Gå til innhold

Svane Classic kontinentalmadrass eller seng med madrasser?


Augustbrud02

Anbefalte innlegg

Vi holder nå på å skal kjøpe oss seng, men vi er fryktelig usikre på hva vi bør velge. Vi har nå kikket på en Svane Classic kontinentalseng. Dette kunne være det greieste for oss, da vi må ha 210 cm madrasser. Men i tidligere tråder her har jeg lest at Svane-madrassene ikke holder seg så lenge og at det blir store groper i dem, dette gjør at jeg blir litt usikker. Har alle sammen disse erfaringene? Og vil ikke dette gjelde inn under garantien på fjærene?

Vi har også vurdert å kjøpe madrasser og seng, men problemet er da å få senger som er 210 cm lange.

Hva vil dere anbefale? Kontinentalmadrasser som Wonderland eller Jensen er jo så dyre, og vi hadde ikke tenkt til å bruke såååå mye penger på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Minnie Emmerdale

Jeg anbefaler Jensen Ambassadeur på det varmeste. Vel anvendte penger for min del hvertfall. Min seng måler 1.80 x 2.00 meter og kostet vel 24 000 kroner i innkjøp men har aldri angret en dag på at jeg bruke litt ekstra på seng.

God seng er kjempeviktig for både helse og velvære.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jensen-madrassene kjennes veldig gode ut ja. Det vi har fått høre er allikevel at alle madrassene hade samme produsent av fjærer, slik at forskjellene på madrassene faktisk ikke skal være så stor.

Desverre er 20000 litt for mye penger for oss å bruke på seng for tiden, selvom vi gjerne skulle ha gjort det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Det tror jeg nok bare er onsinnede rykter fra andre produsenter som er misunnelige på Jensen. Men fjærene er vel laget av samme materialene... jeg vet ikke men jeg vet at Jensen lager senger i verdensklasse og de er godt kjente blant interiørfolk over hele verden.

House of Fraser er en av de i England som presenterer Jensen og igjen eksporterer til USA og Asia.

I komiserien Frasier har Jensen blitt brukt. Sengen du kan se i serien som står på Frasiers soverom er faktisk en Jensen seng :-)

Uansett, skal du ha en seng ville jeg hvertfall kjøpt rammemadrass, ikke gammeldags seng med bunn og ramme. Hodegavler kan henges rett på veggen, jeg har selv en i smijern med nattbord i samme utførelse. Og husk å invester i ett lekkert sengeteppe.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vi har hatt Svane Classic kontinentalseng i seks år, og er utrolig fornøyde med den! Jeg har i hvert fall ikke merket noe til at det blir groper i senga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter siste innlegg her; vi har også en fem år gammel Svane Classic Continental-seng og den er det ingen groper i. Det beste med å være på tur er å komme hjem til vår egen seng - så god er den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi kjøpte Svane kontinental Classic 180 bred, og angrer overhodet ikke!!!

Men....vi har bare hatt den i 3 måneder så.......!! Men noen venner av oss har samme senga og har hatt den i fem år, og di klager verken over groper i madrassen eller at den har blitt skjev-slitt, så jeg tror dette er bare oppspinn for å svekke Svane-madrassen og selge mer av andre merker..... :wink:

....valget er deres!! :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg kan kun snakke av egen erfaring. Jeg fikk ryggproblemer etter at vi begynte å bruke svane classic continental. Nå er jeg tung, og det kan vel være noe av grunnen til at den harde siden er mye mykere enn en vanlig myk madrass. Vi har dype groper. Så den senga var helt håpløs for oss.

Da jeg var gravid måtte jeg ligge alene på gjesterommet (på en Ikea rammemadrass som er 12 år gammel, vært i daglig bruk i ca 9 år, og fortsatt kjempegod!) i flere måneder.

Jeg tror vi snart må gå til det skrittet å kjøpe ny seng. Svane var jo himmelen den første uka. Men etter det :-? . Selv mannen min begynte å klage på den. Og nå har vi hatt den i 4 år. Bare vi får spart litt, så blir det ny seng. Kanskje Ikea!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bohus har nå 15 % på både Jensen diplomat og Svane rammemadrasser.

Vi har Jensen Diplomat 180 x 200, og er superfornøyde. Hvis jeg ikke husker feil, koster den nå 12-13.000 på Bohus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...