Gå til innhold

Jeg er fortsatt veldig følsom og usikker etter flere år

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har vært sammen i snart 3 år. Vi bor sammen, er forlovet og venter barn. Men jeg opplever at jeg fortsatt tviler på kjærligheten hans noen ganger bare fordi han sier feil ting, glemmer noe jeg synes var viktig eller hvis han feks blir irritert for noe jeg mener at jeg ikke kan noe for eller ikke forstår noe jeg føler st er åpenlyst. 

Altså ingen store, viktige temaer. Men at vi kanskje er uenige om en grense til noen av barna (vi har fra før) eller hvordan vi skal bruke tiden vår. Vi blir også begge fryktelige sjalue. Vi bekrefter hverandre masse, vi tilbringer masse tid sammen og vi snakker sammen om masse viktige ting og følelser og fremtiden. 

Hvordan kan jeg bli sterkere i meg selv og slutte å legge ansvaret for at jeg skal føle meg bra/ elsket/ rolig over på han? Han strekker seg langt for å vise at han bryr seg om meg, det er bare så vanskelig å huske på når jeg er sliten, sovet lite, sulten og overveldet. 

Noen som har erfaring med å være superenosjonelle som har klart å roe seg ned litt?

Anonymkode: 2253e...ce8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakke sammen om det som er vanskelig hvis det går an. Hvis ikke så er det parterapi. Skjønner at det kan være vanskelig. Er viktig å forstå hverandre for å kunne møte hverandre på best mulig måte. Kritikk dreper kjærligheten ❤️. Klarer du å la vær å svare selv om du er sliten osv. ? Det er kjempe viktig i mine øyne. Ord kan skade og ord kan glede ❤️. Handlinger i kjærlighet og sette ord på hvorfor du gjør det for han er det beste. Viktig med trygghet ❤️. Det er mulig å jobbe med det. Skal ikke lyve. Det krever hardt arbeid fra begge parter. Er veldig verdt det når det fungerer. Da kan det til og med føles helt magisk. Dette er mine tanker rundt dette temaet. Er lett å gi råd til andre jeg vet. Jeg vet hva jeg snakker om. Ønsker det som er best for dere uansett hva dere tenker det er. Håper dere finner ut av det sammen ❤️

Lykke til 🤞❤️

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hvordan kan jeg bli sterkere i meg selv og slutte å legge ansvaret for at jeg skal føle meg bra/ elsket/ rolig over på han? Han strekker seg langt for å vise at han bryr seg om meg, det er bare så vanskelig å huske på når jeg er sliten, sovet lite, sulten og overveldet. 

Anonymkode: 2253e...ce8

Ved å lese det du skrev her om og om igjen. Det er ikke hans eller noen andres ansvar at du føler deg bra, elsket og rolig. Det er ditt eget ansvar. Alle blir sliten, sover dårlig, blir sulten og stresset og mange lar det gå ut over andre..men det blir aldri rett å la det gå ut over andre at man har en dårlig dag..du må bare jobbe med å forsøke forbedre deg selv, fremfor å klage på andre.

Anonymkode: 4fbec...64b

• Liker 2
Skrevet

Prøv å regulerer følelsene innenfra, og ikke gjennom ytre bekreftelser i like stor grad. F.eks hvis noe er en bagatell, så forsøk å lande i det greit og rolig inne i deg. Å trenge hyppige ytre bekreftelser øker usikkerhet, det roer bare på kort sikt.

Anonymkode: 11e43...178

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...