AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #1 Skrevet 11. oktober 2023 Hei, jeg har fått lån og vi er «enige» om at jeg skal kjøpe ut. Skriver enig i anførsel da det er mye bitterhet og sinne i bruddet,… X mener vi ikke trenger kontrakt, men bare endre skjøtet. Jeg tror vi trenger det fordi jeg opplever motparten ganske ustabil og sint. (og vi er ikke 100% enige om sum.) Hva er billigst advokat eller kontrakt hos megler? Og det handler i hovedsak å sikre at alt av papirer gjøres riktig, men vet at 25.000 for en kontakt forbanner eksen:( Anonymkode: adcd3...a1f
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #2 Skrevet 11. oktober 2023 Hei, når det gjelder å fastsette summen. Har jeg tidligere gjort det slik, ta inn 3 forskjellige meglere å la de gi en verdivurdering. Bruk så snittet av vurderingene. Det blir rimelig rettferdig i forhold til verdi. Banken kan hjelpe dere med overføring når dere er enige om beløp. ( Er min erfaring fra tidligere) Anonymkode: 0360f...0ea
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #3 Skrevet 11. oktober 2023 Jeg ville hatt en kontrakt i ditt tilfelle ja. Min X fikk satt opp kontrakt hos advokat (en helt enkel kontrakt, én side), men vet ikke hva det kostet da vi ikke var på talefot. Men tror ikke en advokat trenger å bruke veldig mye tid på det altså. Det er vel bare å høre med noen om hvor mye de tar seg betalt for dette. Eiendomsmegleren som jeg var i kontakt med virket å ha lite/ingen erfaring med skifteoppgjør. Men det kan sikkert variere. Men jeg ville uansett brukt advokat. Anonymkode: 6d8f1...d91
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå