AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2023 #1 Skrevet 4. oktober 2023 Når jeg har ting jeg føler er stort for meg, kanskje skambelagt å snakke om. Og forteller dette til kjæresten, så lytter hen tilsynelatende. Men svarer aldri noe. Kommer aldri med spørsmål for å drive samtalen videre. Sier bare: « det må være tungt» for deretter å bytte samtaleemne. Kanskje jeg har for høye krav? Jeg kjenner bare at jeg opplever med at jeg sitter igjen med en verre følelse etter å ha fortalt noe enn før. Det gjør også at jeg ikke opplever følelsen av interesse. emosjonell støtte, eller det å bli forstått. Det virker mest som om det jeg sier er uinteressant, og at hen helst skulle vært spart for at jeg hadde sagt noe. er det vanlig? Er det jeg som har for høye krav? jeg vet at for hen er fysisk nærhet viktig. For meg er det kommunikasjon. Kanskje vi bare er helt på ulike behov? Hvordan kan jeg forbedre dette? Anonymkode: a75d5...3ef
svartkatt Skrevet 4. oktober 2023 #2 Skrevet 4. oktober 2023 For det første kan du si ifra til partneren din hvordan du opplever dette. Sannsynligvis må du ta et valg, leve videre med sånn det er, og snakke med andre om dypere ting, eller gå og finne deg en ny partner. Det er ganske vanskelig for enkelte eller folk flest å endre seg.
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2023 #3 Skrevet 4. oktober 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Når jeg har ting jeg føler er stort for meg, kanskje skambelagt å snakke om. Og forteller dette til kjæresten, så lytter hen tilsynelatende. Men svarer aldri noe. Kommer aldri med spørsmål for å drive samtalen videre. Sier bare: « det må være tungt» for deretter å bytte samtaleemne. Kanskje jeg har for høye krav? Jeg kjenner bare at jeg opplever med at jeg sitter igjen med en verre følelse etter å ha fortalt noe enn før. Det gjør også at jeg ikke opplever følelsen av interesse. emosjonell støtte, eller det å bli forstått. Det virker mest som om det jeg sier er uinteressant, og at hen helst skulle vært spart for at jeg hadde sagt noe. er det vanlig? Er det jeg som har for høye krav? jeg vet at for hen er fysisk nærhet viktig. For meg er det kommunikasjon. Kanskje vi bare er helt på ulike behov? Hvordan kan jeg forbedre dette? Anonymkode: a75d5...3ef Leit å høre❤️ Jeg sitter igjen med den samme følelsen ofte, i samtaler med både foreldre, søsken, venner, eks.. har derfor lukket meg litt og blitt mer privat. Jeg har et par veldig gode venninner som er god på dette med å validere andres følelser, men jeg opplever at de fleste ikke kan så mye om dette. Og kanskje er det nettopp det som er problemet, de vil så gjerne, men vet ikke hvordan, også feiler det hver gang, uten at de en gang vet hvordan du føler deg etter en sånn samtale. Jeg er singel, nettopp fordi jeg ikke finner den mannen jeg kan få den rette følelsen med i denne sammenheng. Både fordi jeg trenger en som virkelig kan lytte, støtte opp, forstå og engasjere seg, hvis jeg skal være i et forhold, og også fordi jeg vil være den samme tilbake. Men det betyr også at mannen må slippe meg inn, og det er jo også et problem for dem, hvis de ikke er vant til den type nær, emosjonell kontakt. Og da blir det dessverre en distanse der jeg ikke kan leve med. Men ta en prat med han om dette, kanskje noe løsner da? ❤️ Anonymkode: c27f8...e13
Andro Skrevet 4. oktober 2023 #4 Skrevet 4. oktober 2023 Emosjonell intelligens og ivaretagelse er det absolutt viktigste en kjæreste kan bidra med. Å bli svikta på dette er sårt, og bagatellisering av det du er opptatt av eller kjenner på er ikke noe lim i et forhold. 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2023 #5 Skrevet 4. oktober 2023 Slik har jeg det med familie. Ikke en eneste emosjonell moden i vår familie, det er enten taust eller "Huff Huff poff" Jeg har begynt å trekke meg vekk emosjonellt fra dem. Hadde gjort det slutt med en slik mann. Det viktigste i et forhold er nemlig emosjonell støtte og omsorg🙏💝 Jeg har en trygghet og støtte i livet,kjæresten min💖 Anonymkode: 31407...3d0 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå