Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har 9 tantebarn , men ingen barn selv. Flere av dem er konfirmerte og noen over 18. Jeg synes det er kjempevanskelig å slutte , da vi ikke har noen faste regler i familien å forholde seg til. Jeg tenkte egentlig å slutte ved konfirmasjon, men har bare fortsatt  å gi. Synes det er håplöst å finne på noe også . Ene på 18 inviterte til og med inn på feiring .  fylte nettopp 40 men ingen gaver fra noen :(  tenker på hvor mye jeg gir i löpet av året, men jeg var selvfölgelig ikke verdt en tanke . 

Anonymkode: 69963...52f

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har 18 år som regel i min familie. Veldig greit siden vi er så mange.

Ville spesielt tenkt meg om igjen siden ingen ga deg en gave! Slutt å gi rett og slett, og hvis noen reagerer er det bare å si at du trodde dere hadde sluttet siden du ikke fikk noe sist. Har selv gitt julegaver og ikke fått noe tilbake, ikke en takk engang, og da kuttet jeg bare ut. Det er vondt å føle på.

Anonymkode: df140...368

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Så koselig at du også har så mange tantebarn i livet ditt! Håper du hat et nært og godt forhold til alle og at du klarer å snu litt på tankegangen din. 

Inviterte du til feiring da du hadde bursdag, eller forventet du at andre skulle være tankelesere og skjønne at du ønsket deg feiring og gaver?

Skrevet

Jeg slutter med bursdagsgaver når de blir 18. Fortsetter med julegaver. 

Skrevet

Jeg er også filletante til barna til en venninne av meg. Jeg gir bursdagsgaver og julegaver men får ikke noe tilbake. Veldig spesielt synes jeg, men... Krever mye gjør de også, rundt 500kr.

Håper jeg klarer å slutte å gi når de blir 18, men fortsetter jeg å bli bedt i bursdagene så må jeg jo ha med gave. Kanskje jeg slutter å prioritere bursdagene deres så hardt som jeg har gjort hittil, kommer jeg ikke så får de heller ikke gave.

Anonymkode: 4f7f8...0f3

Skrevet

Mitt eldste tantebarn er 25, hun får selvfølgelig gave av tante 💜 Har 8 tantebarn. Tror aldri jeg kommer til å slutte å gi de gaver til bursdag eller jul. 

Anonymkode: 40e95...a65

• Liker 1
Skrevet

Jeg er også tante til 9. De får julegaver og bursdagsgaver. Når de var mindre passet jeg dem ofte, de har kommet på overnattingsbesøk nå foreldrene ikke hadde nok ferie. De kommer fortsatt ofte på besøk, og de hjelper meg med å passe dyrene mine når jeg reiser bort. Billig alternativ til å ha egne barn, i grunnen.

Anonymkode: 536c9...0c3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...