AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #1 Del Skrevet 12. oktober 2023 Jeg lærte meg å hekle for noen mnd siden og syns det er overraskende mye lettere enn strikking. Har allerede lagd bamser, cardigan til barn, babyteppe, pledd, tøfler osv. Bestemoren min ønsker seg så veldig en genser med mønster (noe i retning av mariusgenser osv) til jul 😅 men lar dette seg gjøre med hekling? Jeg finner veldig lite/ingen oppskrifter på gensere med mønster som kan lages med hekling. Er det kanskje en grunn til det? Vil mønsteret kunne bli like fint og genseren like tett/glatt som ved strikking? Eller må jeg bare finne fram strikkepinnene igjen? Anonymkode: 1068f...c09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hunter7 Skrevet 12. oktober 2023 #2 Del Skrevet 12. oktober 2023 Joda, det er mulig å hekle en genser med mønsterstrikk. Kanskje du finner noe her: https://www.ravelry.com/patterns/search#craft=crochet&pa=other-colorwork&query=sweater&sort=best&view=captioned_thumbs Bare husk på at britiske og amerikanske hekleoppskrifter bruker litt annen terminologi enn norske oppskrifter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grønt blad Skrevet 12. oktober 2023 #3 Del Skrevet 12. oktober 2023 Du kan hekle genser, men den vil ikke bli like tett som ved strikking. En heklet genser vil heller ikke bli elastisk, og jeg tror også den blir tyngre enn en strikket genser, og det er nok grunnen til at det ikke er så mange mønstre på heklede gensere. Jeg ville helt klart funnet frem strikkepinnene igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå