AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #1 Del Skrevet 27. oktober 2023 dere tar feil? Og dagen kommer og blir møtt av endeløse strømmer av deilige pastaformer som svømmer i sauser av all slags smaker, omgitt av flytende ølfontener. Pirater og dansende strippere feirer under den evige solnedgangen, mens et gigantisk flyvende spaghettimonster gir alle en varm og kokerik velkomst. Anonymkode: be31d...dca 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 27. oktober 2023 #2 Del Skrevet 27. oktober 2023 Og? Jeg tror ikke jeg tar feil, men hvis jeg gjør det har jeg jo ikke tapt noenting. Verre for en ateist å ta feil 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blod Skrevet 27. oktober 2023 #3 Del Skrevet 27. oktober 2023 Topsi skrev (1 minutt siden): Og? Jeg tror ikke jeg tar feil, men hvis jeg gjør det har jeg jo ikke tapt noenting. Verre for en ateist å ta feil Hvorfor er det verre for en ateist? 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Refreng Skrevet 27. oktober 2023 #4 Del Skrevet 27. oktober 2023 1 minutt siden, Topsi said: Og? Jeg tror ikke jeg tar feil, men hvis jeg gjør det har jeg jo ikke tapt noenting. Verre for en ateist å ta feil Det kommer jo an på hvilket liv du lever som religiøs. Dersom religion ikke gjør noen forskjell i livet ditt, så er det jo greit. Men ville guden din tilgitt at du ikke levde etter han? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 27. oktober 2023 #5 Del Skrevet 27. oktober 2023 Blod skrev (3 minutter siden): Hvorfor er det verre for en ateist? For hvis Jesus er veien til frelse går man fortapt Refreng skrev (3 minutter siden): Det kommer jo an på hvilket liv du lever som religiøs. Dersom religion ikke gjør noen forskjell i livet ditt, så er det jo greit. Men ville guden din tilgitt at du ikke levde etter han? Selvsagt må en leve sitt liv etter det en tror,.Men.når det er et liv en er fornøyd med å leve så ser jeg ikke helt problemet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blod Skrevet 27. oktober 2023 #6 Del Skrevet 27. oktober 2023 Topsi skrev (Akkurat nå): For hvis Jesus er veien til frelse går man fortapt Det kan man da si om alle religioner, ateister tror jo bare på en mindre gud enn deg 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 27. oktober 2023 #7 Del Skrevet 27. oktober 2023 Blod skrev (2 minutter siden): Det kan man da si om alle religioner, ateister tror jo bare på en mindre gud enn deg Joda, men jeg tar ikke feil 😁 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Refreng Skrevet 27. oktober 2023 #8 Del Skrevet 27. oktober 2023 6 minutter siden, Topsi said: For hvis Jesus er veien til frelse går man fortapt Selvsagt må en leve sitt liv etter det en tror,.Men.når det er et liv en er fornøyd med å leve så ser jeg ikke helt problemet Dersom livet ditt som troende betyr at du utestenger ateister eller dømmer homofile, så betyr det jo veldig mye om du tar feil. For da har du vært jævlig mot mennesker som ikke har gjort noe galt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 27. oktober 2023 #9 Del Skrevet 27. oktober 2023 Refreng skrev (1 minutt siden): Dersom livet ditt som troende betyr at du utestenger ateister eller dømmer homofile, så betyr det jo veldig mye om du tar feil. For da har du vært jævlig mot mennesker som ikke har gjort noe galt Jeg gjør ingen av de delene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blod Skrevet 27. oktober 2023 #10 Del Skrevet 27. oktober 2023 Topsi skrev (7 minutter siden): Joda, men jeg tar ikke feil 😁 Hvordan vet du det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Refreng Skrevet 27. oktober 2023 #11 Del Skrevet 27. oktober 2023 Just now, Topsi said: Jeg gjør ingen av de delene Ok, så du er ikke spesielt religiøs? Du bare kaller deg kristen, muslim, jøde- men egentlig har du dine egne verdier som ikke har noe med religion å gjøre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #12 Del Skrevet 27. oktober 2023 Jo, som kristen tenker jeg ganske ofte «Hva hvis jeg tar feil? Hva om det ikke finnes noen gud?». Bare idioter er skråsikre! Vel, min Gud lærer meg at jeg skal elske min neste som meg selv, at alle mennesker er like mye verdt fordi vi alle er skapt i Guds bilde, at han alltid er ved min side, at han elsker meg og alle mennesker uansett, at det jeg gjør for å hjelpe fattige og svake er mye viktigere enn å imponere med fancy ferier og Instagram, at å være rettferdig er viktigere enn penger og berømmelse, min Gud lærer meg å alltid strekke meg mot å ofre litt mer for andre, være litt mer forståelsesfull, omtenksom, kjærlig, ydmyk... det er det livet jeg vil leve! Det er den personen jeg vil være! Også er det alle de tingene jeg har opplevd som ikke kan forklares med noe annet enn Gud. Jeg vet egentlig at Gud finnes, men det er uansett best å ha et bevisst forhold til hvorfor man har valgt sin vei i livet. Anonymkode: b6f9a...be6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 27. oktober 2023 #13 Del Skrevet 27. oktober 2023 (endret) Refreng skrev (2 minutter siden): Ok, så du er ikke spesielt religiøs? Du bare kaller deg kristen, muslim, jøde- men egentlig har du dine egne verdier som ikke har noe med religion å gjøre? Jeg har mim overbevisning. Men ingenting i min tror sier jeg skal være stygg med homofile eller ateister. Synd er synd, jeg er ikke bedre enn andre. Endret 27. oktober 2023 av Topsi 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 27. oktober 2023 #14 Del Skrevet 27. oktober 2023 Blod skrev (2 minutter siden): Hvordan vet du det? Tro er full overbevisning om det en ikke kan se. Eller noe sånt 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #15 Del Skrevet 27. oktober 2023 Refreng skrev (3 minutter siden): Dersom livet ditt som troende betyr at du utestenger ateister eller dømmer homofile, så betyr det jo veldig mye om du tar feil. For da har du vært jævlig mot mennesker som ikke har gjort noe galt Det er fordelen med å være ateist, om livet ditt som ikke-troende betyr at du dømmer og utestenger alle som har en tro, så spiller det uansett ingen rolle, for siden livet og vår eksistens bare er en random tilfeldighet, så spiller jo uansett ingenting noen rolle. Anonymkode: b6f9a...be6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hmmm1 Skrevet 27. oktober 2023 #16 Del Skrevet 27. oktober 2023 Topsi skrev (2 minutter siden): Tro er full overbevisning om det en ikke kan se. Eller noe sånt Jeg forstår ikke dette, du som kvinne burde da ikke ytre deg? Du har da ikke lov til å ytre dine meninger offentlig! Eller er du kanskje ikke kristen? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 27. oktober 2023 #17 Del Skrevet 27. oktober 2023 Hmmm1 skrev (Akkurat nå): Jeg forstår ikke dette, du som kvinne burde da ikke ytre deg? Du har da ikke lov til å ytre dine meninger offentlig! Eller er du kanskje ikke kristen? Har du lest dommerne i bibelen noengang? Gjør det før du begynner å trolle 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Menelaos Skrevet 27. oktober 2023 #18 Del Skrevet 27. oktober 2023 Topsi skrev (Akkurat nå): Har du lest dommerne i bibelen noengang? Gjør det før du begynner å trolle «Likesom i alle de helliges menigheter, skal eders kvinner tie i menighets-samlingene; for det tillates dem ikke å tale, men de skal underordne sig, som også loven sier. » 1 Korintierne 14:34-35. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Refreng Skrevet 27. oktober 2023 #19 Del Skrevet 27. oktober 2023 4 minutter siden, AnonymBruker said: Jo, som kristen tenker jeg ganske ofte «Hva hvis jeg tar feil? Hva om det ikke finnes noen gud?». Bare idioter er skråsikre! Vel, min Gud lærer meg at jeg skal elske min neste som meg selv, at alle mennesker er like mye verdt fordi vi alle er skapt i Guds bilde, at han alltid er ved min side, at han elsker meg og alle mennesker uansett, at det jeg gjør for å hjelpe fattige og svake er mye viktigere enn å imponere med fancy ferier og Instagram, at å være rettferdig er viktigere enn penger og berømmelse, min Gud lærer meg å alltid strekke meg mot å ofre litt mer for andre, være litt mer forståelsesfull, omtenksom, kjærlig, ydmyk... det er det livet jeg vil leve! Det er den personen jeg vil være! Også er det alle de tingene jeg har opplevd som ikke kan forklares med noe annet enn Gud. Jeg vet egentlig at Gud finnes, men det er uansett best å ha et bevisst forhold til hvorfor man har valgt sin vei i livet. Anonymkode: b6f9a...be6 En pedofil voldtektsmann er mindre verdt enn resten av oss, mener jeg. Synd at Gud skaper mennesker som er i stand til å bli kåte av småbarn og som kan nyte sex med dem. Hvorfor skapte han ikke mennesker som dør dersom de har sex med barn? Det er passende straff for den type avskum Just now, AnonymBruker said: Det er fordelen med å være ateist, om livet ditt som ikke-troende betyr at du dømmer og utestenger alle som har en tro, så spiller det uansett ingen rolle, for siden livet og vår eksistens bare er en random tilfeldighet, så spiller jo uansett ingenting noen rolle. Anonymkode: b6f9a...be6 Jeg har venner som er religiøse. Jeg er uenig i at det ikke spiller noen rolle hvordan jeg behandler religiøse venner. Om jeg utestenger dem vil de bli lei seg. Det er en konsekvens jeg bryr meg om, for jeg har empati med mennesker selv om jeg er ateist. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 27. oktober 2023 #20 Del Skrevet 27. oktober 2023 Menelaos skrev (Akkurat nå): «Likesom i alle de helliges menigheter, skal eders kvinner tie i menighets-samlingene; for det tillates dem ikke å tale, men de skal underordne sig, som også loven sier. » 1 Korintierne 14:34-35. Dommerne kap 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå