Gå til innhold

Trening på vinteren og utendørsbekledning hjem fra trening

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Til dere som trener på treningssenter og reiser mellom senter og hjem. 

Jeg reiser kollektivt fra treningssenteret og hjem, og må ha varme ytterklær på vinteren. Men synes det er et konstant problem. Jeg kan ikke bruke treningsklær til jobb, og heller ikke lukte svette i noe av tøyet jeg bruker på jobb/til jobb. Jeg har en varm og god ytterjakke til trening og en varm og god dunjakke til hverdags. Men føler at dunjakka lukter svette etter kort tid om jeg bruker den utenpå svett treningstøy, og jeg blir vel luktende svett på jobb om jeg bruker ytterjakka til trening der? Og det blir vel ekstremt drass å dra på 2 ytterjakker tre dager i uka de dagene jeg trener??

Hvordan løser folk dette? Alltid lurt på det. 

Anonymkode: 64daf...1f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har aldri opplevd at yttertøyet mitt lukter svette, selv om jeg bruker det over treningstøyet. Hva med å ha med ei tørr t-skjorte/genser å skifte til etter trening, dersom det er et problem? 

Anonymkode: 14bb4...a12

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å trene i kortermet, men har en langermet treningsgenser som jeg drar utenpå før jeg drar fra senteret. På den måten kommer ikke yttertøyet i kontakt med treningstøyet, og det er mye enklere å vaske den genseren ved behov enn hele jakka. 

Anonymkode: 93201...fea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skifter tilbake til vanlig tøy etter trening. Eller jeg har en genser med i bagen som jeg tar på meg før jeg tar på ytterjakka.

Hvis jeg skifter tilbake til hverdagsklær og de begynner lukte svette, så vasker jeg de... om jeg av en eller annen grunn har klær jeg ikke vil ha svettelukt i, og ikke kan vaske, så vasker jeg meg før jeg skifter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok anbefalt å bytte t-skjorte, men det lager jo mer vask. 

Det er ikke et alternativ å dusje på senteret? 

Anonymkode: ede40...871

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Til dere som trener på treningssenter og reiser mellom senter og hjem. 

Jeg reiser kollektivt fra treningssenteret og hjem, og må ha varme ytterklær på vinteren. Men synes det er et konstant problem. Jeg kan ikke bruke treningsklær til jobb, og heller ikke lukte svette i noe av tøyet jeg bruker på jobb/til jobb. Jeg har en varm og god ytterjakke til trening og en varm og god dunjakke til hverdags. Men føler at dunjakka lukter svette etter kort tid om jeg bruker den utenpå svett treningstøy, og jeg blir vel luktende svett på jobb om jeg bruker ytterjakka til trening der? Og det blir vel ekstremt drass å dra på 2 ytterjakker tre dager i uka de dagene jeg trener??

Hvordan løser folk dette? Alltid lurt på det. 

Anonymkode: 64daf...1f3

Ikke vanskelig i det hele tatt. Dusjer på treningssenteret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det ikke bare å enten dusje på senteret, eller ta av seg det svette treningstøyet før du drar fra senteret, da? 

Har aldri sett på dette som et problem. Jeg skifter av meg vått og svett treningstøy i garderoben umiddelbart etter trening. 

Anonymkode: f2583...b82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løser det som andre skriver ved å bytte og ta av svett treningstøy på overkroppen og ta på  meg en ren og tørr genser og bruker samme jakke. Dette ved styrketrening. Hvis jeg løper intervaller og blir skikkelig svett, pleier jeg å dusje på senteret. 

Anonymkode: edc80...b42

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drar en genser over treningstoppen, aldri opplevd svettelukt i yttertøyet. 

Anonymkode: 410e8...e3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...