Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har en samboer og jeg og mitt barn flyttet inn hos han. Han selv har ei jenta fra før. Utfordringen kommer når tidligere sambo kommer for å hente noe hos oss eller leverer jenta. Hun da ender opp med å snakke med naboen lenge. Hun har bodd her lenge og flyttet til nabo bygda da de gikk fra hverandre. Er dette problematisk eller normalt? Jeg tenker at kanskje istedenfor å henge ute så kan hun gå inn hos naboen og snakke der istedenfor. 

Anonymkode: bceec...9c2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor bryr du deg med hva hun gjør? 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg skjønner ikke hva som er problemet?

Anonymkode: 3fb89...391

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Rareste innlegget jeg har lest på lang tid.

Hva er egentlig problemet?

Er problemet at moren til din samboer sitt barn, snakker med naboen deres, som hun kjenner?

Får inntrykket av at du kanskje har noen utfordringer du burde ta tak i, og la naboen og moren til din samboer sitt barn være i fred.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Og ja, det er helt normalt å stå ute og slå av en prat med noen man kjenner. 

Anonymkode: 3fb89...391

• Nyttig 5
Skrevet

Kanskje presisere litt at hun snakker med naboene rett utenfor døra/ inngangen vårt i ca 1-2 timer. Skal jeg liksom be dem flytte på seg slik at jeg kan gå ut av mitt eget hus? Mulig jeg er veldig over sensitive men jeg tenker at kanskje greit å ta hensyn litt???

Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Kanskje presisere litt at hun snakker med naboene rett utenfor døra/ inngangen vårt i ca 1-2 timer. Skal jeg liksom be dem flytte på seg slik at jeg kan gå ut av mitt eget hus? Mulig jeg er veldig over sensitive men jeg tenker at kanskje greit å ta hensyn litt???

Det er da bare å gå ut hvis du trenger det. Du gjør ting mye mer komplisert enn nødvendig.

Anonymkode: 4a439...821

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Det er kanskje det som er løsningen. I tillegg er jeg nok bare paranoid at naboene ikke vil snakke med meg da de er på hennes side. Jeg smilte en gang til naboen som bare stirret på meg. Fyi så har de allerede vært skilt i ca 12 år før jeg kom inn i bildet. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er kanskje det som er løsningen. I tillegg er jeg nok bare paranoid at naboene ikke vil snakke med meg da de er på hennes side. Jeg smilte en gang til naboen som bare stirret på meg. Fyi så har de allerede vært skilt i ca 12 år før jeg kom inn i bildet. 

Hvorfor blir jenta hans fortsatt levert om de hadde vært skilt i 12 år før han møtte deg? 

Anonymkode: 1c198...cd0

Skrevet

Hun har diagnose og klarer ikke å ta offentlig transport eller gå alene selv til oss. 

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei! Jeg har en samboer og jeg og mitt barn flyttet inn hos han. Han selv har ei jenta fra før. Utfordringen kommer når tidligere sambo kommer for å hente noe hos oss eller leverer jenta. Hun da ender opp med å snakke med naboen lenge. Hun har bodd her lenge og flyttet til nabo bygda da de gikk fra hverandre. Er dette problematisk eller normalt? Jeg tenker at kanskje istedenfor å henge ute så kan hun gå inn hos naboen og snakke der istedenfor. 

Herregud. Blir voksen. 

Anonymkode: 36ded...952

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hun har diagnose og klarer ikke å ta offentlig transport eller gå alene selv til oss. 

Da er det vel opplagt hvorfor det er viktig for mor å bevare det hun har av nettverk med folk som kjenner både henne og barnet.

Anonymkode: 1c198...cd0

• Liker 1
Skrevet

At naboen bare stirret på deg betyr verken at hen er på hennes side eller at hen ikke liker deg. Gjør en innsats for å bli kjent med naboene dine, og kom og gå i ditt eget hus som du vil, uansett hvem som står på utsiden av døra. 

At du mener du ikke kan gå ut bare fordi de står ute og snakker sier mer om deg. Jeg hadde invitert både naboen og eksen inn på kaffe.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Hvorfor skulle naboen være på noens side, 12 år etter? Naboen liker henne. Kanskje de ikke liker deg, eller synes du er rar. Og du virker jo rar, med tanke på det du skriver i innlegget.

Anonymkode: 7c50d...218

Skrevet

Jeg tar gjerne en lang prat med kjentfolk jeg ikke har sett på en stund. Bare hyggelig det. Hadde jo vært litt rart hvis eksen til mannen din sa til naboen at de måtte gå inn fordi du ikke tør å gå ut av huset når de er der.

Og hvis du mener at naboene dine er så fæle, så bør du gjerne finne et annet sted å bo? Det er jo ikke kjekt for sønnen din hvis naboene er psycho

Anonymkode: 416b6...011

Skrevet

Hvis du er så sensitiv på at dette var hjemmet til din partner og hans eks-partner, så ville jeg ha vurdert å selge og kjøpe en ny bolig for å få en frisk start på samlivet. 

Skrevet

Altså jeg sier ikke at alle naboene er fæle og at jeg aldri går ut av huset. Bare hun ene naboen som hun alltid snakket mye med. Jeg har invitert naboene hjem til meg og vi er godt kjent. Jeg selv har bodd her lenge. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...