Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg har en ekkel magefølelse av at samboer skjuler noe for meg. 
Har vært i forhold med utroskap tidligere og er derfor usikker på om jeg bør høre på magefølelsen eller ikke. 

I nytt forhold har jeg følt meg noenlunde trygg. Vi har barn sammen og samboer reiser en del. Forholdet har vart i noen år, i starten sleit jeg med å føle meg trygg på han og stole på, men etterhvert gikk det seg til. Har ikke slitt med dette de siste årene.

Nå i det siste har jeg derimot fått den følelsen av at han holder på med noe bak min rygg. Han er mye mer opptatt av utseende og fra å bruke 10min på badet bruker han nå nesten en time. Steller seg veldig før jobb og virker irritert på meg her hjemme.

Jeg føler på at han ikke er som vanlig, å når jeg tar det opp blir han irritert, sint og sier jeg er psyko. Ja, kanskje jeg er det. Men hvordan skal jeg håndtere dette? Slik det er nå sliter jeg i forholdet siden jeg føler så sterkt på at noe ikke er slik det skal og han sier jo at alt er som det skal. 

Har startet på p-piller for litt siden og det var vel rundt de tidene at jeg begynte å føle på disse tingene også. Det kan selvfølgelig være tilfeldig, men er det mulig at pillene gjør meg tullete i hodet? 

Anonymkode: 49e88...11d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjære deg ❤ For det første: Jeg tror ikke at p-pillene har noe med dette å gjøre.

For det andre: uavhengig av tingenes faktiske tilstand, høres det ikke ut som at han har en fin måte å snakke til deg på. Det der er ikke greit.

For det tredje: om han faktisk ikke er utro, er det hans jobb å trygge deg på det, når du viser denne usikkerheten. Han opptrer ikke som en god kjæreste i det du skriver. 

• Liker 2
Skrevet
Bovina sancta skrev (2 minutter siden):

Kjære deg ❤ For det første: Jeg tror ikke at p-pillene har noe med dette å gjøre.

For det andre: uavhengig av tingenes faktiske tilstand, høres det ikke ut som at han har en fin måte å snakke til deg på. Det der er ikke greit.

For det tredje: om han faktisk ikke er utro, er det hans jobb å trygge deg på det, når du viser denne usikkerheten. Han opptrer ikke som en god kjæreste i det du skriver. 

Det tredje punktet ditt.. 

Jeg føler ikke at han trygger meg på det på noen måte.  Han blir bare oppgitt og sint dersom jeg nevner det. 
spørsmålet er om han blir sint fordi det stemmer, eller om han blir det fordi det ikke er noe i det og det aldri kunne falt han inn..

Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker said:

spørsmålet er om han blir sint fordi det stemmer, eller om han blir det fordi det ikke er noe i det og det aldri kunne falt han inn..

Ja, og det er jo veldig vanskelig å vite. Hvordan var han før alt dette? Var han oppmerksom på deg, dine følelser og at du skulle ha det bra? Jeg regner med at dere snakket om utroskapen i det tidligere forholdet da dere ble sammen. Var han tålmodig med deg da? Da du trengt tid til å bygge tillit?

• Liker 1
Skrevet
Bovina sancta skrev (11 minutter siden):

Ja, og det er jo veldig vanskelig å vite. Hvordan var han før alt dette? Var han oppmerksom på deg, dine følelser og at du skulle ha det bra? Jeg regner med at dere snakket om utroskapen i det tidligere forholdet da dere ble sammen. Var han tålmodig med deg da? Da du trengt tid til å bygge tillit?

Ja, han har vært tålmodig tidligere. I starten av forholdet. Alltid opptatt av at jeg skal ha det bra. 

Det er vel litt det som er greia her nå da. For meg er han annerledes. Kommer hjem å er irritert i det sekundet han går inn ytterdøra. Vil være i fred. Endret rutinene sine. Det er bare noe der jeg ikke klarer å sette fingeren på. 

Rett før sommeren fant jeg ut at han hadde kontakt med exen sin i skjul. Han mener at det var bare noe lite uskyldig.. Kan det ha vært denne hendelsen som gjør meg så utrygg på han? Det var så sjokkerende, siden det er ikke hans måte å være på. Hadde ikke trodd han holdt slikt skjult for meg. Vi har vært åpne om alt med hverandre, trodde jeg. 

Skrevet
Bovina sancta skrev (21 minutter siden):

Hvordan bør jeg ta det opp slik at vi får snakket sammen om det, uten at jeg virker anklagende eller beskyldende? Men det er jo vanskelig å snakke om det også, siden det ikke er noe spesifikt jeg reagerer på. Bare at han er annerledes. 

Skrevet

Hei! Medisiner, spesielt p-piller KAN gi deg PMS-lignende symptomer. At du "ser" dårlig humør hos han som ikke er der. Kun feiltolkning i ditt hode. MEN!! Med mindre du har vært rasende og sjalu i ukesvis, og det bare sprakk for han, så er INGEN p-piller så kraftige at de kan få ANDRE til å kalle deg psycho. Mannen din er voksen, og klarer å finne normale ord på urimelig oppførsel fra deg.

Jeg gikk på noen smertestillende en sommer. Mens jeg gikk på de, var det akkurat som alle rundt meg var sure og kranglevorne. I slutten av sommeren la jeg to og to i sammen, og fikk byttet medisiner. Merkelig å se hvor humøret på alle rundt meg forandret seg. Men ingen kalte meg stygge navn, da.

Hvis vi ser bort i fra medisiner, så KAN slik humørendring være pga utroskap, dårlig samvittighet + at han vil gjøre det slutt, men tør ikke. Med slik oppførsel kan han provosere frem krangler. Og det er mye enklere å slå opp i en krangel enn når dere sitter rundt middagsbordet; "Nam, den laksen var jammen god. Du forresten, det er noe vi må snakke om..."

Anonymkode: 193ff...0dd

Skrevet

Sjekk telefonen hans. 

Anonymkode: 22fb2...da2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...