AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #1 Skrevet 13. oktober 2023 Beklager rotete innlegg, men jeg trenger noen råd For noen år tilbake var jeg sammen med en fyr. Det ble slutt for ca 3 -4 år siden og vi har ikke møttes i den tiden. Han døde av sykdom i juli fikk jeg vite ved en tilfeldighet. Noe som selvfølgelig er trist. Da vi var samme la han igjen noe verktøy hos meg uten stor verdi, f.eks en brukbar, men noe defekt drill, to tau+ noe mer smått. To år etter det ble slutt ville han ha det tilbake, men jeg hadde da i mellomtiden levert drillen til gjenvinning, tauene har jeg liggende og de brukes ikke. Vi fikk aldri avtalt tid, lite prioritert av meg. Problemet nå er at hans x kone (fra før min tid) krever tilbake tau og drill. Hun ringer gjerne i ferier og helger og jeg blir jo helt oppskaket av dama, - kanskje til og med litt redd. Hun hører ikke etter når jeg sier at drillen er levert på gjenvinning, bare avfeier meg. «hun skal ha alt tilbake». Hun ringer annenhver måned, sender SMS og er ufin. Jeg har blokkert henne, men hun sender/ringer fra nye nummer. Sist nevnte jeg at jeg kommer til å anmelde henne for trakassering om hun fortsatte, men det er nok ikke en sak for politiet. Jeg syns hele saken er pinlig og har ikke snakket med noen om det. Jeg kan sende henne tauene, men jeg kan ikke trylle frem resten - ikke har jeg råd å kjøpe ny. Virker som hun er helt besatt av å få det. Mannen er jo død, han har ikke bruk for tau. Gjør jeg noe kriminelt? Har hun krav på dette etter hans død? Mitt ønske er å ikke ha noe med den gale dama å gjøre. Hva skal jeg gjøre🙁 Anonymkode: f7939...187 5
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #2 Skrevet 13. oktober 2023 Ta det med politiet du! Godt mulig saken blir henlagt, men da har du i det minste forsøkt! Mulig hun kan få et kontaktforbud på deg! Anonymkode: 4b91a...d99 8 14
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #3 Skrevet 13. oktober 2023 Er det ute av ditt hjem, så kan du ikke gjøre noe med det. Har du noe som var hans verktøy-ting, sett det i en kasse og la henne hente det, evt frakt det til henne og kom deg bort fra henne for godt? Anonymkode: c777d...905 7
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #4 Skrevet 14. oktober 2023 15 hours ago, AnonymBruker said: Gjør jeg noe kriminelt? Nei. 15 hours ago, AnonymBruker said: Har hun krav på dette etter hans død? Anonymkode: f7939...187 Ikke hvis det var hans ting. Anonymkode: f534b...552 5
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #5 Skrevet 14. oktober 2023 Gi henne tauene, da, hva er problemet. Anonymkode: 090ae...93c 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #6 Skrevet 14. oktober 2023 Gi henne tilbake tauene da. Ingen grunn til å gjøre seg vanskelig over noe tau. Anonymkode: 308d9...917 9
Bombasi Skrevet 14. oktober 2023 #7 Skrevet 14. oktober 2023 Jøss. Dama virker så ustabil at jeg ville droppet av tauene på trappa hennes. Den drillen får bare være. Ingen grunn til å kjøpe en ny drill til henne. 9
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #8 Skrevet 14. oktober 2023 Ja lever tauene, og forsetter du så ta kontakt med politi, og underet henne om det samme. Ta vare på meldinger og div som bevis. Det du har leverer du, resten får du ikke gjort noe med. Men om noen trakaserer deg på den måten skal man vel kunne ilegge henne besøk og kontakt forbud tilsutt Anonymkode: 9ffd4...148 8
Nymerïa Skrevet 14. oktober 2023 #9 Skrevet 14. oktober 2023 (endret) Lever tauene med vitne, eller via en felles bekjent. Hun høres så rar ut at jeg ville ikke sett bort fra at hun kan lyve og si at du ikke har returnert det. Hvis hun fortsetter å plage deg så må du prøve å få noen som kjenner henne til å finne ut hva som skje. For eksempel et familiemedlem av eksen. For dette er ikke normalt. Endret 14. oktober 2023 av Nymerïa 6 3
Juniper Skrevet 14. oktober 2023 #10 Skrevet 14. oktober 2023 Altså, hvis denne eksen valgte å sette igjen noe skrot hos deg, så er da det mellom dere. Ikke noe hun har noe med! Jeg ville ikke levert noe som helst. Det kan gi henne vann på mølla i forhold til flere urasjonelle krav. Snakk med politiet. Mulig de kan ringe henne og be henne roe ned. 8
Perfume Skrevet 14. oktober 2023 #12 Skrevet 14. oktober 2023 Eks kona og han delte vel alt når de skilte seg? Hun har derfor ingenting med hva du og din avdøde eks delte. Ta kontakt med politiet for å høre hva du kan gjøre med dette. Og hvis du har mulighet kunne du jo hørt med noen i hans familie, forklare situasjonen? Levere det der? Hvis hun er såpass ustabil som hun virker her, så kan hun gjøre mer, så vær forsiktig. 3 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #13 Skrevet 14. oktober 2023 Hun har ikke rett på noe som helst som er Hannes etter de ble skilt og etter hans død. Ta kontakt med politiet du. Smarteste du kan gjøre. Anonymkode: aa5c9...814 3 1
Tøvftta Skrevet 14. oktober 2023 #14 Skrevet 14. oktober 2023 Ring politiet og spør i alle fall om råd. Hun har forøvrig ingen rett til å kreve det tilbake. 3
Ebbeliten Skrevet 14. oktober 2023 #15 Skrevet 14. oktober 2023 Bare blokker kjerringa. Hun har ingenting med ditt søppel å gjøre. 4
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #16 Skrevet 14. oktober 2023 Har jeg forstått det riktig. Din avdøde eks hadde en eks før han ble sammen med deg, som nå ønsker å hente ting hos deg du ikke har lenger? Eksen din er død og hans uavhentede ting er ikke hennes problem. Med mindre hun er arving har hun heller ikke rett på noe av det. Ta kontakt med politiet! Her gjelder det å finne løsninger som gjær at hun ikke stalker deg til evig tid. Anonymkode: e02af...250 5 3
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #17 Skrevet 14. oktober 2023 Når han er skilt fra ekskona har hun ingen arverett eller rett på hans eiendeler. Med mindre han har skrevet testamente der han spesifikt skriver at "til Johanne etterlater jeg to tau og en drill som befinner seg hos Sofie". Har ingen tro på at han har gjort noe slikt, så du kan bare be henne drite og dra, hun har ingen som helst krav på hans gamle eiendeler. Men for å få slutt på maset, kan du ikke ta dem med og dumpe dem på trappa hos henne og så sende en melding og si "levert det du maste etter" og legge ved et bilde der de ligger? Anonymkode: 5f3f1...55b 7
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #18 Skrevet 14. oktober 2023 Mulig hun hadde en "skrue løs" og det var årsak til bruddet. Men neget mulig hun har fått en "skrue løs" etter dødsfallet, er i sorg og har utviklet sinne/frustrasjon pga savn, og derfor er sykelig opphengt i å få tilbake alle eiendelene hans. Kanskje Det er jo likevel ikke greit å gjøre som hun gjør. Send en avsluttende melding. Legg tauene utenfor og la hun hente. Må du ha de? Videre legger du på og unngår å svare når hun kontakter deg. Anonymkode: 40a55...133
lillevill Skrevet 14. oktober 2023 #19 Skrevet 14. oktober 2023 Tror jeg hadde skaffet noen tau og en drill fra gjenvinning eller finn. Og bare sendt det til henne. Og så blokkerer du nummeret.
GammelKaktus Skrevet 14. oktober 2023 #20 Skrevet 14. oktober 2023 Hun tenker vel hun kan få noen kroner for det. Si at du ikke er interessert i noe kontakt og dette var noe som ble lagt igjen, glemt og levert til søppelplass for det var ubrukelig. Han var ferdig med henne før han var involvert med deg så du har ingenting mer å si. Tar hun kontakt igjen så anmelder du, enkelt og greit. Tviler på at det hjelper å gi henne en gammel drill og for hun er jo tydeligvis ikke i vater. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå