AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2023 #1 Skrevet 26. oktober 2023 Hei. Jeg er kvinne 36 år. Har vært i 3 forhold i løpet av livet. Og de har jo vært forskjellige på mange måter. Men en ting som går igjen og igjen men menn. Både de jeg har vært sammen med, men også de jeg ellers har datet, er dobbeltmoralen. Han ene jeg var sammen med var utro mot meg i over ett helt år. I følge han var det ikke så ille som jeg skulle ha det til. Han elsket jo meg og bla bla bla. Han trygla og ba om tilgivelse. Jeg tillgir ikke slikt. Etter at han hadde bedt om tilgivelse en god stund sa jeg. «Ok!. Jeg tilgir deg, vi fortsetter å være sammen, på en betingelse. At jeg da skal få lov til å ha en elsker i over ett år» haha😂 det var det ikke på tale om. Så sa jeg. Ok men da var det ille likevel det du gjorde da. Siden du selv ikke tåler det. Ble ikke noe ny sjanse der nei. Så er det da mange andre småeksempler i hverdagen. Men velger å nevne de største her nå. Ellers blir det mye skriving. En jeg har datet nå i 4 mnd. Ble kjent med han på tinder. Kjempe bra kjemi og hele pakka. Veldig grei fyr, men… fant ut at han bodde med x-en sin i 3 mnd som vi datet. Fant ut av det etter at han hadde flyttet ut for seg selv da. Men, ifølge han var det jo ikke noe big deal, og det hadde ikke skjedd noe mellom dem mens han var med meg og bla bla bla. Ber meg om å tilgi og at vi skal fortsette å være sammen. Etter litt om og men, tenkte jeg ok, han har faktisk flytte ut og vil være med meg og vi har hatt det så fint. Helt frem til jeg nevner for han at x-en min skal sove hos meg i noen dager. Da ble det månelyst. Det var jo ikke greit i det hele tatt 😂 Jeg spør konkret om hva problemet er. Hva er det som er galt med å være under samme tak med x-en sin. Nei der var jo fordi vi har holdt på tidligere og han ikke vet hva som kan skje. Så jeg svarte med å spørre om hva som skjedde hos han de 3 mnd han bodde med x-en. Nei der skjedde det ikke noe. Så da var det evig diskusjon på gang. Hvor han da mener at han ikke er dobbelmoralsk osv… Ikke gjør mot andre det du ikke vil de skal gjøre mot deg er det noe som heter 🙄😂 Anonymkode: f317f...9dd 1 5
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2023 #2 Skrevet 26. oktober 2023 Menn er ikke mer dobbeltmoralske enn kvinner. Men du trenger å være mer kritisk på hvem du innleder forhold til. Anonymkode: 10138...4f3 7 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2023 #3 Skrevet 26. oktober 2023 Det er damer som er dobbeltmoralske. Menn har dårlig moral, men er ikke dobbeltmoralske. Anonymkode: d7023...d4d 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2023 #5 Skrevet 26. oktober 2023 Det er normalt etter et brudd at man bor i samme hus til en har fått ordnet egen bolig i nærheten som ungene kan komme til samvære i. Det er noe helt annet enn at eksen din plutselig skal bo hos deg. Men det hadde jo vært greit å fortalt daten at han var på vei til å flytte ut etter bruddet. Alle utro folk og egoister er dobbeltmoralske. Anonymkode: 7041a...6b2 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2023 #6 Skrevet 26. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er damer som er dobbeltmoralske. Menn har dårlig moral, men er ikke dobbeltmoralske. Anonymkode: d7023...d4d Det har ingenting med kjønn å gjøre. Eksen min ble dritsur for at jeg fant meg en ny etter 4 måneder (han trodde nok at jeg skulle ha kjærlighetssorg resten av livet). Og så fant jeg ut senere at den damen han fant seg litt etterpå, hadde hatt et forhold til han 3 måneder FØR bruddet. Han blånektet, selvsagt. Men hun hadde bekreftet det for meg før eksen visste at jeg visste. Han sa at hun husket feil 🙄 Anonymkode: 7041a...6b2 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2023 #7 Skrevet 26. oktober 2023 Så du skal ha x-en på overnatting og mener det er greit? Ikke noe av det du nevner er greit, hverken fra din side eller dine x-er. Slutt å bruke dette som argumentasjon for at din x skal overnatte. Sier seg selv at det er helt fjernt. Anonymkode: 7af68...73c 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2023 #8 Skrevet 26. oktober 2023 Tja, fellesnevneren i historiene er jo deg da. Så kanskje du skal begynne der. Og dette kommer til å fortsette frem til du får selvinnsikt Anonymkode: 15f35...2ea 2 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2023 #9 Skrevet 26. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Så du skal ha x-en på overnatting og mener det er greit? Ikke noe av det du nevner er greit, hverken fra din side eller dine x-er. Slutt å bruke dette som argumentasjon for at din x skal overnatte. Sier seg selv at det er helt fjernt. Anonymkode: 7af68...73c Hun nevnte det jo nettopp for å teste disse mennene som mente at det å være utro i ett år og å skjule at man fortsatt bor med eksdama, var "ingen big deal". Anonymkode: 679b1...c77 1 2
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2023 #10 Skrevet 26. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tja, fellesnevneren i historiene er jo deg da. Så kanskje du skal begynne der. Og dette kommer til å fortsette frem til du får selvinnsikt Anonymkode: 15f35...2ea Nei, fellesnevneren er løgnaktige menn. Det er aldri kvinnens skyld at menn er utro, lyver og går bak ryggen på kvinnen. DERE er utro og lyver. DERES skyld. Anonymkode: 679b1...c77 3
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2023 #11 Skrevet 26. oktober 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det er normalt etter et brudd at man bor i samme hus til en har fått ordnet egen bolig i nærheten som ungene kan komme til samvære i. Det er noe helt annet enn at eksen din plutselig skal bo hos deg. Men det hadde jo vært greit å fortalt daten at han var på vei til å flytte ut etter bruddet. Alle utro folk og egoister er dobbeltmoralske. Anonymkode: 7041a...6b2 Ts her. det forstår jeg. Problemet var at han holdt det skjult for meg nettopp fordi det ikke er så «veldig greit» Anonymkode: f317f...9dd 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2023 #12 Skrevet 26. oktober 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det er damer som er dobbeltmoralske. Menn har dårlig moral, men er ikke dobbeltmoralske. Anonymkode: d7023...d4d Jeg tror ikke at det er presist eller særlig nyttig å skjære alle over en kam slik. Anonymkode: ccbc2...f10
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2023 #13 Skrevet 26. oktober 2023 Mange KG-menn er i hvert fall tvers gjennom dobbeltmoralske. Dama de velger, skal ikke ha mer enn 1-2 tidligere partnere, mens for menn er det "andre regler". Samtidig er damer flest "for pripne" og ikke "gir sex" til stakkars menn som må leve i ufrivillig sølibat. Er mannen utro, så er kona sikkert feit, kjedelig i senga eller gammel. Hennes skyld. Er kvinnen utro, så er det hun som er kravstor, umoralsk og mangler impulskontroll. Anonymkode: 679b1...c77 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2023 #14 Skrevet 26. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg tror ikke at det er presist eller særlig nyttig å skjære alle over en kam slik. Anonymkode: ccbc2...f10 Da er det litt rart at du ikke starter med trådstarter Uansett, det er jo bare å se på de utallige trådene her, hvor om en mann eller dame gjør samme moralske feil (utroskap eller lignende), så blir damen møtt med mer forståelse. Mannen blir i samme situasjon utelukkende beskrevet som drittsekk, ødelegger andre mennesker, samt diverse kommentarer om hvor hatet han er. Ta et annet tema. Aldersforskjell i forhold. Er damen eldst er det you go girl, bra for deg, kos deg og så videre. Er det mann så er det jævla svin, beskrevet som en som utnytter andre og lignende karakteristikker. AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Mange KG-menn er i hvert fall tvers gjennom dobbeltmoralske. Dama de velger, skal ikke ha mer enn 1-2 tidligere partnere, mens for menn er det "andre regler". Samtidig er damer flest "for pripne" og ikke "gir sex" til stakkars menn som må leve i ufrivillig sølibat. Er mannen utro, så er kona sikkert feit, kjedelig i senga eller gammel. Hennes skyld. Er kvinnen utro, så er det hun som er kravstor, umoralsk og mangler impulskontroll. Anonymkode: 679b1...c77 Dette er jo bare vas. Ikke noe stemmer med virkeligheten på KG. Anonymkode: d7023...d4d
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2023 #15 Skrevet 26. oktober 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Mange KG-menn er i hvert fall tvers gjennom dobbeltmoralske. Dama de velger, skal ikke ha mer enn 1-2 tidligere partnere, mens for menn er det "andre regler". Samtidig er damer flest "for pripne" og ikke "gir sex" til stakkars menn som må leve i ufrivillig sølibat. Er mannen utro, så er kona sikkert feit, kjedelig i senga eller gammel. Hennes skyld. Er kvinnen utro, så er det hun som er kravstor, umoralsk og mangler impulskontroll. Anonymkode: 679b1...c77 Bitter for noe? Lag en egen tråd og få det ut 🙂 Anonymkode: 16cf8...9ec
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2023 #16 Skrevet 26. oktober 2023 Problemet med de fleste menn er at de har alle de dårlige egenskapene. Kvinner er langt heldigere utstyrt fra naturens side. Dette hører kanskje inn under tråden hva jeg har lært på kg. Anonymkode: 6913a...d19
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2023 #17 Skrevet 26. oktober 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Bitter for noe? Lag en egen tråd og få det ut 🙂 Anonymkode: 16cf8...9ec Nei da, jeg synes bare synd på disse single KG-mennene som tror de oppnår forhold med en pen, ung og smart dame ved å holde på slik. Anonymkode: 679b1...c77
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2023 #18 Skrevet 26. oktober 2023 Kunne vært artig og laget en tråd om stygge, feite, overgripende kjerringer som legger seg etter «stakkars» yngre menn og truer dem med på perverse sexleker. Spent på hvor sympatien hadde gått, og hvordan det er med menn vs kvinners dobbeltmoralen da? Anonymkode: 79ba3...300
Andro Skrevet 26. oktober 2023 #19 Skrevet 26. oktober 2023 Hovedproblemet i eksemplene i trådstart er løgnene. Man kan ikke stole på folk som har løyet. Det er ikke et problem at man omgås andre mennesker. Ikke ekser heller. Problemet hun beskriver er at disse mennene har løyet for henne: Ergo har de null respekt for henne. Da er det bare å komme seg videre. Når noen blir rødglødende sjalu fordi man får besøk av en eks så er det vel fordi de tror at andre er som dem selv; falske og troløse. Noe jeg mener er et fellestrekk ved falske folk som utnytter andre: Kontrollbehov. Uten tillit er et forhold null verdt. Har den ene løyet, eller har behov for kontroll: Kom deg unna. 1
Blåtrå Skrevet 26. oktober 2023 #20 Skrevet 26. oktober 2023 En skal aldri forlange noe av andre, enn man kan innfri selv!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå