noen skulle tro den har noen sannhetsverdi.

Og bønn er testet flere ganger og har vist seg å fungre like godt som å gjøre ingenting.

Og du mener du "ikke skulle overlevd" i flere situasjoner? Høres oppkonstruert dramatisk ut. og overgodet ikke er argument for å tro på noe overnaturlig. Og religiøse dør jo av sykdom og ulykker osv i like stor grad som andre. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis de som faktisk går rundt og tror de kommer til "himmelen" faktisk havner der, er det ikke et sted jeg ønsker å være. Da tar jeg heller skjærsilden eller helvete 😀

Anonymkode: 3c3f6...df9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topsi skrev (5 minutter siden):

Nei, sikkert større sjanse for tilfeldighet enn å vinne i lotto, men jeg tror ikke det 

Men. Nå hopper jeg av toget og logger av litt 

Jeg klarer ikke å forstå at du er så villig til forsvare en så motsigende religion. 
Du er også dømmende mot ikke troende selv om at din religion har trenger flere fornyelser for å holde seg relevant for dagens samfunn. 
Gud elsker alle sine barn bortsett fra homofile da, og de som synder og forresten de som ikke tror på han, og forresten.
Tidligere var det også regler for at kvinner ikke kunne tale og mye mer. 
Er det ikke litt rart at en skrift som har kommet fra den mest allmektige som er feil fri trengs å fornyes av mennesker som ikke er feilfrie? 
Og hvorfor trenger vi å leve etter guds ord når vi bare kan be om tilgivelse? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det å kategorisk avvise at det finnes en høyere makt, skaper whatever er like ignorant og arrogant som å tviholde på st egen religion er den eneste sanne. 
Hilsen agnostiker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bacteria skrev (35 minutter siden):

Synes det å kategorisk avvise at det finnes en høyere makt, skaper whatever er like ignorant og arrogant som å tviholde på st egen religion er den eneste sanne. 
Hilsen agnostiker. 

Hvorfor skulle det være en "høyere matk"? 

Er det ignorant å ikke tro på trollmenn, spøkelset, ebhjøringer osv også?

Hvordan kan det være "ignorant" å si at man tror på noe man har grunn til å tro på, men ikke andre ting? Det er bare grunnleggende logikk i mitt hode..

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topsi skrev (2 timer siden):

Jeg har mim overbevisning. Men ingenting i min tror sier jeg skal være stygg med homofile eller ateister. 

Synd er synd, jeg er ikke bedre enn andre.

Ja, for du tolker 'elsk hverandre' til at Han sier vi skal være stygge mot hverandre? Jeg leser du er kristen, jeg også, men jeg ser jo forskjell på hva Jesus sier i Bibelen og hva andre mennesker som levde sa, og jeg tenker vel igrunnen at siden Bibelen også handler om andre menneskers tro/vantro så forteller det vel bare hvor de står og deres opplevelser, og ikke hva Jesus og Gud står for; som er KJÆRLIGHET og TILGIVELSE! 

Endret av Lawyam
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lawyam skrev (5 minutter siden):

Ja, for du tolker 'elsk hverandre' til at Han sier vi skal være stygge mot hverandre?

Der finnes ingen grunn til å tro det finnes noen "han".

Men tilhengerene av religioner gjør jammen mye stygt mot hverandre på grunn av overnevisningen sin 😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Hvorfor skulle det være en "høyere matk"? 

Er det ignorant å ikke tro på trollmenn, spøkelset, ebhjøringer osv også?

Hvordan kan det være "ignorant" å si at man tror på noe man har grunn til å tro på, men ikke andre ting? Det er bare grunnleggende logikk i mitt hode..

Hvorfor skulle det ikke være det?

Det vi tror vi vet nå, det vitenskapen mener å vite, om 200 år vet vi kanskje mye mer, eller noe helt annet…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...