Gå til innhold

Ensom i forholdet, kan jeg søke en slags mannelig venn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så ensom i forholdet mitt, samboeren min viser meg ingen følelser lengre, gir meg ingen gode svar på hvorfor,han vil heller aldri finne på noe med meg verken hjemme eller utenfor døren og dette har pågått i over ett år. Jeg ønsker ikke å være utro, men jeg er så ensom og savner noen å gå ut å finne på ting med. Jeg har få nære venninner da det med årene har blitt sånn bare med familie og tiden som flyr avsted. Folk har ikke tid. Jeg ønsker ikke å gå fra samboeren min da vi har barn, men jeg er så ensom og ulykkelig. Det er ikke det samme å finne på ting alene. Jeg har snakket med samboeren min mye og sagt hva jeg føler, men han gjør ingen endringer. 

Er det greit for meg å søke en mann å kun finne på ting med, spise ute og gjøre annet uten noe intimt? Jeg er såklart åpen evt med den jeg finner på ting med at jeg kun er ute etter en slags venn og jeg betaler såklart alltid for meg selv. 

Anonymkode: 5527a...676

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor må det være en mann? Kan du ikke finne deg en venninne? Hva kan en mann dekke som ikke en kvinne kan dekke uten at det går over i en form for utroskap, være seg fysisk eller emosjonelt?

Hvis du så absolutt må ha en MANN, er det viktig at du ikke skjuler noe som helst for mannen din underveis. Vær helt åpen. 

Jeg og kona har dårligere perioder i forholdet som mange andre og da har jeg forståelse for at hun må få dekket de sosiale behovene sine. Hadde nok blitt litt usikker hvis hun da hadde spesifikt ønske om å finne seg en ny mann for å dekke disse behovene… jeg kan i slike perioder tilbringe mer tid med kompisene mine eller gaming samtidig som jeg legger inn en ekstra innsats i forholdet når vi er sammen, jeg leter ikke etter nye kvinner å tilbringe tiden med.

Anonymkode: d973b...153

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er jo ikke en venn du egentlig er ute etter, det du beskriver kalles dating. Du vil ha mannlig anerkjennelse og oppmerksomhet og det er helt greit å innrømme, men da skjønner du at du sitter igjen med to valg. Det er å enten bli og ikke få det, og få det som foreslås over her; venninne eller hobby eller noe, eller gå og satse på å finne en fyr som er mer på og interessert enn den du har nå...

Ikke lur deg selv da blir alt mye enklere. 

Anonymkode: 43b0b...d43

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet

Problemet er at 100% av mennene som du får kontakt med vil forvente noe mer enn bare å være en venn. En kvinne med et dårlig forhold til mannen sin som søker mannlig venn må regne med det. Som innlegget over så lurer jeg også på hvorfor du ikke søker venninner. 

Anonymkode: fd3e6...93d

• Liker 9
Skrevet

Hva med å oppsøke aktiviteter hvor du får oppmerksomhet fra andre menn (som du ønsker deg), og mannen ser dette og får ut fingeren (som du ønsker deg).

Sånn fungerte det på bygdefest i min ungdom. 

Anonymkode: 41379...f86

• Liker 1
Skrevet

Jeg har prøvd å søke venninner via sånne venninnegrupper på Facebook, men det er ikke bare bare å bygge helt nye vennskapet med andre damer og kjemien har vært så som så. På jobb er jeg den yngste og alle andre er mellom 10 til 20 år eldre enn meg. Ikke at det gjør noe, men det blir liksom ikke noe vennskap utenom jobben. Jeg har heller ingen hobbyer, så vet ikke hva jeg skulle meldt meg på. Jeg har glemt meg selv litt i mange år. 

Jeg skjønner at mange menn er ute etter noe annet, men jeg tenkte kanskje hvis det var en som meg som var ensom og inneforstått med at det bare var et vennskap. Men mulig det ikke vil fungere. Jeg er bare så ensom 😔

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Jeg har prøvd å søke venninner via sånne venninnegrupper på Facebook, men det er ikke bare bare å bygge helt nye vennskapet med andre damer og kjemien har vært så som så. På jobb er jeg den yngste og alle andre er mellom 10 til 20 år eldre enn meg. Ikke at det gjør noe, men det blir liksom ikke noe vennskap utenom jobben. Jeg har heller ingen hobbyer, så vet ikke hva jeg skulle meldt meg på. Jeg har glemt meg selv litt i mange år. 

Jeg skjønner at mange menn er ute etter noe annet, men jeg tenkte kanskje hvis det var en som meg som var ensom og inneforstått med at det bare var et vennskap. Men mulig det ikke vil fungere. Jeg er bare så ensom 😔

Godt mulig det er vanskelig å finne venninner, starte hobby etc, men å søke mannlig, heterofil venn vil ende i forferdelse. Spesielt om du er veldig ensom fra før.

Anonymkode: 8b959...fa4

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

jeg tenkte kanskje hvis det var en som meg som var ensom og inneforstått med at det bare var et vennskap. Men mulig det ikke vil fungere. Jeg er bare så ensom 😔

Jeg er mann. Det ville ikke ha funket med meg.

Anonymkode: 41379...f86

• Liker 5
Skrevet

Du sier du har få nære venninner. Vil det si at du har noen? Kontakt de og lag avtaler. Selvom dere er opptatt med familie, er det godt mulig de også savner å møtes. 

Angående hobby - bare forsøk noe. Ikke sikkert du treffer første gang, men test ut litt forskjellig så finner du sikkert noe du liker til slutt. Selv er jeg veldig aktiv med både styrketrening og CrossFit, der sistnevnte er utrolig sosialt. Dette er noe jeg trenger for å dekke mitt sosiale behov. 

Ellers virker det jo ikke helt som forholdet ditt fungerer. At han ikke ønsker å gjøre endringer når du snakker med han om hvordan du føler det sier jo at det heller ikke kommer til å bli bedre på sikt. En hobby eller venner kan ikke hjelpe deg med nærheten du savner. Er du helt sikker på at det er et forhold du bør bli i, til tross for barn? 

En mannlig venn høres veldig skummelt ut når du ikke får dekket behovet ditt i forholdet du er i. Mannlige venner i seg selv er ikke noe problem, men virker som du også søker oppmerksomhet (noe som ikke er rart når du ikke får det hjemme). 

• Liker 2
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor denne vennen må være en mann? Tror du at det blir enklere å finne en mannlig venn som vil være med på disse tingene du ønsker, enn en kvinnelig venn? Eller er det dating du egentlig ønsker? 

Og om du er så ulykkelig som du beskriver, skjønner jeg ikke hvorfor du velger å bli i forholdet? Barn fortjener tross alt glade foreldre, som har masse overskudd og energi. Er man i det store og hele ulykkelig, vil det merkes på energien din. 

Anonymkode: 27987...879

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvorfor må det være en mannlig venn? Hvorfor ikke forsøke å få seg en venn uavhengig av kjønn? Hva med å starte med en hobby/aktivitet der du kan treffe andre?

Om det er forholdet som gjør deg ensom bør du gjøre det slutt, eller forsøke å få orden på forholdet ditt. Hva trenger mannen din? Hva savner han? Eller er han fornøyd med tingenes tilstand? 

Anonymkode: 691c0...657

• Liker 2
Skrevet

Jeg forsøkte i mange år å finne mannlige venner, har funnet noen på div. prateforum og vi hadde det kjempehyggelig, alvorlig og humoristisk på nett og kun på nett, for jeg senset at de kunne tenke seg noe mer, til tross for at jeg hadde sagt klart og tydelig hvor min grense gikk og hva jeg var på utkikk etter. Den ene etter den andre ville ha bilde og jeg sendte et bilde til to av dem, men de ville ha i helfigur, forfra og bakfra og ærlig talt, en trenger ikke det for å kunne være venner. En trenger ikke skype heller og jeg sier det slik, fordi det skled fullstendig ut. "Både det ene og det andre" skled ut hos en av mennene. Jeg er så lei av at alt skal vinkles og bli seksuelt. Det ligger en forventning der og å jakte og få fangst. Jeg vil ikke ha det. Til sist måtte jeg ta samtalen og spørre om han ikke hadde fått med seg at jeg tilbød vennskap/kameratskap og fikk da til svar at venner/venninner hadde de nok av og det var ikke det de ville ha. Altså seksuelle opplevelser, som de visste at jeg ikke var interessert i. 

Jeg har gitt opp å få en singel mann som platonisk god venn. Tviler på at det nytter å forsøke mer. 

For den som lurer på hvorfor en mannlig venn, så er mannementaliteten annerledes enn hos mange damer og jeg prater bedre med menn enn med damer. Det er en ofte nøytral saklighet der, som jeg ikke har funnet hos noen damer. De fionnes kanskje, men jeg har aldri truffet noen. Venninneforhold, venninneprat og venninnesamvær ligger ikke for meg. Jeg vil ikke ha det så tett som det ofte blir. Å dele alt er ikke hva jeg søker. Eller søkte, for jeg gjør det ikke mer. 

Ts er i en følelsesmessig sårbar situasjon og er på let utenfor sitt forhold og det kan veldig fort gå galt.  

Anonymkode: 1a768...389

Skrevet

Det høres mest egentlig ut som at du leter etter en unnskyldning for å kunne møte andre menn. 
det at du har valgt å bli i ett dårlig forhold er ingen unnskyldning for å sondere terrenget. 

Anonymkode: ccd36...101

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja men da får du liksom en venn basert på at han vil knulle deg eller ha ønske om det.. hvis du ikke klarer å få meningsfulle relasjoner med damer og venninner så ville jeg startet med det, ofte bunner det i litt lav selvfølelse og dårlig kontakt med egne følelser. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Det du ønsker er egentlig en kjæreste siden du ikke har det i samboerforholdet ditt. Jeg anbefaler deg å avslutte ditt nåværende forhold, å bli lykkelig. 

Anonymkode: b2df4...c4e

• Liker 5
Skrevet

Jeg har også erfart at det er vanskelig å få venner i voksen alder. Likevel tenker jeg at det er verdt å jobbe for å få trygge og gjensidige vennskap. Hva med å ta opp igjen tidligere vennskap med noen du trivdes sammen med da? Man må ikke være på samme plass i livet heller for å være venner. 

Jeg vil også sterkt anbefale deg å finne deg en hobby, noe du finner glede i å drive med. Trening, begynn å spille et instrument, sying, strikking, gå turer. Hva liker du å drive med? 

Om du skulle finne deg en ny mann vil du også oppleve dette med ham til en viss grad, et kjærlighetsforhold går igjennom forskjellige faser. Når forelskelsen går over, hvem er du da? Jeg tror det er viktig å ha et eget liv, egne mennesker/venner i livet å koble seg på, egne interesser. Det er vel dette med å ha noen å koble seg på du savner? En mannlig venn, noen å date vil ødelegge forholdet du har og i tillegg ikke løse problemet med ensomheten. For denne følelsen ligger i deg, og løsningen ligger i deg. 

Anonymkode: 884b7...641

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror mange damer ønsker mannlige venner, eller mener de går best overens med menn, er fordi det oftest er litt flørt i bildet. Det booster egoet på en annen måte enn kvinnelige venner gjør

Anonymkode: 72dcd...a33

• Liker 2
Skrevet

Finner du en mannlig «venn» vil han tenke noe annet, med god grunn.

Snakk med mannen din. Fortell hvordan du har det. Vil han ikke gjøre noe innsats får du vurdere deretter. Eventuelt få deg jentevenner eller bli mer sosial med de på jobb.

Anonymkode: 0ec3b...16f

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg tror mange damer ønsker mannlige venner, eller mener de går best overens med menn, er fordi det oftest er litt flørt i bildet. Det booster egoet på en annen måte enn kvinnelige venner gjør

Anonymkode: 72dcd...a33

Det er litt sånn ja, de jeg kjenner som hadde flest guttevenner i ungdom/tjueårene, hadde de egentlig fordi de ville ligge med henne og hun ga små drypp rundt om til at det kanskje ville skje. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg er så ensom i forholdet mitt, samboeren min viser meg ingen følelser lengre, gir meg ingen gode svar på hvorfor,han vil heller aldri finne på noe med meg verken hjemme eller utenfor døren og dette har pågått i over ett år. Jeg ønsker ikke å være utro, men jeg er så ensom og savner noen å gå ut å finne på ting med. Jeg har få nære venninner da det med årene har blitt sånn bare med familie og tiden som flyr avsted. Folk har ikke tid. Jeg ønsker ikke å gå fra samboeren min da vi har barn, men jeg er så ensom og ulykkelig. Det er ikke det samme å finne på ting alene. Jeg har snakket med samboeren min mye og sagt hva jeg føler, men han gjør ingen endringer. 

Er det greit for meg å søke en mann å kun finne på ting med, spise ute og gjøre annet uten noe intimt? Jeg er såklart åpen evt med den jeg finner på ting med at jeg kun er ute etter en slags venn og jeg betaler såklart alltid for meg selv. 

Hvorfor blir du i det forholdet? Du vil heller bli ferska med en kar så det blir samboeren  som  bryter

Anonymkode: db710...084

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...