Gå til innhold

Når Nordmenn plutselig snakker engelsk

Gjest Inverto

Anbefalte innlegg

Gjest Inverto

Jeg har av og til opplevd at bekjente av meg,
plutselig begynner å snakke engelsk med sine norske venner.
Helt ut av det blå begynner de å ha hele samtaler på engelsk,
og det blir bare litt dumt synes jeg

Hva tror dere er årsaken til dette?
Jeg antar det er amerikanisering og/eller media?
Gjør du dette selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Både jeg og fruen slår over til engelsk flere ganger daglig. Ofte er det ett og annet ord, mens andre ganger kan det være lengre setninger. 

Anonymkode: d476a...95e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Både jeg og fruen slår over til engelsk flere ganger daglig. Ofte er det ett og annet ord, mens andre ganger kan det være lengre setninger. 

But... why?

Anonymkode: 6adb2...c01

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

But... why?

Anonymkode: 6adb2...c01

Vet ikke. Vane? Bruker engelske ord til så mangt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel jeg kan bare svare for egen del, engelsk er det vi snakker mest av hjemme, det er lett å "glemme seg" 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg arbeider internasjonalt og snakker engelsk hele dagene over Teams på jobb, som gjør at jeg plutselig glemmer meg etter jobb. Jeg kommer I barnehagen og skolen og snakker engelsk til de ansatte, jeg møter noen på butikken som jeg kjenner og starter å snakke engelsk. Når det går opp for meg at jeg surrer blir jeg dødsflau og vil bare grave meg ned. Folk vet jo ikke at jeg har snakket det hele dagen og surrer, og må tenke at jeg er en komplett idiot og tulling 😵‍💫

Anonymkode: 7648b...b9a

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjer en sjelden gang med meg, fordi min mann kommer fra Nederland og vi snakker engelsk sammen hjemme. Da er det av og til at jeg rett og slett tenker på engelsk, og merker ikke at feil språk kommer ut. Det skal sies at det skjer sjeldent, og jeg får som regel passet mitt ettertrykkelig påskrevet. Jeg gjør det ikke for å gjøre meg "interessant". Jeg er enig i at det er utrolig teit når nordmenn snakker engelsk med nordmenn.

Anonymkode: 7552f...924

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymus Notarius

Snakker aldri engelsk med folk som snakker forståelig norsk. 

Synes det høres utrolig dumt ut når to eller flere med norsk som morsmål snakker engelsk til hverandre, blir rett og slett flau, spesielt dersom de legger til seg en veldig amerikansk eller britisk aksent. Det er en trend blant ungdommer, har jeg lagt merke til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Refreng

I min vennegjeng er det de som gamer mest på engelsk med andre, samt har voice calls ned utenlandske kompiser som har mest tendens til å legge om til engelsk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi vi begge skjønner 5 språk (de samme) så vi har nesten et eget et, som inneholder engelsk av og til 

Anonymkode: 03957...dc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...