AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #41 Del Skrevet 11. oktober 2023 Ca 3500. 0,66 liter på mila. Anonymkode: 78e58...3a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #42 Del Skrevet 11. oktober 2023 Rundt 3-3500. Kjører 10 mil daglig (utenom helg) Anonymkode: 97c0b...7b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #43 Del Skrevet 11. oktober 2023 Tror du kan regne med minst 1500-2000 pr måned. Da regner jeg med bensin, forsikring, veiavgift og bompenger. Anonymkode: 6bdc7...97b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #44 Del Skrevet 11. oktober 2023 Bruker bilen Til og fra bhg ×2 = 5 min hver vei. Ca 20 min pr dag. Til og fra jobb = 1,5 t i rush hver vei. Ca 3 timer hvis rush. Butikkturer. Levere og hente på treninger og kamper. Ca 4 timer i uken hvis bortekamper. I tillegg brukes bilen mye i løpet av arbeidsdagen. Får litt igjen på skatten på det, samt noe godtgjørelse, men legger ut selv. Så er det helgeturer her og der. Både kort og langdistanse. Det blir jo en del mil i løpet av en mnd. Så rundt 10.000 i mnd på bensin og sikkert like mye tilsammen i forsikring, lån, service/vedlikehold, dekk og bompenger. Rundt regnet 20 000 i mnd på bil. Anonymkode: 63686...c65 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #45 Del Skrevet 11. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 6.10.2023 den 21.39): Så ingen kan svare? Det er jo bare til å svare hvor ofte dere bruker bilen og hva ca dere bruker i mnd på bensin?? Hvor vanskelig kan det være. Anonymkode: 738ef...1af 2-3 ganger om dagen bruker jeg bilen. Alt fra 2 kilometer til 12-15 mil. Bruker ca 3000 i diesel. Mens andre jeg kjenner kjører 2-3 ganger om dagen og bruker 8000,- i diesel… Småkjøring sluker drivstoff. Min bruker uansett 0,7 på langkjøring. Men hva i alle verdens rike er poenget med hybrid? Da må du jo lade bilen først, også må du fylle på drivstoff så du vet det er nok drivstoff til når du er tom for strøm😂 vær også obs på at en hybridbil som er tom for strøm bruker mer drivstoff enn en fossilbil. Kjører du lite er det mest lønnsomt med disesel/bensin. Kjører du mye er det mest lønnsomt med elbil med lang rekkevidde… Anonymkode: 45d1f...a97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NakenPanda Skrevet 11. oktober 2023 #46 Del Skrevet 11. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 6.10.2023 den 17.12): Skal kjøpe en Toyota Yaris Active, hybrid bil. Lurer litt på hva dere andre bruker ca i mnd på bensin? 500 kr? 1000 kr? Og presiser om det fordi dere bruker bilen hver dag eller om dere kun bruker den i helgene osv? Jeg tenker stort sett helgebruk, da jeg bruker kollektivt til jobb. Anonymkode: 738ef...1af den bruker vel 0.4-0.5 på mila bensin, så blir 10-12 NOK per 10 km bare i drivstoff. Hvis du har bompenger må du regne med at det nesten koster like mye. Så normal lite bruk er 8000 km så 8000-10000 per år, 650-850 i måneden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #47 Del Skrevet 11. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men hva i alle verdens rike er poenget med hybrid? Da må du jo lade bilen først, også må du fylle på drivstoff så du vet det er nok drivstoff til når du er tom for strøm😂 vær også obs på at en hybridbil som er tom for strøm bruker mer drivstoff enn en fossilbil. Kjører du lite er det mest lønnsomt med disesel/bensin. Kjører du mye er det mest lønnsomt med elbil med lang rekkevidde… Anonymkode: 45d1f...a97 den lader mens den kjører Anonymkode: 738ef...1af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky_Jack Skrevet 11. oktober 2023 #48 Del Skrevet 11. oktober 2023 Har ikke kjøpt bensin siden 2020, da fylte jeg veteranbilen sist. ( og ja den går ikke mange mil i året) de andre bilene går på strøm og er særdeles mye billigere å drifte en en bensinbil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ingar-André Skrevet 11. oktober 2023 #49 Del Skrevet 11. oktober 2023 Schmuhu skrev (På 10.10.2023 den 9.45): Men det er jo mye mer rundt bil som må betales. Jeg budsjetterer følgende punkter. 1) Forsikring 2) Parkering 3) Bompenger 4) Sparing til Slitasje / Vedlikehold 5) Sparing til ny bil 6) Drivstoffkostnader Nå sikter jo TS inn på siste punktet. Her er det mange faktorer som avgjør regnestykket. 1) Hvor mange kilometer kjører du i løpet av en måned? 2) Hvor mye forbruk har bilen din per kilometer. 3) Hvor mye koster en liter med drivstoff / en kwt med strøm Og det er svært individuelle parametere. Når jeg kjører mange hundre kilometer per dag med en dritgjerrig bensinsluk, så trenger det ikke å være sannheten for deg TS. Mitt råd er at du tar deg 5 minutter tid og så tar du regnestykket. Lykke til med økonomisk bilkjøring. Schmuhu Enig. Mer utdypende svar fra min hverdag som petrolhead: 1) 2989 pr. mnd for å være eksakt på én bil. Altså bruksbilen. Eller hverdagsbil om du vil. 2) 0 3) Ca 450 i mnd. 4) Sparer null på bruksbilen. Bruker heller mer på oppgraderinger. Slitasje? Næh, ikke så ille. Kun det normale som alle andre biler? 20kr mnd ellernoe? 5) 0 6) Mye. Bykjøring/korte turer er snittet på 1.46l. Langkjøring er 0.88. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #50 Del Skrevet 12. oktober 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Men hva i alle verdens rike er poenget med hybrid? Da må du jo lade bilen først, også må du fylle på drivstoff så du vet det er nok drivstoff til når du er tom for strøm😂 vær også obs på at en hybridbil som er tom for strøm bruker mer drivstoff enn en fossilbil. Fortell meg at du ikke vet noe om hybrider uten å fortelle meg at du ikke vet noe om hybrider For det første; det er bare plug-in-hybrider som kan lades eksternt i det hele tatt. Vanlige hybrider har ikke denne muligheten. De lades gjennom bruk, og batteriet kan aldri bli tomt (med mindre det er ødelagt). Det er en sikkerhetsmekanisme i batteriet som hindrer det i å gå under 20%, hvis det blir så lite strøm kobles bensinmotoren inn. Så lavt batterinivå opplever man stort sett bare hvis man står på tomgang veldig lenge en kald vinterdag med AC på fullt, og da henter hybridbatteriet inn bensin og bruker det til lading. Kan ikke huske sist batteriet i hybriden min var under 50% engang, det skjer virkelig ikke ofte. Anonymkode: a1534...1fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #51 Del Skrevet 15. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 6.10.2023 den 17.12): Lurer litt på hva dere andre bruker ca i mnd på bensin? 500 kr? 1000 kr? Og presiser om det fordi dere bruker bilen hver dag eller om dere kun bruker den i helgene osv? Anonymkode: 738ef...1af Solgte min bensinbil i sommer. Brukte 4-6000 i mnd på bensin. Brukte den daglig til jobb+evt kjøring i helger med familien feks. Med den nye bilen bruker jeg lommerusk på lading en gang i blant. Anonymkode: aee32...8e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #52 Del Skrevet 29. oktober 2023 Ca 300. Anonymkode: 2c0d9...bc1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #53 Del Skrevet 30. oktober 2023 For å kunne gi bedre og mer sammenlignbare svar hadde det vært nyttig å vite mer om kjøremønsteret ditt, hvor/når du fyller bensin og om du primært bruker 95 eller 98 oktan. Å si at du feks bruker bilen to ganger pr helg sier for lite. Er det to turer i nabolaget på til sammen 12 kilometer, eller er det snakk om en tur fra Oslo til Tronheim annenhver helg og småkjøring ellers, slik at du fort kommer opp i 1000 kilometer og mye motorveikjøring enkelte helger? Har du en aktiv kjørestil eller mer rolig og jevn? Mye tung last og takstativ, eller er det mer «matpakkekjøring»? Stylet bil med andre hjul og dermed endring i rulleomkrets? Før alle fakta kommer frem så kan både 50kr/uken, 500kr/uken og 2-3000kr uken være korrekte svar… Anonymkode: 47fc7...57c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #54 Del Skrevet 30. oktober 2023 Jeg har også en hybrid, Toyota. I ukedagene kjører jeg til og fra jobb, ca 15 min hver vei. Innimellom blir det en liten tur utenom i ukedagene, gjerne 20 min kjøring I helgene er det besøk til besteforeldrene, så litt lengre avstander. Gjerne en time hver vei. Bruker bilen hver dag. Bruker mellom 750 og 1000 i mnd i bensin. Full tank koster rundt 750 kr, går iallefall en tank, kanskje litt mer på en måned Anonymkode: e7765...5f9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peterpan91 Skrevet 3. november 2023 #55 Del Skrevet 3. november 2023 On 10/6/2023 at 5:27 PM, AnonymBruker said: Jeg bruker alt for mye når dattera fikk lappen i tillegg. Vurderer sterkt el bil. Men mannen vil ikke før Skoda kommer med el bil i suv versjon. Anonymkode: beda8...a20 Det har de allerede. Skoda Enyaq Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå