Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen drikker litt omtrent hver dag, mer i helgene. 

Han spør ofte om jeg vil ha, kjøper inn ting søm jeg liker, laget sykt god mat og sier vi skal kose oss. Kommer med to glass vin.

Merker jeg også har vent meg til det, og hater det. 

Er vanskelig å bare legge seg tidlig, fordi jeg føler han blir litt skuffa da.. 

Har sagt at jeg hater denne alkoholen (jeg får angst av å drikke selv) , men likevel har han gjort lite endring. 

Han drikker ikke morgener og på dagtid, men syns likevel det er en sykt usunn livsstil som jeg ikke vil være en del av.. 

Merker jeg vil bort.. Har klaustrofobi.. Han er snill og grei, men det er livsstilen som ødelegger.. 

Ingen barn inne i bildet heldigvis. Men vi er gift og må innrømme at jeg angrer på det. Jeg føler meg svak akkurat nå, som godtar dette. Drikker mye mer enn jeg vil, fordi viss jeg sier nei blir han muggen.. 

Gi meg styrke ❤️

Anonymkode: 6234f...d5c

• Hjerte 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva sier han når du tar det opp med han? Og hvor mye dreier det seg om i ukedagene og helgene? 

Anonymkode: 7ffad...10a

• Liker 2
Skrevet

At sier han liker det, og at det er null stress. 

Hverdagene: Det kan være to øl, tre øl, eller en drink eller tre (legger meg alltid først, så vet ikke nøyaktig). Men det kan være en flaske vin også. 

I helgene mer.. En halv dunk med vin, f.eks., pluss øl. 

Han har ikke jobb, så han skal aldri ut å kjøre på morgenen. 

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Han spør ofte om jeg vil ha, kjøper inn ting søm jeg liker, laget sykt god mat og sier vi skal kose oss. Kommer med to glass vin.

Har sagt at jeg hater denne alkoholen (jeg får angst av å drikke selv) , men likevel har han gjort lite endring. 

Han drikker ikke morgener og på dagtid, men syns likevel det er en sykt usunn livsstil som jeg ikke vil være en del av.. 

Merker jeg vil bort.. Har klaustrofobi.. Han er snill og grei, men det er livsstilen som ødelegger.. 

Ingen barn inne i bildet heldigvis. Men vi er gift og må innrømme at jeg angrer på det. Jeg føler meg svak akkurat nå, som godtar dette. Drikker mye mer enn jeg vil, fordi viss jeg sier nei blir han muggen.. 

Gi meg styrke ❤️

For det første,  ikke skyld på din mann for det du drikker. Detcer noe som heter nei takk, og det er ditt ansvar. 

Anonymkode: f3f30...cc1

• Liker 14
  • Nyttig 4
Skrevet

Hva med å ta ansvar for egne handlinger? Det er ingen som tvinger deg til å drikke.

Anonymkode: 412a0...91d

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

For det første,  ikke skyld på din mann for det du drikker. Detcer noe som heter nei takk, og det er ditt ansvar. 

Anonymkode: f3f30...cc1

Det er det å si nei jeg ofte synes er vanskelig, for han føler seg avvist da, virker det som. Har blitt veldig god på det likevel, så stort sett drikker han alene.

Men føler jeg vil bort fra det. Da kommer han i alle fall til å drikke mye.. Ts. 

• Hjerte 2
Skrevet

Har han konsentrasjonsvansker? 

Skrevet

Jeg tror jeg forstår deg ts 

Min mann har også et liberalt forhold til alkohol, og det gjort meg til et avholdsmenneske. 

Om min mann kunne, hadde han nok drukket litt hver dag. Det er helt uaktuelt for meg. Jeg blir fysisk uvel av å se han rusa, og det vet han. Jeg vil heller ikke se han full på helg, så han drar til en kamerat å drikker.

Jeg vet ikke helt hva som har skjedd med meg men jeg har endt opp med å hate alkohol. Jeg kan ikke se alkohol uten å bli sint. Så min mann har et eget skap til dette som jeg ikke går i. 

Jeg har også angret på at jeg har giftet meg med han på grunn av dette. 

Jeg tror jeg vet og kan for mye om alkohol til å ha et avslappet forhold til alkohol. Men nordmenn flest ser på alkohol som noe positivt og helt naturlig. Jeg synes det er helt utrolig, egentlig. 

Min mann har respekt for min motby og holder alkohol unna meg. Og jeg holder munn. Jeg har bestemt meg for å leve med det og krysser fingre for at han innser hva alkohol egentlig er. 

Anonymkode: b2749...122

• Liker 2
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Merker jeg vil bort.. 

Gi meg styrke ❤️

Du klarer det!! Og du fortjener det!! Stå på! 👊💪💪

Anonymkode: 9bb02...0f8

Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Det er det å si nei jeg ofte synes er vanskelig, for han føler seg avvist da, virker det som. Har blitt veldig god på det likevel, så stort sett drikker han alene.

Men føler jeg vil bort fra det. Da kommer han i alle fall til å drikke mye.. Ts. 

Men - er det kun pga disse glassene med vin på kvelden du vil bort? Eller har dere det dårlig i forholdet? 

Anonymkode: d78e0...67e

• Liker 1
Skrevet

Angst og klaustrofobi...herregud for noen pingler nordmenn har blitt. Holder det ikke å si at du ikke liker rus, eller må det alltid slenges på noen diagnoser?

Anonymkode: 69be5...1d8

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

At sier han liker det, og at det er null stress. 

Hverdagene: Det kan være to øl, tre øl, eller en drink eller tre (legger meg alltid først, så vet ikke nøyaktig). Men det kan være en flaske vin også. 

I helgene mer.. En halv dunk med vin, f.eks., pluss øl. 

Han har ikke jobb, så han skal aldri ut å kjøre på morgenen. 

Dette er jo veldig dyrt. Du legger på deg og får økt angst/uro. En gylden mulighet til å lære å si nei. 

Anonymkode: 15265...49c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men - er det kun pga disse glassene med vin på kvelden du vil bort? Eller har dere det dårlig i forholdet? 

Forholdet er ok, men preget av dårlig kommunikasjon. Så det er nok mer komplekst enn som så. Og alkoholen som skaper en enda større avstand mellom oss. Jeg blir dratt med i en livsstil som jeg ikke ønsker, og han ønsker den. 

Så det er for å ta vare på helsa mi at jeg vil gå. Både fysisk og psykisk helse. 

Og til deg under her: Pingle? Jeg har generalisert angst, viss du lurte. Angsten blir mye verre etter at jeg har drukket.

Klaustrofobi var et uttrykk for å føle meg innestengt - burde sikkert ikke brukt det ordet, men det er sånn jeg føler det av og til. 

Ts. 

• Hjerte 4
Skrevet

Jeg forstår deg godt, ts. For meg hadde så ulike preferanser når det kommer til alkohol vært en dealbreaker. Snakk med mannen din, forklar ordentlig hva dette gjør med deg. Er han villig til å jenke seg noe? Om ikke, ville jeg faktisk gått. 

• Liker 4
Skrevet

Jeg var sammen med en mann med alkoholproblemer som stadig kom hjem med polvarer myntet på kvinner. Alt for hver anledning, hvis man var glad måtte man drikke, hvis man var lei seg måtte man drikke og sånn gikk det. Jeg sa tvert nei til alle polvarene. Ikke noe problem det, da satt han heller å drakk alene. 

Anonymkode: 95088...715

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Forholdet er ok, men preget av dårlig kommunikasjon. Så det er nok mer komplekst enn som så. Og alkoholen som skaper en enda større avstand mellom oss. Jeg blir dratt med i en livsstil som jeg ikke ønsker, og han ønsker den. 

Så det er for å ta vare på helsa mi at jeg vil gå. Både fysisk og psykisk helse. 

Og til deg under her: Pingle? Jeg har generalisert angst, viss du lurte. Angsten blir mye verre etter at jeg har drukket.

Klaustrofobi var et uttrykk for å føle meg innestengt - burde sikkert ikke brukt det ordet, men det er sånn jeg føler det av og til. 

Ts. 

Da er det jo bare å gå?

• Liker 2
Skrevet

Gi meg styrke ❤️

Hva?😅 Han lager god mat og tilbyr vin til maten? Gud forby, stakkars deg-gir deg styrke ❤️

Anonymkode: a7e2c...b5e

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Hvis han fortsetter slik, vil han, før eller siden, drikke for mye enten du er der eller ei. Han har antagelig allerede problem med å fungere uten det daglige inntaket av alkohol. Problemet pyntes på med god mat, men det at han blir irritert , og det at han drikker alene når du ikke vil, forteller at han er på god vei til å utvikle et  alvorlig problem. 

Anonymkode: ba1ea...835

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg var sammen med en mann med alkoholproblemer som stadig kom hjem med polvarer myntet på kvinner. Alt for hver anledning, hvis man var glad måtte man drikke, hvis man var lei seg måtte man drikke og sånn gikk det. Jeg sa tvert nei til alle polvarene. Ikke noe problem det, da satt han heller å drakk alene. 

Anonymkode: 95088...715

Hva er polvarer myntet på kvinner?

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

2-3 enheter i ukedagene, pluss helgedrikking blir utrolig mye. Det hadde ikke jeg likt heller. Også kalori og pengemessig blir det mye. 

Han har jo åpenbart et alkoholproblem siden du vet han vil drikke enda mer hvis du går fra han

Men du kan ikke redde noen som ikke vil reddes. Tror du bør vekk fra det der. Hva slags fremtid er det i et slikt forhold, hvor han kanskje, kanskje ikke, vil få et eskalerende problem. 

En av onklene mine startet slik. Viktig å kose seg, glad i god mat. Som måtte ha god vin inntil. Når jeg treffer han på dagtid er han skjelven i hendene og har tydelige abstinenser. Han er pensjonist og det ble absolutt verre når ikke jobben bremset inntaket 

Anonymkode: 0e458...8fa

• Liker 4
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...