AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #1 Skrevet 24. oktober 2023 Er det noen av dere kvinner som føler dere er "mannen" i forholdet? Dere tar ledelsen, gjøre alle avgjørelser osv Er dette noe som plager deg? Anonymkode: 8abf9...3a2
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #2 Skrevet 24. oktober 2023 Ja. Jeg liker det ikke. Føler meg ikke som en mann heller, men at jeg er sammen med en som er tafatt. Det orker jeg ikke. Vil ha en menn med bedre motor, som min egen. Anonymkode: 9d6eb...1f7 8
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #3 Skrevet 24. oktober 2023 Vi er likestilte nå, hvorfor kan ikke du som kvinne ta ledelsen? Det hyles jo i media hele tiden om mangelen på kvinner i lederroller (og det er selvfølgelig menns feil det også). Anonymkode: 70d20...1be 5 3
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #4 Skrevet 24. oktober 2023 Ja- i alle forhold jeg har hatt. Og jeg hater det. lengter etter å være den som blir holdt, beskyttet og passet på. Men det er likevel alltid jeg som får rollen som leder og beskytter. Nå singel og trives bedre med det Anonymkode: 894f0...008 5 3
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #5 Skrevet 24. oktober 2023 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Vi er likestilte nå, hvorfor kan ikke du som kvinne ta ledelsen? Anonymkode: 70d20...1be Jeg er mann TS Anonymkode: 8abf9...3a2 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #6 Skrevet 24. oktober 2023 Problemet er at kvinner fort blir masete og kontrollerende når det kommer til hvordan man skal ha det i hjemmet har bestemt meg for å bo alene, fordi jeg orker ikke det voldsomme styret de steller istand Anonymkode: 96a48...8b3 2
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #7 Skrevet 24. oktober 2023 Ja, det har skjedd. Har likt det så dårlig at jeg gikk. Gidder ikke bruke tid på tiltaksløse, tafatte menn som trenger sparkes i gang av kvinner for å få utrettet noe som helst i livet. Anonymkode: 94829...0e4 3 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #8 Skrevet 24. oktober 2023 Nei, vi tar avgjørelsene sammen og respekterer hverandre. Anonymkode: c2d22...346 1
kaarebjarne Skrevet 24. oktober 2023 #9 Skrevet 24. oktober 2023 Jeg finner det besynderlig at mann tydeligvis kun skal ta avgjørelser på kvinners premisser. 2 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #10 Skrevet 24. oktober 2023 Følte meg ikke som mannen, men moren til eksene. Har heldigvis funnet meg en MANN nå. Som tar sin del og ikke bare «hjelper til» Anonymkode: 294da...5db 4 4
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #11 Skrevet 24. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Følte meg ikke som mannen, men moren til eksene. Har heldigvis funnet meg en MANN nå. Som tar sin del og ikke bare «hjelper til» Anonymkode: 294da...5db Er så bra når damer skryter av at mannen tar ansvar for seg og sitt. Nææææh så flink, som om man snakker til småbarn som klarer å rape. Anonymkode: 9d6eb...1f7 2 2
kaarebjarne Skrevet 24. oktober 2023 #12 Skrevet 24. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er så bra når damer skryter av at mannen tar ansvar for seg og sitt. Nææææh så flink, som om man snakker til småbarn som klarer å rape. Anonymkode: 9d6eb...1f7 Det blir litt sånn når veldig mange kvinner har en tendens til å legge seg borti alt en mann skal gjøre, så lurer de på hvorfor de er så slitne etterpå. For å si det slik, i vårt hus er det jeg som er den som rydder og vasker mest, fordi hodet mitt har et behov for det. Jeg legger meg ikke borti hvordan hun vasker, når hun gjør noen av de oppgavene jeg vanligvis håndterer. 2
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #13 Skrevet 24. oktober 2023 Mannen jeg er gift med er ikke norsk, kommer fra en svært konservativ muslimsk familie. Vi har veldig reverserte kjønnsroller sett fra et tradisjonelt perspektiv. Jeg eier boligen vi bor i og alt inni den. Jeg eier bilen vi kjører, jeg mekker på den, bytter dekk osv., og kjører, for hans førerkort er ikke gyldig i Norge. Jeg har kontroll på økonomien (jeg eier jo alt, pluss at det er jo lettere for meg som er norsk og snakker norsk). Han lager mat fra bunnen, baker, vasker og rydder, noe jeg ikke gjør så mye av:p Skal sies han har bodd gratis hos meg mens han sparte EK da, vi har nå kjøpt bolig sammen og venter på overtakelse:) Føler jeg meg som en mann? Nei. Føler mannen min seg som kvinne? Nei. Anonymkode: d519c...9cd 6 1
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 24. oktober 2023 #14 Skrevet 24. oktober 2023 Nei. Jeg synes heller ikke det å ta avgjørelser har noe med å være mann å gjøre. Vi tar de fleste større avgjørelser sammen.
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #15 Skrevet 24. oktober 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Er det noen av dere kvinner som føler dere er "mannen" i forholdet? Dere tar ledelsen, gjøre alle avgjørelser osv Anonymkode: 8abf9...3a2 Hvorfor skulle man føle seg som mann om man tar ledelsen eller avgjørelser? Anonymkode: 6cc0f...47c 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #16 Skrevet 24. oktober 2023 Heh, hvorfor skulle det å ta avgjørelser og ta ledelsen få meg til å føle meg som en mann.....? Jeg er leder i arbeidslivet, og tar altså masse avgjørelser hver dag - uten at det har falt meg inn at det skulle få meg til å føle meg mandig. På hjemmebane tar vi like mange avgjørelser begge to. Du høres passe mannssjåvinistisk ut. Anonymkode: e9e68...ff4
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #17 Skrevet 24. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du høres passe mannssjåvinistisk ut. Anonymkode: e9e68...ff4 Mhm....ok TS Anonymkode: 8abf9...3a2
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #18 Skrevet 24. oktober 2023 Ja, jeg må ta mye av ansvaret som mannen ikke gidder ta. Anonymkode: 297fd...7ee 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #19 Skrevet 24. oktober 2023 Altså, det er helt normalt, og blir vel nærmest sett på som en "kvinneoppgave" å styre AS FAMILIEN i det daglige? Dvs: Ha oversikt over alle fritidsaktiviteter Holde familiekalenderen ajour fikse gaver til alle bursdager Bestemme hva som skal handles, og når Vite hvem som har det de trenger av klær, og igansette prosessen med å fylle på om noen trenger noe. Bestemme hvordan huset er innredet Igangsette evt. oppussing og styre oppussingsprosjektet Legge planer for rengjøringen av huset, og hvordan den skal gjennomføres. (Delegere oppgaver til husets øvrige beboere, og følge opp av de gjennomfører.) Ta avgjørelser knyttet til valg av skole, barnehage og barnas fritidsaktiviteter Ved vurdering av nytt bosted: Sjekke bomiljø, skoler, barnehager, fritidstilbud osv. Planlegge og booke familiens ferier Det er mulig menn tar avgjørelser av typen: Bil Bank Mengde penger tilgjengelig for boligkjøp Anonymkode: 22bc6...3c4 2
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #20 Skrevet 24. oktober 2023 Ja jeg følte det med han jeg var gift med (heldigvis ikke lengre). I tillegg til å ta alt av husarbeid og ansvar for barn, så var det jeg som var økonomisk overhodet og hadde ansvar for husholdningen forsikringer og aksjer, skiftet dekk på bilen, bygde terrasse, høytrykkspylte terrassen, malte huset, leverte bilen på verksted, lagde alle måltider, passet på at barna kom seg på fritidsaktiviteter, gikk ut med bosspann, lukte hagen, plantet hekker, tok med barna på telttur og fjelltur, klippet gresset, renset takrenner, ja alt.. Og i teorien har jeg ikke noe mot det, men det er den skeive likestillingen som er problemet. Hvis han hadde vasket og brettet tøy, lagd middag, kjørt unger på aktiviteter, brydd seg litt om økonomien osv, så hadde jeg vært fornøyd med å gjøre "manneting". Men, i etterkant har det lønnet seg. Jeg har fullt foreldreansvar alene, kunne kjøpe han ut av huset og sitter med egen enebolig og bil, har god jobb, perfekt arbeidstid, gode aksjer i mitt navn. Alle oppgaver er de samme, men nå eier jeg dem på en helt snnen måte. Så jeg gir meg selv en klapp på skulderen. Anonymkode: 827e9...9b1 1 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå