Gå til innhold

Jeg vil flytte tilbake til byen og samboer blir sint

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboer får ikke jobb og vi eier bolig utenfor byen. Jeg trives ikke og vil tilbake, men samboer tjener ikke nok penger. Når jeg forteller han hvordan jeg har det blir han sint og sier han prøver alt han kan å få jobb og at jeg kan bestemme selv om jeg skal være trist eller glad

Anonymkode: 64771...0a6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da må du vurdere om du vil fortsette å være samboer, eller om du vil flytte til byen alene. Av de to setningene dine virker det som om han ikke bryr seg om følelsene dine.

Anonymkode: d1960...9ff

• Liker 8
Skrevet

Er det noe som binner dere til nytt sted? 
noen av dere som har jobb? 

Anonymkode: 9c8c3...14b

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Er det noe som binner dere til nytt sted? 
noen av dere som har jobb? 

Anonymkode: 9c8c3...14b

Vi kjøpte bolig der like før rentene steg og flytter vi tilbake kan vi tape litt penger og må leie. Jeg har full jobb mens han jobber tjue prosent i den gamle jobben. Han får ikke sparken så han har heller ikke krav på dagpenger

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han får ikke sparken så han har heller ikke krav på dagpenger

Han har krav på dagpenger hvis prosenten han jobber er nedsatt. 

Anonymkode: 3035f...6d3

• Liker 1
Skrevet

Var det han eller deg eller begge som ønsket å flytte ut av byen da? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

jeg kan bestemme selv om jeg skal være trist eller glad

si han kan bestemme selv om han skal være sint eller glad

Anonymkode: a3b0a...d9b

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Dette skjønte jeg ikke helt.

Du trives ikke, og dere kan ikke flytte fordi han ikke får jobb i byen? Eller trives du ikke fordi han ikke får jobb utenfor byen? 

Han jobber 20% i gamle jobben, er det i byen? Og det er helt umulig øke den stillingsprosenten? Hvorfor er prosenten så lav, har han selv valgt redusere den?

Han har uansett krav på dagpenger, så lenge han ikke jobber fullt, og har tjent nok tidligere. Eneste er at han må vente igjennom karantenetid om han frivillig reduserte stillingen.

Anonymkode: 4d282...a14

• Liker 2
Skrevet

Hvor langt er det til byen? Kan han pendle til ny jobb der i første omgang om det ikke er nok jobb der dere bor? 

Skrevet

Vi pendler til jobb begge to. Han får ikke dagpenger siden det er en den stillingsprosenten han hadde i jobben mens han studerte

Skrevet

Jobbene er i byen

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Han får ikke dagpenger siden det er en den stillingsprosenten han hadde i jobben mens han studerte

Så han har ikke gått ned i stilling, han har bare ikke fått seg mer jobb siden han var student. Han kan ha rett på sosialstønad. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Samboer får ikke jobb og vi eier bolig utenfor byen. Jeg trives ikke og vil tilbake, men samboer tjener ikke nok penger. Når jeg forteller han hvordan jeg har det blir han sint og sier han prøver alt han kan å få jobb og at jeg kan bestemme selv om jeg skal være trist eller glad

Men hvis dere ikke har nok penger til å flytte til byen ennå, så må du jo akseptere at situasjonen er sånn akkurat nå, frem til han får jobb og økonomien bedrer seg.

Eller har du et annet forslag til løsning?

Anonymkode: 0b342...c51

• Liker 4
Skrevet

Så dere skal selge egen bolig for å leie i et leiemarked der prisene bare går opp? Det er jo ikke smart. 

Anonymkode: 4c4f9...307

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Vi kjøpte bolig der like før rentene steg og flytter vi tilbake kan vi tape litt penger og må leie. Jeg har full jobb mens han jobber tjue prosent i den gamle jobben. Han får ikke sparken så han har heller ikke krav på dagpenger

Han kan ha krav på dagpenger. Han må ta kontakt med Nav. 

Jeg skjønner du ikke trives men det er strengt talt ikke hans skyld. Og dere taper jo uansett pm Han har jobb eller ikke. Og husk at det tar ca 3 år å aklimatisere seg på en ny plass etter flytting. Jeg tror folk tar det litt for lett med flytting.  

Anonymkode: a56b6...fcd

• Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Da må du vurdere om du vil fortsette å være samboer, eller om du vil flytte til byen alene. Av de to setningene dine virker det som om han ikke bryr seg om følelsene dine.

Anonymkode: d1960...9ff

eller han føler at TS angriper hans manglende jobbsituasjon og går i forsvar når de snakker om dette.. 

Det er strengt tatt ikkehans ansvar at TS skal trives, det får TS ta ansvar for selv. Jeg vil tro han også er fortvilet over situasjonen og derfor ikke kommuniserer så bra, kanskje ikke TS heller kommuniserer godt - det vet vi alt for lite om basert på det TS skriver. 

Endret av Carrot
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jobbene er i byen

Men er DU villig til å potensielt tape de pengene ved boligsalg, og gå inn på leiemarkedet i byen igjen? 

Anonymkode: 4d282...a14

• Liker 2
Skrevet

Hva er det du savner?

Kortete vei til venner eller kortere vei til steder å bruke penger?

Å selge seg ut av boligmarkedet med tap for å leie en garantert mindre bolig er idioti. 

Anonymkode: 08f62...f25

Skrevet

Klart han blir fortvilet når han føler at du ikke har tålmodighet og han gjør så godt han kan! Du må sette deg inn i hans situasjon og ikke bare se dine egne behov. For dine behov passer ikke med valget dere begge har tatt, altså kjøpe hus utenfor byen, eller deres økonomiske situasjon. Hvis han ble ferdig studert i våres, så er det jo ikke lenge du har ventet. Syes du bør ha mer forståelse og se det i litt lenge perspektiv. 

Da vi var unge flyttet vi på landet for å i det hele tatt komme inn på boligmarkedet. Vi hadde begge lyst til å bo i byen, men så lenge man ikke vinner i lotto, så må man jo gjøre trinnene som kreves for å oppnå langsiktige mål. Ikke bare si "jeg vil"! Hvis du VIL, så må du hoste opp pengene selv, da. Han gjør så godt han kan og deres situasjon akkurat nå gir deg ikke mulighet til å være et krevende barn.

Anonymkode: b1a04...ac5

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...