Gå til innhold

Hvordan ta steget med å gjøre det slutt, flytte og hele den pakken med små barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser ingen utvei i dette forholdet. Vi har barn på barneskole og barnehage. Og på grunn av de er jeg mest opptatt av at det er det rette å avslutte forholdet, de skal heller ikke måtte leve med foreldre som ikke burde være sammen.

Men hvordan gjør man det i praksis? Hvordan avslutte forholdet, flytte ut, finne nytt sted osv. leie? Kjøpe? Må være i nærheten av skole/barnehage. 

Noen som nylig har gått igjennom brudd og har noen gode råd?

Anonymkode: 9e74e...8f1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er det som er uklart? Virker mer som du lider av angst for å komme igang. 

1) Avslutt forholdet

2) Pakk dine ting

3) Boliger finner du på finn.no

Det MÅ ikke være i nærheten skole og barnehage. Tenk på deg selv. 

Anonymkode: 4fcfa...db6

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det MÅ ikke være i nærheten skole og barnehage. Tenk på deg selv. 

Anonymkode: 4fcfa...db6

Ikke enig.

Når de skal bryte opp så bør hun tenke mest mulig på barna ift stabilitet etter bruddet og da kan skole og bhg være viktig å beholde så det ikke blir så mange og store omveltninger på en gang.

Ellers er jeg enig. Du avslutter forholdet og så finner dere ut hvem skal skal fortsette å bo i huset, hvilken adresse barna skal være registrert på og så ser du - eller mannen - etter sted å bo. 

Og så må dere på mekling for å få meklingsattest og så søke nav om utvidet barnetrygd og lage en avtale om bidrag med den som skal betale bidrag og så finne et sted å bo på f.eks finn.no. 

Anonymkode: 1a0fc...521

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Og så må dere på mekling for å få meklingsattest og så søke nav om utvidet barnetrygd og lage en avtale om bidrag med den som skal betale bidrag og så finne et sted å bo på f.eks finn.no. 

Har dere 50/50 er det ikke sikkert det er behov for/nødvendig med bidrag. Det kan bidra til å eksalere konfikten ytterligere hvis man "står på krava" og krever bidrag fra den andre. Er begge i jobb og tjener noenlunde greit ser jeg ikke behovet for å kreve bidrag fra hverken han eller henne.

Utvidet barnetrygd når man har 50/50 og er aleneforelder er garantert.

Anonymkode: 217c3...17b

Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Har dere 50/50 er det ikke sikkert det er behov for/nødvendig med bidrag. Det kan bidra til å eksalere konfikten ytterligere hvis man "står på krava" og krever bidrag fra den andre. Er begge i jobb og tjener noenlunde greit ser jeg ikke behovet for å kreve bidrag fra hverken han eller henne.

Utvidet barnetrygd når man har 50/50 og er aleneforelder er garantert.

Anonymkode: 217c3...17b

Nei, det må de jo se på selv. Hva slags økonomi de har og hvordan barna skal fordeles og hvem som skal betale bhg og sfo osv er jo noe de må snakke om. Og så bidrar begge foreldrene etter evne så det blir rettferdig.

Forhåpentligvis er konfliktnivået lavt. 

Skrevet

Jeg ringte banken etter at jeg fikk nok, så startet prosessen ang hussalget. Jeg begynnte å rydde rom for rom, kvittet meg med alt som ikke ble brukt. Vi bodde sammen i 4 mnd, huset ble solgt 1 mnd etter at jeg flyttet inn i et nytt rekkehus. Du kan leige i starten om du ikke får lån. Alt ordner seg uansett og det går bra med barna. Lykke til❤️

Anonymkode: 29f73...4e5

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ser ingen utvei i dette forholdet. Vi har barn på barneskole og barnehage. Og på grunn av de er jeg mest opptatt av at det er det rette å avslutte forholdet, de skal heller ikke måtte leve med foreldre som ikke burde være sammen.

Men hvordan gjør man det i praksis? Hvordan avslutte forholdet, flytte ut, finne nytt sted osv. leie? Kjøpe? Må være i nærheten av skole/barnehage. 

Noen som nylig har gått igjennom brudd og har noen gode råd?

Anonymkode: 9e74e...8f1

Det som er en litt større utfordring er økonomi...

Anonymkode: 0a828...d6b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...