AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #1 Del Skrevet 10. oktober 2023 Vi skal kjøpe ny (brukt) bil, og jeg har hengt meg oppi disse to bilene nå. Noen som har erfaring å dele? Vi skal i hovedsak bruke bilen til småkjøring for å levere i barnehage (5 km hver vei) og handling. Vi pleier også kjøre på sommerferie og har innimellom noen langturer til nord-norge (bor i Oslo). Vi har 1 barn på 1 år som sitter i bakovervendt sete. Har passe stor barnevogn som vi ikke kommer til å bytte ut og det må være plass til minst to kofferter i tillegg. Bilen må kunne dra minst 1.800 kg (camping). Også bonus om det er grei plass i baksetet med plass til to voksne i tillegg til barnesete. Jeg ønsker også at bilen kan fjernstartes med app (vet man kan gjøre det via volvo on call, men har skoda samme greie?). Anonymkode: 985a0...3eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #2 Del Skrevet 10. oktober 2023 Kjører Volvo selv og ville helt klart gått for Volvo. Hva med å dra til forhandler å prøve en? Anonymkode: a1497...e60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #3 Del Skrevet 10. oktober 2023 Enig med over; viktig å prøve. V90en er jo markedets vakreste bil, fortsatt etter så mange år. Både Škoda og Volvo er passe pålitelig, men svensken er nok en mer effektiv bil også. Anonymkode: f1ae5...e13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #4 Del Skrevet 11. oktober 2023 Skoda har en app de og. (Den koster 600kr i året, vet ikke om Volvo sin koster noe). Elsker kodiaqen min, ville ikke byttet den ut for noe. Har en eldre Volvo v70, som fortsatt duger som bil nr 2. Den går godt fortsatt. Lite feil med den. Den er jo gammel nå, men regner med v90 har like god kvalitet (eller bedre). Tror nesten du må prøve begge og velge hvilken som er best utifra det. I kodiaqen kan man flytte de bakerste setene fremover (og bakover) slik at man kan få bedre bagasjeplass om man skulle trenge det. Men den er romslig. Anonymkode: 199f7...2a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #5 Del Skrevet 11. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har en eldre Volvo v70, som fortsatt duger som bil nr 2. Den går godt fortsatt. Lite feil med den. Den er jo gammel nå, men regner med v90 har like god kvalitet (eller bedre) Volvo V90 er en fantastisk bil, men kvaliteten er dessverre ikke på nivå med eldre Volvo, japanske eller koreanske biler. Men den er finest av alle. Blir en prioriteringssak. Škoda er jo VAG, så kvaliteten kan være litt så som så, men tsjekkerne pleier å være flinkest i den gruppen. Anonymkode: f1ae5...e13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #6 Del Skrevet 11. oktober 2023 Har en bekjent som har en v90, veldig fin bil men den blir for lav for meg. Kjører xc60 selv Anonymkode: b4977...b70 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #7 Del Skrevet 13. oktober 2023 Tenkte at jeg skulle kjøpt Volvo V90 xc 2021 mod når jeg byttet i januar i fjor, for syns det er knallfine biler. Men ble så skuffet over støynivået i den ved prøvekjøring, så da ble det tilsvarende bil fra tysk leverandør i steden. Så anbefaler virkelig prøvekjøring av bil før kjøp, hjelper lite om bilen er fin om du ikke blir fornøyd med kjøreopplevelsen. Anonymkode: f9c91...488 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #8 Del Skrevet 13. oktober 2023 Jeg syns Volvo er mye mer behagelig å kjøre en Skoda. Så jeg hadde gått for Volvo. Men det er jo en smaksak. Begge vil dekke behovene deres. Anonymkode: 265ab...8dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå