AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #121 Del Skrevet 19. oktober 2023 Rart at ingen av vennene har sagt høyt at de boikotter festen når noen er sånn, bare sier det, kan ikke alltid være mamma og pappa som taler for rettferd Anonymkode: 5c4e1...f22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #122 Del Skrevet 19. oktober 2023 4 minutter siden, AnonymBruker said: Rart at ingen av vennene har sagt høyt at de boikotter festen når noen er sånn, bare sier det, kan ikke alltid være mamma og pappa som taler for rettferd Anonymkode: 5c4e1...f22 For 12- åringer vil jo dette nærmest være sosialt selvmord. Det er alt for mye å kreve av disse barna. Anonymkode: 18e3d...feb 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Dartle Skrevet 19. oktober 2023 #123 Del Skrevet 19. oktober 2023 Ella-2 skrev (33 minutter siden): Dette er jo ikke sammenlignbart. Når man er voksen inviterer man kanskje venner man har fra litt forskjellige miljøer. I en slik sammenheng er det jo ingen som inviterer noen man ikke er venner med. Men hvis man f. eks. ønsker å tromme sammen alle damene på jobben til bursdagen sin, så er det veldig dårlig gjort å la være å invitere 2 stykker. Samme om man er voksen eller barn. Noe annet er hvis man velger å bare invitere 2 stykker som man er venninne med, og ikke resten av gjengen. Det kommer flere fester sier du. Men for mange, så gjør det ikke det. Man opplever utestengelse gang på gang. Ja, og unger ser ikke at det «kommer flere fester». De lever her og nå og Halloween har nærmest blitt årets høydepunkt. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 19. oktober 2023 #124 Del Skrevet 19. oktober 2023 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Bursdager kjører vi alle eller ingen. Men andre sammenkomster får de be vennene sine. Vi har Halloweenfest hvert år, og de kan be hvem og hvor mange de vil. Det legger jeg meg ikke opp i. Jeg ser ingen hensikt i å be unger som ikke har en relasjon til mine. Regner med de som ikke blir invitert kan ha sitt eget opplegg. Anonymkode: aa2e5...e71 Og holdninger som dette, og flere andre i tråden, viser veldig godt hvorfor det er så viktig at inkludering blir tatt opp igjen og igjen. For det finnes dessverre voksne som ikke forstår, eller ikke vil forstå, og som bare er opptatt av seg selv og sitt. 2 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #125 Del Skrevet 19. oktober 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): For 12- åringer vil jo dette nærmest være sosialt selvmord. Det er alt for mye å kreve av disse barna. Anonymkode: 18e3d...feb Det er vel sosialt selvmord å si mot 3 gutter som banker opp en annen gutt og i dine øyne, men det finnes også barn som er sterkere enn deg og tør si fra, ikke alle mennesker er følgere Anonymkode: 5c4e1...f22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #126 Del Skrevet 19. oktober 2023 22 minutter siden, AnonymBruker said: Det er vel sosialt selvmord å si mot 3 gutter som banker opp en annen gutt og i dine øyne, men det finnes også barn som er sterkere enn deg og tør si fra, ikke alle mennesker er følgere Anonymkode: 5c4e1...f22 Du kjenner ikke meg. Jeg er ikke en følger. Jeg stod opp for meg selv og andre i hele barneskolen, og dermed ble jeg utfryst hele barndommen. Det anbefales ikke. Anonymkode: 18e3d...feb 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #127 Del Skrevet 19. oktober 2023 Så lenge det finnes voksne som ikke forstår at barn må inkluderes så blir heller ikke alle barn inkludert. For det er ikke barnas ansvar å sørge for dette. Det er foreldrenes. Anonymkode: aaad3...86f 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #128 Del Skrevet 19. oktober 2023 Her vi bor blander foreldrene seg til barna er ferdig med ungdomsskolen. Det har vært en del situasjoner med utestenging, derfor har FAU bestemt dette. på ungdomsskolen blir det alltid arrangert halloween party dene31oct , de får låne skolen og har rebusløp , quiz etc så alle er velkomne, hvert trinn for seg. Skolen låner ut gymsal, aula etc. De kler seg ut, men ingen konkurranse om hvem som gar det kuleste eller fineste, motto er bruk noe du har hjemme Anonymkode: 75b12...a2b 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #129 Del Skrevet 19. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du kjenner ikke meg. Jeg er ikke en følger. Jeg stod opp for meg selv og andre i hele barneskolen, og dermed ble jeg utfryst hele barndommen. Det anbefales ikke. Anonymkode: 18e3d...feb Synd at ingen har integritet da😶 Anonymkode: 5c4e1...f22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #130 Del Skrevet 19. oktober 2023 Marte79 skrev (11 timer siden): Synes foreldrene bør ikke i det hele tatt blande seg i med hvem barna skal være venner. Ville du hatt noen på bursdagen din som du ikke liker, kun fordi noen andre synes du burde? Det er jo din fest og det er helt naturlig at man ikke er venn med alle! Dette gjør jo vennskap til noe spesielt. Én ting er jeg enig i: at måten å forklare det med «ikke kule nok» er kanskje litt feil, men selv dette må aksepteres. Er du ikke invitert så er du ikke invitert, det er hverken forpliktelse eller rett man har. Det kommer flere fester og verden slutter ikke. Jeg er så enig! Jeg har opplevd bursdager som ble alt annet enn gøyale fordi kjemien kræsja mellom gjestene. Jeg hadde aldri tvinga mine barn til å innvitere noen bare for å være korrekt. At mine barn har en bursdag de ønsker med de gjestene de ønsker , trumfer alt annet. Anonymkode: 9645f...e97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #131 Del Skrevet 19. oktober 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Takk! Jeg trengte å høre at det ikke bare er jeg som reager på det og at det ikke er greit. Anonymkode: f78f8...d41 Enig med den. -Ta kontakt med læreren og fortell at den og den skal ha halloween fest men to av alle guttene i klassen er utestengt og fikk beskjed om at de var ikke kule nok til å inkluderes. -Ta direkte kontakt med foreldrene og fortell at du lurte på hvor invitasjonen til ---- og ---- ble av siden hele resten av klassen (eller guttene?) hadde mottatt invitasjon. Dersom de sier noe som er negativt, ta så kontakt med klassekontaktene og FAU. Meld inn mobbing og utestengelse skriftlig digitalt til rektor. Meld 9a sak til statsforvalter. Fakta om skolemiljø - kapittel 9a - LØVEMAMMAENE Arkana skrev (11 timer siden): Så utrolig leit for sønnen din. Dette er virkelig ikke greit gjort! Jeg forstår også godt at han ikke vil at du skal kontakte foreldrene, men jeg tenker at det kan du godt gjøre helt uavhengig av om sønnen din vil på festen eller ikke. Foreldrene trenger å få vite at dette ikke er akseptabelt. Jeg hadde også sagt i fra til lærer slik at dette med inkludering kan tas opp på foreldremøte og også at lærer kan sende en generell epost rundt til alle foreldre om at det på ingen måte er greit å ekskludere noen få og at foreldre må være mer involvert i det som skjer. Det kan godt hende at en del foreldre overlater til barna å invitere til fest og dermed ikke får med seg at to stykker ikke blir invitert, men det er faktisk ikke en unnskyldning. Foreldre må være på og få med seg slike ting. På vår skole er det en generell regel om at man enten inviterer alle/alle av samme kjønn eller under halvparten. Det er aldri greit å ekskludere et mindretall. Det er kjempeviktig at foreldrene er involvert i barnas sosiale liv. Anonymkode: 8d2f0...789 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #132 Del Skrevet 19. oktober 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg er så enig! Jeg har opplevd bursdager som ble alt annet enn gøyale fordi kjemien kræsja mellom gjestene. Jeg hadde aldri tvinga mine barn til å innvitere noen bare for å være korrekt. At mine barn har en bursdag de ønsker med de gjestene de ønsker , trumfer alt annet. Anonymkode: 9645f...e97 En klasse er på ca 12-15 gutter, så har det blitt invitert 10-13gutter fordi disse er kule nok. De to siste står utenfor. IKKJE F... OM DET ER GREIT!!!!! Anonymkode: 8d2f0...789 3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #133 Del Skrevet 19. oktober 2023 Arkana skrev (4 timer siden): Det er kjempeviktig å si i fra og det er like viktig at de som ikke har barn/ungdom som er sosialt utenfor sier i fra. Vi kan ikke bare lene oss tilbake og være fornøyd med at egne barn har det fint og har gode venner, alle må ta sin del av ansvaret for at hele klassen har det bra. Det virker som enkelte tenker at ensomme barn og foreldrene skal kjempe alene for at barnet blir inkludert, men det er jo ikke mulig uten at alle de andre også er med på det. Inkludering er et kollektivt ansvar. ❤️❤️❤️ Anonymkode: 8d2f0...789 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 19. oktober 2023 #134 Del Skrevet 19. oktober 2023 Marte79 skrev (11 timer siden): Nei, det er min mening. Det har ikke noe med «å være hyggelig mot alle» å gjøre, dette har med «du må like alle» å gjøre. Inviterer du alle arbeidskolleger til bursdagen/bryllupet dit?!? Nei det gjør du nok ikke - hvorfor skal man tvinge barn å gjøre det? Er ikke det bedre at de lærer allerede tidlig, at det er lov å si nei, jeg er og vil ikke være venn med denne person? du inviterer alle kolleger til lønningspils og julebord da... 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #135 Del Skrevet 19. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Begge to mener du? Når alle andre i klassen kommer hjem til deg? Om jeg var mor til en av de inviterte og fant ut av dette hadde jeg skammet meg over deg og en av to ting ville skjedd. Jeg ville konfrontert deg med det og tenkt at det hadde skjedd en glipp, eller mer sannsynlig… konfrontert deg OG tenkt dårlig om deg samma hvilken unnskyldning du kom med. Å ekskludere to 11-12 åringer fra klassen er lavmål. Anonymkode: aaad3...86f Jeg kan være enig at det er uhensiktsmessig å ve alle unntatt to. Men her spiller det også en rolle hvor stor klassen er. Inviterte de 5 av 7 elevener, eller inviterte de 17 av 19? Min niåring inviterer 5 (6 medregnet seg selv) av totalt 9 gutter i klassen. Jeg tenker det er innafor. De er en gjeng som er sammen nesten hver dag. De andre er de aldri samme med. Blir bare rart og unaturlig å be dem. Anonymkode: aa2e5...e71 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #136 Del Skrevet 19. oktober 2023 9 hours ago, AprilLudgate said: Jeg blander meg direkte nokså lenge - og orienterer gjerne lærer og foreldre til de som ekskluderer. Ikke som i en «mitt barn skal inviteres», men en «nå foregår det bevisst ekskludering av et bittelite fåtall - og deres barn/ungdom er den som har invitert og ekskludert. Dette løses ikke lengre ved tvangsinvitasjon selvsagt, men ønsker å orientere dere og skole om hva som foregår». Jeg hadde ønsket en beskjed om det var min ungdom som ekskluderte sånn. Festen hadde blitt avlyst, og det hadde blitt en seriøs samtale om konsekvenser av å være såpass dritkjip. Man trenger ikke henge på fritiden med alle - men klassefest? Da inviteres alle - ferdigsnakka. Veldig veldig enig i dette. Anonymkode: 65aff...277 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #137 Del Skrevet 19. oktober 2023 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Enig med den. -Ta kontakt med læreren og fortell at den og den skal ha halloween fest men to av alle guttene i klassen er utestengt og fikk beskjed om at de var ikke kule nok til å inkluderes. -Ta direkte kontakt med foreldrene og fortell at du lurte på hvor invitasjonen til ---- og ---- ble av siden hele resten av klassen (eller guttene?) hadde mottatt invitasjon. Dersom de sier noe som er negativt, ta så kontakt med klassekontaktene og FAU. Meld inn mobbing og utestengelse skriftlig digitalt til rektor. Meld 9a sak til statsforvalter. Fakta om skolemiljø - kapittel 9a - LØVEMAMMAENE Anonymkode: 8d2f0...789 Bah.. Man vil IKKE under noen omstendighet bli assosiert med den gjengen i løvemammaene. Man vil heller ikke være den ungen som blir bedd fordi mora ringte skolen. Anonymkode: aa2e5...e71 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #138 Del Skrevet 19. oktober 2023 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): En klasse er på ca 12-15 gutter, så har det blitt invitert 10-13gutter fordi disse er kule nok. De to siste står utenfor. IKKJE F... OM DET ER GREIT!!!!! Anonymkode: 8d2f0...789 For meg er det greit hvis disse ikke har kjemi med resten eller med den som inviterer. Jeg er ikke opptatt av å være korrekt. Anonymkode: 9645f...e97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #139 Del Skrevet 19. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Bursdager kjører vi alle eller ingen. Men andre sammenkomster får de be vennene sine. Vi har Halloweenfest hvert år, og de kan be hvem og hvor mange de vil. Det legger jeg meg ikke opp i. Jeg ser ingen hensikt i å be unger som ikke har en relasjon til mine. Regner med de som ikke blir invitert kan ha sitt eget opplegg. Anonymkode: aa2e5...e71 Her skulle jeg gjerne hatt en «tommel ned» knapp. Anonymkode: f78f8...d41 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #140 Del Skrevet 19. oktober 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Bah.. Man vil IKKE under noen omstendighet bli assosiert med den gjengen i løvemammaene. Man vil heller ikke være den ungen som blir bedd fordi mora ringte skolen. Anonymkode: aa2e5...e71 Hva feiler det deg, løvemammaene er viktige personer for å hjelpe alle dem som har barn som er syke og funksjonsnedsatte og ikke bare det så er de gysla oppegående folk selv. I tillegg har de enorme omsorgsoppgaver selv i sitt egent hjem med svært syke og/eller funksjonsnedsatte barn. Løvemammaer er mødre til barn som har mye mer å stri med enn andre barn og det er jævlig tøft å være en løvemamma så det skal du ha respekt for!! Anonymkode: 8d2f0...789 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå