AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #1 Skrevet 18. oktober 2023 Min mann er en sånn type som er hyggelig og grei med alle, hjelper der han kan og er liksom alltid på "tilbudsiden". Det har innimellom hendt at jenter tolker dette som flørt og ekstra oppmerksomhet, men mannen selv skjønner ikke dette. Et par ganger har jeg satt meg ned og fortalt han, nesten i detaljer, om hvordan han kan fremstå, og hvordan og hvorfor kvinner tolker det feil. Ene gangen gikk det så langt med en, at jeg trodde han var både blind og dum. Han er instruktør innenfor kampsport, og hun var en elev der, og han var som han pleide, det var han jo mot alle kvinnene der, men hun tok det som flørt. Hun begynte å henge igjen etter trening for å snakke med han, og etterhvert nevnte hun ting hun trengte hjelp med, og lurte på om han kunne komme hjem til henne og fikse. Hun inviterte han på fester og gåturer. Han takket alltid nei til fest og tur, fordi han hadde ikke lyst. Ang det hun trengte hjelp til hjemme, sa jeg at hun fikk ta det med hjem til oss, så kunne han ordne det der, men da trengte hun visst ikke hjelp allikevel🤷♀️ Greien var at jeg også trente der, og alle visste jo at vi var gift, men det er ikke alle som bryr seg om slike detaljer.. Det var en annen gang også at en kvinne ble veldig opptatt av mannen, dette var en behandler han hadde hatt i forbindelse med opptrening og fysio etter en ryggskade. Hun hadde blitt sjarmert av han, for han hadde nok vært seg selv og tullet og vært i godt humør når han var på behandling. Noen uker etter han var ferdig med behandlingen, tok hun kontakt via Facebook og prøvde å få i gang en samtale, han svarte på det hun skrev, men la ikke opp til videre samtaler selv. (Jeg fikk selv se chatten, uoppfordret) Etterhvert spurte hun han om han ville være med ut på byn, for hun kjente så få i byen, og hun spurte om de skulle treffes på dagtid. Han takket nei til byturer, men foreslo for meg at jeg ble med å treffe henne på dagtid, men da hadde jeg fått nok, og forklarte hvordan jeg så på alt dette. Ikke minst at han hadde vært "pasienten" hennes noen uker før. Men også at hun tok for mye kontakt, og inviterte for mye. Det endte opp med å være en daglig greie. Han skjønte først ikke hva jeg mente, men etterhvert så han det selv, når jeg la det frem fra en kvinnes synspunkt. Jeg måtte som sagt forklare dette tydelig for mannen. Det er jo også mulig at han syns det var kjekt med litt oppmerksomhet, men ikke på denne måten, han er veldig tydelig at det kun er meg for han, og dette viser han tydelig ute i "offentligheten" også. Det hsr vært flere episoder, men det var disse to som var mest "synlig" flørting fra andre kvinner. Han er blitt mer obs på slike ting, han vil ikke sende feile signaler, men jeg syns på en måte at det er litt dumt - fordi han kan ikke være seg selv uten at det skal mistolkes. Anonymkode: eefed...227 2
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #2 Skrevet 18. oktober 2023 Ingen oppegående arbeidsdyktig mann er så fjern at han ikke skjønner denne tegninga. Han koser seg nok med oppmerksomheten. Så lenge han elsker deg er det bare fint, men det kan komme dager hvor han ikke føler den tiltrekningen like sterkt. Da vil en slik venteliste være bra for han å ha. Anonymkode: 945ef...485 2
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #3 Skrevet 19. oktober 2023 Enig med den over. Hvis mannen din er normalt oppegående så vet han veldig godt hva han gjør og hvilken virkning det har. Han flørter, og han synes nok det er spennende med den responsen han får. TS, du er naiv... Anonymkode: 910db...a6a 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #4 Skrevet 19. oktober 2023 Min mann var sånn når jeg forsøkte å få han på kroken. To lang tid før han tok et hint 😅 Han har selv innrømmet at han ikke skjønte at jeg var interessert. Jeg har ikke hatt noe problemer med dette i tidligere relasjoner så er nok mannen som er litt «fjern». Han er sånn som du beskriver din; hyggelig, snill, lett å prate med og hjelper alle. Anonymkode: 50837...459 2
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #5 Skrevet 19. oktober 2023 Typisk hysterisk sjalusi.. Hva skal han gjøre med det? Og hva er problemet ditt? Han viser deg jo uoppfordret meldinger osv, og han har tydeligvis ingen som helst ambisjoner med disse damene. Er kravet fra deg at han nå må begynne med rollespill? Spille helt psycho og drittsekk, gjerne såpass at han skremmer disse damene/kundene vekk fra bedriften? Skikkelig bra plan.. Dustete KGér (rotter seg sammen-støtte mot mannfolk) over her. "DUMP HAN!!!"osv.. Makan.. Anonymkode: 8d2e3...c4f 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #6 Skrevet 19. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Min mann var sånn når jeg forsøkte å få han på kroken. To lang tid før han tok et hint 😅 Han har selv innrømmet at han ikke skjønte at jeg var interessert. Jeg har ikke hatt noe problemer med dette i tidligere relasjoner så er nok mannen som er litt «fjern». Han er sånn som du beskriver din; hyggelig, snill, lett å prate med og hjelper alle. Anonymkode: 50837...459 Det kan være slik. Noen menn er som store barn uten særlig potens. De blir like overrasket hver gang de ser ei naken dame. Anonymkode: dce0d...93e 3
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #7 Skrevet 19. oktober 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Enig med den over. Hvis mannen din er normalt oppegående så vet han veldig godt hva han gjør og hvilken virkning det har. Han flørter, og han synes nok det er spennende med den responsen han får. TS, du er naiv... Anonymkode: 910db...a6a Som mann er jeg utrolig dårlig på å lese slike signaler. Hva som er normal høflighet og hva som er flørting. I tillegg noen kvinner som er veldig hyggelige og imøtekommende uten at de mener å flørte. Det er bare måten de er på. Jeg er nok en av de som trenger å høre det i klartekst hvis ei dame er interessert. Alle damene jeg har ligget med er det de som har tatt initiativet, da gjerne vært så fysiske at det ikke finnes rom for misforståelser. Men å skille mellom normal høflighet og venneforhold til noe mer. Der er det en gråsone jeg i hvert fall er veldig dårlig på. Og jeg er ikke autist. Jeg tror mange kvinner bruker sine egen velutviklede sosiale antenner og forventer at menn har samme egenskap. Det har vi dessverre ikke. Et eksempel: 3 par er på middag sammen. Dama i par 1 har et utroforhold med mannen i par 2. At mannen i par 3 skulle oppfatte at det foregår noe mellom dem er veldig liten. Derimot vil dama i par 3 plukke opp signaler og lure på om noe foregår. Anonymkode: 3ec5a...c02 5
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #8 Skrevet 19. oktober 2023 Jeg er som mannen din, men jeg jobber også i en mannsdominert yrke. Og det jeg gjør - er jo nettopp samme som mannen din prøver å gjøre. Jeg inviterer alltid samboeren min med. Så vi kan ha "en familievenn" på en måte. Og vet du hva, flørt går veldig lett over vennskap, mangeårige, gode vennskap. Flørter man, er man på god fot med noen, så kan jo være at personligheten passer til at det kan bli vennskap. Det viktigste er jo å sette grenser, og det gjør jeg, jeg forteller alltid at jeg har en samboer, og introduserer ham tidligst mulig. Jeg og samboeren har vært sammen i 18 år nå. Vi har flere vennefamilier, som begynte med at en mannlig kollega fikk en god tone med meg, for mange mange år siden. Men nå er jo alle gift, og har barn, vi drar på hytteturer sammen osv. Samboeren min har vært en forlover i et bryllup av han ene. ❤️ Nå er det selvsagt slik at det er menn som har kontakt i mellom seg, og koner som har kontakt i mellom seg, fordi over lang tid så er nok damene til disse jeg har mer tilfelles med. dette er vennskap jeg ikke ville være foruten, selv om det har aldri vært flørt fra min side, men det er gode folk som jeg liker å omgås med. Lurer på om du kunne også se en ressurs i det? At mannen din drar inn nye kjennskap, nye mennesker inn i livet ditt også? Jeg er av den oppfatningen at det er nesten alltid positivt og berikende med nye bekjentskap. Det er ikke sikkert dere blir bestevenner, men du vet ikke før du blir kjent med nye folk. Anonymkode: cdd25...9c2 1 1
Tulling Skrevet 19. oktober 2023 #9 Skrevet 19. oktober 2023 Tror ikke du har noen fare hehe. Og du liker han nok som han er er kvinne, men folk har ledd godt av meg gjennom årene for ting jeg ikke så. Ble så klart bedre med årene, men han ser det nok ikke fordi han ser ikke ETTER det. Han høres ut som e fin fyr du egentlig har lite å frykte for Han er nok fin som han er, og som du sa oppfordret han aldri til noen videre samtale. La spyfluene surre. Høres jo ikke ut som at han havner på date akkurat heller
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #10 Skrevet 19. oktober 2023 Ts det er tydeligvis flere av oss😅 Mannen min er akkurat likt. Selv når vi er ute sammen blir han sjekket opp og han skjønner det ikke selv. For meg er det ganske fascinerende å se på, men er ikke sjalu av meg. Tar det heller som et kompliment at jeg er sammen med en så fin mann☺️ Anonymkode: feba3...70a 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #11 Skrevet 19. oktober 2023 Menn tolker som regel flørting som normal vennlighet Anonymkode: ecc2d...670
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #12 Skrevet 19. oktober 2023 Jeg var på et jobb-arrangement med alkohol. Vi gikk ut etterpå og jeg snakket mye med en hyggelig kollega. I løpet av kvelden satt hun ved siden av meg og tok meg i albuen når hun snakket og pjusket meg i håret. Var det flørt eller er hun bare «fysisk» av seg? Anonymkode: 08ef4...489
Gjest Refreng Skrevet 19. oktober 2023 #13 Skrevet 19. oktober 2023 Jeg hadde syntes det var slitsomt. Mannen har heldigvis veldig god innsikt i mennesker og leser dem veldig bra. Han er også flink på å sette grenser, så jeg vet at jeg kan stole på at han setter grenser ovenfor kvinner som blir for nærgående 6 hours ago, AnonymBruker said: Enig med den over. Hvis mannen din er normalt oppegående så vet han veldig godt hva han gjør og hvilken virkning det har. Han flørter, og han synes nok det er spennende med den responsen han får. TS, du er naiv... Anonymkode: 910db...a6a Noen menn er ikke vant til å få oppmerksomhet fra kvinner. Mulig han ikke var ettetraktet som ung og tenker han ikke er spesielt kjekk. Han tenker han er lite attraktiv for kvinner flest
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #14 Skrevet 19. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Menn tolker som regel flørting som normal vennlighet Anonymkode: ecc2d...670 Vi får også kjeft for at vi tolker vanlig høflighet som en seksuell invitt. Damned if you do… Anonymkode: 08ef4...489
Bombasi Skrevet 19. oktober 2023 #15 Skrevet 19. oktober 2023 I mine yngre dager ble jeg kalt "en flørt" på måten jeg var på, uten at jeg skjønte det selv. For jeg har aldri skjønt konseptet flørting. Ikke kan jeg flørte og ikke forstår jeg når jeg blir flørtet med. Jeg er total blind på det. Skal noen prøve seg på meg så må de rope det i trynet på meg. Og jeg har aldri sett på normal vennlighet og forespørsel om hjelp som flørt. Men selv jeg ville oppfattet at det kunne være noe mer enn instuktør/vennskap kvinnene i HI bedrev med. Vil på mange måter si at de faktisk roper det i trynet på han.
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #16 Skrevet 19. oktober 2023 Jeg er mann som ofte ikke skjønner det. Jeg har fått kommentar på det flere ganger faktisk. Kjenner kvinner som har fortalt at de ikke forstår hvordan jeg ikke kunne skjønne at de var interessert. Vet ikke hva jeg skal si til det😅. Det er bare sånn jeg er skrudd sammen. Jeg må ha ting klart og tydelig. Antydninger og subtile hint går over hode på meg. Anonymkode: 7ed43...2ac
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #17 Skrevet 19. oktober 2023 Kjenner typen, har datet han jeg Synes ikke det er noe stress da, mest morsomt. Samme skjer jo meg, eneste forskjellen er at jeg skjønner det. Men jeg er ikke spesielt mye mer eller mindre avvisende av den grunn, svarer jo på ting og er høflig liksom, skriker ikke at "jeg vil aldri ligge med deg" hver gang noen sender meg en melding liksom, selv når jeg skjønner greia. Anonymkode: de1f2...7b3
Majer Skrevet 19. oktober 2023 #18 Skrevet 19. oktober 2023 Tror mange av oss bare liker å bli flørtet med, men later som ingenting. Når vi gjør det blir flørtingen noen ganger mer intens og det gir nok mange en selvtillitsboost. Personlig er jeg veldig på det at vi lever i 2023 og forventer at kvinnen faktisk sier hva hun vil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå