Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer å gå ifra mannen min. Vi har ert barn sammen som er i barnehagealder. Mannen er en dedikert pappa, tar ansvar både praktisk og økonomisk. Vi deler husarbeid og alle utgifter 50/50, han tar også 50% av ansvaret for felles barn. Han er høyt utdannet, atletisk, har gode vaner og det er ingenting galt med han. Bortsett fra at gnisten er borte. Vi er ikke kjærester lenger, bare to voksne som bor sammen. Slik har det vært lenge, det er snart 1 år siden vi delte rom. Vi sover i hvert vårt rom og har sjeldent samleie. Hovedsaklig fordi jeg ikke vil. 

Jeg har foreslått parterapi, men mannen nekter. Jeg har lagt til rette for kjærestetid, ordnet barnevakt slik at vi skal få en kveld sammen. Men alt han vil er å se på tv. Det er snart så jeg ikke vil mer. Vi er begge i begrunnelsen av 30 årene, og jeg føler at jeg ikke vil kaste bort mer tid på han. Det som holder meg igjen er hvor engasjert pappa han er og hvor mye han ordner og styrer i huset vårt. Vi har ett stort hus, i ett attraktiv område, dette er kjempeviktig for meg å bli boende her fordi det betyr gode oppvekstvilkår for barnet vårt. Huset vårt blir solgt hvis vi går ifra hverandre, selvom vi begge tjener bra har ingen av oss råd til å beholde huset alene. Vi må mest sannsynlig flytte fra dette området også. 

Hvor lenge holder man ut for huset og ungen…? 

Anonymkode: 021ac...5ce

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns du skal prøve mer. Hva med å overøse han med komplimenter, flørting og små tjenester den neste uka, og se om det smitter over?

Anonymkode: f870d...1a4

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har foreslått parterapi, men mannen nekter. Jeg har lagt til rette for kjærestetid, ordnet barnevakt slik at vi skal få en kveld sammen.

Du vil ikke ha sex... At du foreslår "kjærestetid" da blir jo bare rart. Hvorfor ikke ha sex i stedet 

Anonymkode: c2a91...490

• Liker 21
Skrevet

Nei, synes ikke det er greit når man har barn.

Anonymkode: d2b05...c75

• Liker 9
Skrevet

Nei, du tar hensyn til barnet, og holder familien sammen. 

Anonymkode: 31adc...79c

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, synes ikke det er greit når man har barn.

Anonymkode: d2b05...c75

Såklart er det greit. Jeg hata at foreldrene mine holdt sammen pga oss. Idiotisk. De burde skilt seg 10 år før

Anonymkode: 094ed...389

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du vil ikke ha sex... At du foreslår "kjærestetid" da blir jo bare rart. Hvorfor ikke ha sex i stedet 

Anonymkode: c2a91...490

Jeg var i mann i et slikt forhold, veldig likt hva ts beskriver. "Kjærestetid" ble for falskt for meg, når selve essensen av et samliv manglet. De gangene det ble satt av tid til det ble det selvfølgelig håp om noe intimt, men endte med middag, noen glass vin og en skuffet mann. Sto over på slutten....

Hun brøt ut, med håp om at gresset var grønnere på andre siden. Det var det...for meg 😊 Mannen ts beskriver vil damene kaste seg over om han skulle bli singel. 

Anonymkode: 67ff5...7fd

• Liker 11
  • Nyttig 9
Skrevet

Støtter deg i gå ts. Livet er gjort kort til ikke å være lykkelig!

Anonymkode: cc5fb...3ed

• Liker 2
Skrevet

Hva med å være brutalt ærlig med ham?

Jeg vurdere å gå. Vil du fremdeles være sammen med meg? Hvordan skal vi få det til? Hvis ikke må vi selge huset, bare se barnet 50%. Hva skal vi gjøre? Er det ikke verdt å prøve parterapi?

Anonymkode: 35270...a52

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet

Hvorfor sover dere ikke på samme rom? Rart å prøve og få til kjærestetid, men dere kan ikke sove på samme rom? 

• Liker 9
Skrevet

Jeg tror du kommer til å angre. Hvis det er mye krangling og dårlig stemning så skjønner jeg tankegangen din. Men, hvis problemet bare er at «gnisten» er borte bør du prøve videre. Tilværelsen som alenemor er ikke å ettertrakte. I tillegg vil du gå glipp av store deler av livet til barnet ditt hvis mannen skal ha 50% samvær. Økonomien blir dårligere, og hele livet til dere alle tre blir snudd på hodet. Tenk hvis mannen får seg ny kjæreste, så skal de være familie med barnet mens du kanskje er alene. Du vil gå glipp av julaften, nyttårsaften, 17 mai osv med barnet ditt. Det er ikke noe man velger hvis ikke man må. 

Anonymkode: e58ff...b6d

• Liker 13
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jeg vurderer å gå ifra mannen min. Vi har ert barn sammen som er i barnehagealder. Mannen er en dedikert pappa, tar ansvar både praktisk og økonomisk. Vi deler husarbeid og alle utgifter 50/50, han tar også 50% av ansvaret for felles barn. Han er høyt utdannet, atletisk, har gode vaner og det er ingenting galt med han. Bortsett fra at gnisten er borte. Vi er ikke kjærester lenger, bare to voksne som bor sammen. Slik har det vært lenge, det er snart 1 år siden vi delte rom. Vi sover i hvert vårt rom og har sjeldent samleie. Hovedsaklig fordi jeg ikke vil. 

Jeg har foreslått parterapi, men mannen nekter. Jeg har lagt til rette for kjærestetid, ordnet barnevakt slik at vi skal få en kveld sammen. Men alt han vil er å se på tv. Det er snart så jeg ikke vil mer. Vi er begge i begrunnelsen av 30 årene, og jeg føler at jeg ikke vil kaste bort mer tid på han. Det som holder meg igjen er hvor engasjert pappa han er og hvor mye han ordner og styrer i huset vårt. Vi har ett stort hus, i ett attraktiv område, dette er kjempeviktig for meg å bli boende her fordi det betyr gode oppvekstvilkår for barnet vårt. Huset vårt blir solgt hvis vi går ifra hverandre, selvom vi begge tjener bra har ingen av oss råd til å beholde huset alene. Vi må mest sannsynlig flytte fra dette området også. 

Jeg tror du vil angre på et brudd. At du ikke vil ha sex er kanskje et resultat av at han ikke ser deg og vil ha kjærestetid. Det er så lett å sitte forran en skjerm og la dagene gå. Å sette av tid til romantikk burde han. Men gjør det kanskje ikke om forslaget kommer fra deg. Det burde kommen fra en annen han lytter til. Blir han romantisk får du antagelig lyst på ham. Kanskje går det noen uker. Det er jo ikke gjort å få interesse over natten når den har blitt borte. Det finnes noe helsekost som øker lysten. Ginseng. Det positive med å ta noe som øker lysten er at du ser HVEM du har lyst på. Så får man håpe det er han du bor med. 

Anonymkode: 4c5c7...a3c

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Nei, du tar hensyn til barnet, og holder familien sammen. 

Anonymkode: 31adc...79c

Å herregud.

Anonymkode: 8c3ff...e66

Skrevet
Anonym90059005 skrev (31 minutter siden):

Hvorfor sover dere ikke på samme rom? Rart å prøve og få til kjærestetid, men dere kan ikke sove på samme rom? 

Jeg orker ikke presset om sex og intimitet. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg tror du kommer til å angre. Hvis det er mye krangling og dårlig stemning så skjønner jeg tankegangen din. Men, hvis problemet bare er at «gnisten» er borte bør du prøve videre. Tilværelsen som alenemor er ikke å ettertrakte. I tillegg vil du gå glipp av store deler av livet til barnet ditt hvis mannen skal ha 50% samvær. Økonomien blir dårligere, og hele livet til dere alle tre blir snudd på hodet. Tenk hvis mannen får seg ny kjæreste, så skal de være familie med barnet mens du kanskje er alene. Du vil gå glipp av julaften, nyttårsaften, 17 mai osv med barnet ditt. Det er ikke noe man velger hvis ikke man må. 

Anonymkode: e58ff...b6d

Det er som sagt igjen krangling eller noen uenigheter. Vi prater ikke sammen nok til å krangle. Alle samtalene handler om praktiske ting rundt barnet eller huset. Vi har ikke samtaler lenger

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hva mener du med presset? Presser han deg? Eller har gjort det?

Anonymkode: 081ba...259

• Liker 4
Skrevet

Jeg har det samme som deg ts, sover på separate rom og ingen gnist men jeg forlater ikke mannen min. Gå glipp av barnas barndom kommer ikke på tale. Bli fattig alenemor er heller ikke noe jeg ønsker. Jeg og man min har det bra og han er en veldig dedikert pappa, ingen  krangling.

Anonymkode: 7774b...50b

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hvis han ønsker intimitet er kanskje ikke gnisten helt borte for ham? 

Det er lett at den erotiske siden lider når man forsvinner inn i morsrollen, det betyr ikke at dere ikke kan finne sammen igjen. Dere har kommet ut av fokus for hverandre. En ny forelskelse vil lage en gnist igjen, men så mye mer verdifullt å reparere med faren til barnet ditt. 

Anonymkode: f4b8c...e35

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva med å hente ham en øl , se på tv sammen og ha sex etterpå?

Anonymkode: 63165...3a7

Skrevet

Her høres det helt ærlig ut som at du er problemet. Du vil ikke ha sex, hvorfor vil du ikke det? Kjærestekveld er vel og fint det, men det er enda finere når det ender i noe som binder kjærester sammen. Ellers kunne du like så gjerne hatt venninnekveld. 

Anonymkode: 9cd2f...43d

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...