AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #21 Del Skrevet 5. oktober 2023 Majer skrev (1 minutt siden): Helt greit å være misunnelig. Det er en følelse folk av en eller annen grunn har veldig mye imot. Å be folk slutte å være misunnelige blir som å be deprimerte om å ta seg sammen. Det er helt greit å være misunnelig. Faktisk er misunnelse kanskje en av hovedgrunnene til at unge i dag er mer ulykkelige enn noen gang. Det bør tas på alvor da det har stor innvirkning på folk sin helse. Hvordan skal det tas på alvor? Skal den som er misunnelig få alt h*n ønsker seg rett opp i hendene, så h*n slipper å være misunnelig? Det er lite konstruktivt å sette seg ned og sutre og være sur for at vennene hennes ikke skaffer henne en bedre jobb. Anonymkode: 2ed33...e99 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #22 Del Skrevet 5. oktober 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Du fortjener å være så sjalu hvis du er så dust at du lar deg påvirke så mye 😂 Dette oser ansvarsfraskrivelse lang vei og bare selvmedlidenhet. Gjør noe med livet ditt da? Ta initiativ til jobbsnakk med vennene dine om det interesserer dem eller deg? Jobb aktivt med nettverket ditt. folk får ikke ting rekenes på en fjøl. De fleste tar gode og smarte valg, spiller kortene riktig, er fornuftige og fremfor alt: ikke sjalu og bitter på de som har mer De som er smarte lar seg heller motivere enn å sitte å sutre i myra sånn som du gjør 😅 Taper. Anonymkode: 1f512...9d0 Skal vedde på at du har masse penger og sitter godt i det! Og så sparker du ned på en så arrogant måte. Håper du faller ned fra din høye hest med et brak. Anonymkode: a81d1...5b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #23 Del Skrevet 5. oktober 2023 3 minutter siden, AnonymBruker said: Skal vedde på at du har masse penger og sitter godt i det! Og så sparker du ned på en så arrogant måte. Håper du faller ned fra din høye hest med et brak. Anonymkode: a81d1...5b4 Absolutt ikke! Helt gjennomsnittlig lønn, helt gjennomsnittlig bosituasjon. Ingenting «luksus» med livet mitt, men jeg er fornøyd ☺️ Stakkars deg. Sitter og synes synd på deg selv og skylder på alle andre i stedet for å. ta tak i livet ditt Anonymkode: 1f512...9d0 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 5. oktober 2023 #24 Del Skrevet 5. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): De er i lykkelige forhold og har barn. Gode jobber. God helse. Fine hjem og biler. Reiser hvert på på fine ferier og tjener gode penger. Jeg vil så intenst ha det de har. Jeg ville tatt det i fra dem om jeg bare kunne! Kjenner jeg blir så sint når jeg ser bildene de legger og å høre om hvor bra ting går i livene deres at jeg ønsker at de skal gå på trynet og kjenne litt på livet i tåfisen. Det er virkelig ikke rettferdig at noen skal ha det så bra. Kjenner at jeg går og nesten ønsker de blir sagt opp fra jobben og må selge hus og trappe ned på levestandarden med turer til utlandet. At de må bli hjemme en hel sommerferie og kan legge seg langs en eller annen strandlinje og "nyte livet". Av og til ber i håp om om at det finnes en gud der oppe som ihvertfall gi dem utslett for å ripe opp i den flotte tilværelsen. Er det noen andre som kjenner på det samme? Følte virkelig for å blåse ut. Anonymkode: a81d1...5b4 Hva i alle dager, kjenne på livet i tåfisen og ligge på stranden som straff. Her var det mye rart 🤣🤣🤣 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfugl154 Skrevet 5. oktober 2023 #25 Del Skrevet 5. oktober 2023 Kanskje du skal gå til psykolog. Dette virker ikke friskt! 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #26 Del Skrevet 5. oktober 2023 sommerfugl154 skrev (4 minutter siden): Kanskje du skal gå til psykolog. Dette virker ikke friskt! nei, herregud. Ikke noe poeng i å sykeliggjøre følelsene. Sjalusi er veldig normalt. Det er en sjanse til å finne motivasjon til å forbedre seg selv og de tingene man er ulykkelig med. Anonymkode: b4814...4ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 5. oktober 2023 #27 Del Skrevet 5. oktober 2023 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Jeg snakker ikke om freebies, men om at de kan hjelpe meg med jobbmuligheter gjennom sine nettverk for eksempel? Er det så urimelig av meg å håpe på? Jeg er i jobb. Men kunne tenkt meg en bedre stilling, noe jeg vet veldig godt at flere av dem kunne bistått med siden de selv fikk jobber gjennom bekjentskaper, noe som nesten alle i norge gjør. De vet at jeg leter, men ingen av dem har engang tilbudt seg. Det provoserer meg noe sinnsykt. Ja, jeg vil også ha hva de har men jeg er villig til å jobbe for det. Utover det så kan de kanskje tenke på å dempe skrytingen sin ovenfor de av oss som ikke har vært like heldige. Det hadde også hjulpet. Anonymkode: a81d1...5b4 Jeg er kvinne, 41 og en ting jeg har lært i livet er at ingen kommer å fikser ting for deg. Snør det så må du måke. Er fan meg ikke sikkert måkebilen kommer en gang. Ingen fikser noe som helst for vanlige voksne folk. De eneste som får i hendene er unge jenter og gutter som er vokst opp i familier der de har så mye penger at de kan skaffe ungen en jobb med millionlønn. Men du og jeg er ikke unger og vi har ikke rett på noe spesialbehandling. Jeg tror at grunnen til at du er sur, er fordi du har den ideen i hodet. At du har rett på noe du egentlig ikke har. Og så i stedet for å innse at du må jobbe for det, feks ta kurs og mer utdanning i en periode, så er du sur for at det ikke faller i fanget ditt. Det er destruktivt for deg selv å tenke sånn. Du er helt vanlig. Du er ikke en berte eller bert fra flotte pengerike kår. Du må jobbe for det, sånn som alle andre vanlige folk. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfugl154 Skrevet 5. oktober 2023 #28 Del Skrevet 5. oktober 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: nei, herregud. Ikke noe poeng i å sykeliggjøre følelsene. Sjalusi er veldig normalt. Det er en sjanse til å finne motivasjon til å forbedre seg selv og de tingene man er ulykkelig med. Anonymkode: b4814...4ba Hvis man sliter med altfor sterke følelser så er det sykelig. Det er jo definisjonen på mentale problemer - at følelsene blir for sterke og tar over normal tankegang Høres jo ut som TS sliter med å leve normalt med sjalusien sin 😅 I allefall sliter nok til å ikke klare å rive seg ut av egen realitet og gjøre noe med livet sitt. På tide å slutte å sutre tenker jeg. Første steg på veien kan være hjelp og veiledning av psykolog👍🏻 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #29 Del Skrevet 5. oktober 2023 Sosiale medier er ren gift. Alle legger ut glansbilder av egne liv, og tilskuerne biter alltid på. Husker jeg la ut et par matbilder for noen år siden og plutselig trodde alle at jeg var superflink på matlaging.... Jeg skulle ønske at sosiale medier ble forbudt. Anonymkode: 0adf5...938 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #30 Del Skrevet 5. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): nei, herregud. Ikke noe poeng i å sykeliggjøre følelsene. Sjalusi er veldig normalt. Det er en sjanse til å finne motivasjon til å forbedre seg selv og de tingene man er ulykkelig med. Anonymkode: b4814...4ba Synes du ts virker motivert til å gjøre noe selv? Jeg synes nemlig det virker som ts velter seg i selvmedlidenhet og mener at det er andres jobb å bedre tilværelsen hennes. Anonymkode: 2ed33...e99 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #31 Del Skrevet 5. oktober 2023 Hva gjør du selv for å få det bedre? Nytter ikke å pipe og være misunnelig, det tar deg bare dypere ned i det hullet du allerede er i. Anonymkode: 54b2e...da6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #32 Del Skrevet 5. oktober 2023 Livet er urettferdig . Det er forståelig å reagere på det, samtidig blir en spist opp av sin egen drit hvis man går rundt og er bitter og misunnelig på andre store deler av tiden. Du kan enten finne venner og bekjente som har like lite som deg, da slipper du og forholde deg til dette. Eller jobbe med seg selv, fokusere på sitt eget liv og jobbe mot sine egne mål. Fokusere på andre hjelper lite men ja , kontrastene er store. Anonymkode: 5be9c...282 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #33 Del Skrevet 5. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Sosiale medier er ren gift. Alle legger ut glansbilder av egne liv, og tilskuerne biter alltid på. Husker jeg la ut et par matbilder for noen år siden og plutselig trodde alle at jeg var superflink på matlaging.... Jeg skulle ønske at sosiale medier ble forbudt. Anonymkode: 0adf5...938 Det er helt frivillig å bruke. Hvem andre enn du selv bestemmer at du skal bruke SoMe? Anonymkode: 54b2e...da6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #34 Del Skrevet 5. oktober 2023 Det tristeste er at du ikke håper du en dag blir like heldig som dem, men at du ønsker dem økonomisk ruin og dårlig vær. Det er mye verre at du håper vennene dine mislykkes enn at de ikke skaffer deg en ny jobb. Det har aldri falt meg inn at jeg skal skaffe venner nye jobber. Anonymkode: 00b70...bf6 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #35 Del Skrevet 5. oktober 2023 Man er ulik. Men jeg kan likevel forstår at noen irriterer seg litt over enkelte. Jeg kjenner f.eks en som er "heldig", men som ikke egentlig har måtte jobbe / gjøre seg fortjent til verdiene. Noen er heldig fordi foreldrene kausjonerer, de får pengegaver av betydelige summer, påstander ferier, har vunnet penger, arvet verdier og eiendommer. Verdier går jo ofte i arv. Slik at i de familiene med mye verdier, så får barna deres igjen verdier. Jeg syns ofte det er slike folk som opptrer snobbete. De som jobber for pengene, er ofte mindre opptatt av å vise seg. Og ikke har de tid heller, fordi de jobber for pengene. Anonymkode: 9746d...b26 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #36 Del Skrevet 5. oktober 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Man er ulik. Men jeg kan likevel forstår at noen irriterer seg litt over enkelte. Jeg kjenner f.eks en som er "heldig", men som ikke egentlig har måtte jobbe / gjøre seg fortjent til verdiene. Noen er heldig fordi foreldrene kausjonerer, de får pengegaver av betydelige summer, påstander ferier, har vunnet penger, arvet verdier og eiendommer. Verdier går jo ofte i arv. Slik at i de familiene med mye verdier, så får barna deres igjen verdier. Jeg syns ofte det er slike folk som opptrer snobbete. De som jobber for pengene, er ofte mindre opptatt av å vise seg. Og ikke har de tid heller, fordi de jobber for pengene. Anonymkode: 9746d...b26 Tja, mitt inntrykk etter å ha levd i 50 år er at det ikke er noen som er så snobbete og «fine» som de nyrike. Anonymkode: 2ed33...e99 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #37 Del Skrevet 5. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): De er i lykkelige forhold og har barn. Gode jobber. God helse. Fine hjem og biler. Reiser hvert på på fine ferier og tjener gode penger. Jeg vil så intenst ha det de har. Jeg ville tatt det i fra dem om jeg bare kunne! Kjenner jeg blir så sint når jeg ser bildene de legger og å høre om hvor bra ting går i livene deres at jeg ønsker at de skal gå på trynet og kjenne litt på livet i tåfisen. Det er virkelig ikke rettferdig at noen skal ha det så bra. Kjenner at jeg går og nesten ønsker de blir sagt opp fra jobben og må selge hus og trappe ned på levestandarden med turer til utlandet. At de må bli hjemme en hel sommerferie og kan legge seg langs en eller annen strandlinje og "nyte livet". Av og til ber i håp om om at det finnes en gud der oppe som ihvertfall gi dem utslett for å ripe opp i den flotte tilværelsen. Er det noen andre som kjenner på det samme? Følte virkelig for å blåse ut. Anonymkode: a81d1...5b4 Kanskje du bør fokusere på deg selv og hva du kan gjøre i stedet for å marinere i misunnelse. Det er veldig lite sjarmerende. Anonymkode: 305d9...3b2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #38 Del Skrevet 5. oktober 2023 Si at vennenne dine faller på trynet, får du det bedre da? Endrer det din livssituasjon? Anonymkode: 73f89...7f9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 5. oktober 2023 #39 Del Skrevet 5. oktober 2023 Å føle på misunnelse kan alle gjøre, men dette er bare selvdestruktivt. Og hva vet vel du hva som foregår bak lukkede dører? Ja, min samboer og jeg reiser mye og prøver å oppleve det vi kan, men vi legger jo ikke ut at stesønnen har x-antall diagnoser, at vi er beinslitne etter en uke med samvær, at vi har måtte kjempe om samvær fordi mor driver med samværssabotasje, at både samboer og jeg har traumer etter tidligere voldelige forhold, at jeg ble grovt mobbet i fjor på jobb osv. Altså, hva tror du? Man legger ut skittentøysvasken sosiale medier, selvfølgelig gjør man ikke det. De fleste har noe, det er bare at du ikke ser det. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #40 Del Skrevet 5. oktober 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Synes du ts virker motivert til å gjøre noe selv? Jeg synes nemlig det virker som ts velter seg i selvmedlidenhet og mener at det er andres jobb å bedre tilværelsen hennes. Anonymkode: 2ed33...e99 Ja, faktisk så synes jeg det! De har all verdens nettverk og muligheter til å gjøre det. Jeg vet så inderlig vel at det er bekjentskaper som har hjulpet dem videre i livet. 2 hours ago, sommerfugl154 said: Kanskje du skal gå til psykolog. Dette virker ikke friskt! Alt jeg ber om er litt rettferdighet. Det som ikke er friskt er hvor skjev fordelingen er og hvor lite de ser ut til å bry seg om meg. Jeg mistenker av og til at de liker at de har slike som meg under seg, så føler de seg sikkert bedre med seg selv. 2 hours ago, lillevill said: Hva i alle dager, kjenne på livet i tåfisen og ligge på stranden som straff. Her var det mye rart 🤣🤣🤣 Ja, å ligge langs en norsk strand i fellesferien må være et nederlag for de som er vant til å leve slaraffenlivet langs middelhavet hver sommer. Ts. Anonymkode: a81d1...5b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå