AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #1 Skrevet 20. oktober 2023 Hei 😀😀 Jeg lurer på om dere kan beskrive følelsene deres for deres ektemann, samboer etc eller 10,15.20 år sammen. Er man bare venner, eller er man kjærester? Blir man varm i kroppen av å se sin mann etter 15 år? Eller er man bare kompisser som deler økonomi? Hvordan er lidenskapen, nærheten og sexen? Jeg er 45 og bor med en kompiss. Vi har vært gift i mer en 10 år, men null lidenskap, sex eller kjærestegreier, romantikk. Alt sånt er dødt, men vi er verdens beste venner. Men, er det da nok? Jeg savner lidenskapen, følelsene og drivet. Hva tenker dere? Anonymkode: 10e54...623 1
Mamabear90 Skrevet 21. oktober 2023 #2 Skrevet 21. oktober 2023 Jeg og min mann har vært sammen i 7 år og jeg blir fortsatt varm når jeg ser han ❤️ Vi koser mye, masse nærhet😊 2
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #3 Skrevet 21. oktober 2023 Vi er i midten av 30-årene og har vært sammen i nærmere 15 år og har 3 barn sammen. Han er min beste venn, uten tvil. Samtidig gjør han meg ør, kåt og forelska til stadighet. Vi har mye og god sex, liker å tilbringe tid sammen, dater ukentlig og har mye kos og kjærtegn i løpet av uka. Vi har også perioder slik som alle andre hvor vi ikke er like på, hvor vi er mer uenige og hvor vi har litt mindre sex, men aldri over tid. «Kompisforhold» hadde ikke fungert for meg. Anonymkode: b0dbb...ade
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #4 Skrevet 21. oktober 2023 Hvis man bare er venner er det på tide å gå, da er forholdet dødt. Anonymkode: c870a...a36
Gjest WhisperingWind Skrevet 21. oktober 2023 #5 Skrevet 21. oktober 2023 Var med Ex i 15 år. Var platonisk de 2 siste, skranglete de siste 5-6 årene. Prøvde pga ungen. Men til slutt var det ikke nok. Ble separert før sommeren og dater nå en fyr som får meg til å innse hva jeg ønsker å kjenne på. Ikke bare føles han som en bestevenn, men også masse lidenskap, kjemi, sommerfugler og savn. Heller alene enn i et dødt forhold.
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #6 Skrevet 21. oktober 2023 44 år her. Har vært sammen med mannen i nærmere 20 år. Han er det mest irriterende mennesket i verden, men jeg får fortsatt ilinger gjennom kroppen når han tar på meg. 🤭 Anonymkode: 7de1c...74a
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #7 Skrevet 21. oktober 2023 Var med eksen i 13 år. De siste 2 årene var det ikke mye sex, jeg trodde det var pga flytting og min jobb/helseprosess (på vei ut aap og over i jobb). Jeg klandret meg selv mye og sluttet bla på hormonell prevensjon. Det som egentlig skjedde var at min eks var på vei ut og løy om dette/ikke visste helt selv. Når jeg prøvde å slå vekk "dumme" tanker om at han ikke var glad i meg mer, så var dette ekte tanker. Han var faktisk på vei ut. Jeg hadde et mareritt som ble ekte. Gråt i månedsvis. Vel. Jeg tror jeg i meg selv har mye utholdenhet. Nå håper jeg nåværende har det samme. Det er blitt det viktigste for meg. Anonymkode: 59594...284
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #8 Skrevet 21. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Var med eksen i 13 år. De siste 2 årene var det ikke mye sex, jeg trodde det var pga flytting og min jobb/helseprosess (på vei ut aap og over i jobb). Jeg klandret meg selv mye og sluttet bla på hormonell prevensjon. Det som egentlig skjedde var at min eks var på vei ut og løy om dette/ikke visste helt selv. Når jeg prøvde å slå vekk "dumme" tanker om at han ikke var glad i meg mer, så var dette ekte tanker. Han var faktisk på vei ut. Jeg hadde et mareritt som ble ekte. Gråt i månedsvis. Vel. Jeg tror jeg i meg selv har mye utholdenhet. Nå håper jeg nåværende har det samme. Det er blitt det viktigste for meg. Anonymkode: 59594...284 Var det andre tegn enn mangel på sex? Har litt samme tanker som du gikk med.. Anonymkode: 557ac...ac2
Virrevirrevapp Skrevet 21. oktober 2023 #9 Skrevet 21. oktober 2023 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Var det andre tegn enn mangel på sex? Har litt samme tanker som du gikk med.. Anonymkode: 557ac...ac2 Ja, det var en del fravær av samhold og støtte. Jeg følte meg mer alene. Men jeg trodde vi var inne i en dårlig periode der han var sliten (det var jeg jo også. Noe av det som holdt meg i forholdet var at vi aktivt planla barn. Han kunne si ting som nei, vi kan ikke få ny katt fordi vi skal jo ha barn. Nei, du må vente med x og y, vi skal jo satse på å få barn nå. 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #10 Skrevet 21. oktober 2023 Man har tilknytning i form av felles barn, økonomi, osv. annet er det ikke. Og skal det heller ikke være jfr. biologi. Så har du de som er helt uenig og har lurt seg til å tro at de er like forelsket etter 10 år og kun har seksuell tenning på sin partner. Mennesker er flinke til å overbevise seg selv om ting for å rettferdiggjøre og for å slippe og innrømme at man ikke lever optimalt. Anonymkode: 7e501...382
tvertimot Skrevet 21. oktober 2023 #11 Skrevet 21. oktober 2023 Hvordan et forhold utvikler seg over tid finnes det ingen fasitsvar på, det kommer naturlig nok an på partene i forholdet. Mennesker er så forskjellig skrudd sammen at det må bli ulikt, individualitet, opplevelser, livssyn og kultur samt mye mer kan spille en rolle. Jeg kan bare svare for egen del, min erfaring er helt klart at jeg har blitt mer knyttet til noen dess lengre forholdet har vart. Jeg har vært heldig da mine forhold alltid har blitt finere med årene, aldri opplevd at et av mine forhold mistet gnisten. Andre kan oppleve sine forhold annerledes enn hva jeg har opplevd mine, jeg leser forholdsvis ofte om forhold der gnisten er blitt borte. Tenker at et forhold er noe som må ivaretas, om ikke så kommer partene mer bort fra hverandre og gnisten forsvinner fra forholdet, altså er det mye som skal stemme i et forhold for at det skal være sunt og bra. Altså har partene mye ansvar for å ivareta forholdet på en grei måte selv, evner de ikke det (og slik utvikler mange forhold seg) så vil det gå feil vei tenker jeg. 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #12 Skrevet 21. oktober 2023 Vært sammen i 8 år, men blir innimellom varm av å se han, men vi er også bestevenner. Jeg er uendelig glad i han, trives veldig bra rundt han, og vi er sammen MYE av tiden altså. Lite nettverk også, så blir liksom bare oss. Nei, man har ikke stjerner i øynene lenger, men det kommer og går. Veldig åpne og ærlige med hverandre, intern humor så vi ler mye sammen, kan diskutere verden heftig, eller bare se film eller serier sammen, og det er en veldig god følelse. Han er liksom... "Mitt" menneske uten at jeg er eiesyk, om du skjønner. Sexen er og blir hva man gjør det til, så for oss fungerer det utmerket! Og de tidene jeg mister helt lysten ( hormonelt) så går det også fint og han venter tålmodig mens vi fokuserer på andre ting. Å være i et slikt forhold med så mye trygghet og åpenhet gjør MYE for et usikkert menneske som jeg var før! Selvbildet har økt masse og endelig føler man seg sett/hørt/respektert og trygg ( så trygg man kan være uten å ta for gitt) Anonymkode: e1111...96d 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #13 Skrevet 21. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Man har tilknytning i form av felles barn, økonomi, osv. annet er det ikke. Og skal det heller ikke være jfr. biologi. Så har du de som er helt uenig og har lurt seg til å tro at de er like forelsket etter 10 år og kun har seksuell tenning på sin partner... Anonymkode: 7e501...382 Er ikke snakk om å nødvendigvis kun tenne på partner men å like vedkommende veldig godt og føle mye tenning og nysgjerrighet. Anonymkode: 59594...284 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå