Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil gjerne høre deres tanker rundt dette. Jeg har en kjæreste som har ligget med omtrent 40-50 stykker, og to av dem er tidligere venninner (vi er ikke på god tone, men ikke pga dette da). Selv om det er fortid, er det teit av meg å tenke på alle disse jentene innimellom? Jeg begynte egentlig ikke tenke særlig over det før jeg så bilder av en del av dem. Har kanskje noe med at alle er like og det er klart hvilken type han har. Mørkt hår og tynne hele gjengen. Men vær helt ærlig alle sammen, hadde dere også følt litt usikkerhet selv om dette er snakk om fortid? Eller er det jeg som må skjerpe meg i hue?

Anonymkode: 9fcd8...d45

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det korte og enkle svaret er at du må glemme dette hvis du skal orke å være sammen med ham. Ellers vil det bare spise deg opp til slutt. 

Enten godtar du ham som han er med den fortiden han har hvis ikke bør du nesten slippe ham og la han gå videre. 

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet

40-50 er mange, og det hjelper ikke akkurat å vite hvem noen av de er, at det er tidligere venninner osv. For meg ville det trolig vært nok til å droppe et forhold.

Men jeg ville ikke vært så opptatt av av hva som er vedkommendes type, at mange har en bestemt hårfarge osv.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

For din egen del bør du nok bare glemme det om du skal fortsette i forholdet. 
Jeg hadde ikke offeret det en tanke. Fortid er fortid. Skal man analysere den for grundig, så finner man alltid noe "grums" å henge seg opp i.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Usikkerhet er normalt. Men du må bestemme deg for enten å avslutte eller gå videre. Kommer an på hvor mye dette plager deg. Hvordan vet du dette forresten? Jeg pleier ikke å snakke med partner om sånt.

Anonymkode: f3756...e60

• Nyttig 4
Skrevet

Jeg vet ikke om min måte å tenke på kan hjelpe deg, men deler slik at du kan vurdere om du får noe ut av det.

Jeg giftet meg med en mann som nok hadde et større antall tidligere partnere enn din. Han var min andre. Han jobbet i samme bedrift som flere av de, og vi møtte også på noen forskjellige veier.

For meg - så ble jeg glad i den mannen jeg møtte. Historien hans var noe av det som gjorde ham til den han var. Ikke noe jeg gikk og tenkte på. Det var heller kke noe han snakket mye om, men han fortalte uten detaljer slik at det ikke skulle komme som overraskelser i forskjellige situasjoner. Jeg tror han bekymret seg litt for om jeg skulle reagere i begynnelsen av forholdet.

Føler også for å legge til at han ikke valgte meg pga at jeg hadde hatt få, da hadde jeg avsluttet forholdet tidlig fordi det hadde sagt noe om ham jeg ikke hadde likt/klart å forholde meg til. Det er noen menn som skiller veldig på hva som er greit for en mann i forhold til en kvinne på dette området.

Så lenge han fokuserer på dere og du føler deg trygg på det, vil tankespinn om "hva/hvem" kun skade deg selv og slite på samholdet deres.

Anonymkode: 200c9...26a

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg ville nok sjekka ut at han faktisk hadde forandra seg, og funnet ut hva ha sa om hvorfor han forandra seg.

Det kan godt være at han svarer at han ikke har funnet den rette ennå, og da tenker jeg det er stor sjanse for at du blir den 51 eller 52 han ligger med før han fyker videre.

En ekte forandring må komme fra innsida, og du må finne ut for din egen del om du:

A) Tror han har forandra seg

B) Kan leve med historien hans

Anonymkode: 789b5...215

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Gratulerer, du har en meget populær mann. En som er glad i damer og som veit han er populær hos damene.

Han er åpenbart blant de 10-15% av gutta som har knekt koden, har tilgang på damer  og veit at han lett finner en ny. Han har 40-50 damer han kan falle tilbake på hvis det butter i det forholdet han er i nå.

Blir jo litt press på deg da. Behandle han bra, ikke gi han en grunn til å søke etter en ny. Hersketeknikker som sex nekt i forholdet vil være en dårlig ide med en som han. Sex har har tilgang til hvis du ikke leverer.

Men samtidig er det du som har temmet villhingsten alle damene trakter etter. Og det gir jo en viss prestisje.

Men om han er en som man bør få barn med og huslån med 25års nedbetalingstid?? Sannsynligvis ikke.

Om du om 5 år sitter der som alenemor vil nok noen tenke: Hva var det hun trodde kom til å skje?

Anonymkode: f95a3...455

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Det har jo ingenting å si. Og utifra sånn jeg leser deg så er det din egen usikkerhet som er problemet her. 

Anonymkode: 98a34...268

• Nyttig 1
Skrevet

Ikke noe verre eller bedre å ha gjort ting i fortiden enn nåtiden. Risikoen for eks kjønnssykdommer var ikke noe særlig mindre den gang enn nå.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg vil gjerne høre deres tanker rundt dette. Jeg har en kjæreste som har ligget med omtrent 40-50 stykker, og to av dem er tidligere venninner (vi er ikke på god tone, men ikke pga dette da). Selv om det er fortid, er det teit av meg å tenke på alle disse jentene innimellom? Jeg begynte egentlig ikke tenke særlig over det før jeg så bilder av en del av dem. Har kanskje noe med at alle er like og det er klart hvilken type han har. Mørkt hår og tynne hele gjengen. Men vær helt ærlig alle sammen, hadde dere også følt litt usikkerhet selv om dette er snakk om fortid? Eller er det jeg som må skjerpe meg i hue?

Det gjør verken deg eller han noe godt å fokusere på fortiden, det mater bare usikkerheter.. Han kan ikke gå tilbake i tid for å endre noe, alt dette var "før din tid".. Jeg har selv følt usikkerhet i forhold til fortiden.. Men for vår del var det viktig å jobbe oss gjennom de usikkerhetene sammen.. Det er viktig å ikke bare koste det under teppet heller, men snakk sammen om det..  Husk på at kjæresten din har valgt deg, og du har valgt han, det er så utrolig viktig å ha tillit til det... ❤️ 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Daten min likte en blond dame fra en serie. En helt annen type enn meg😂

Om han hadde pult litt rundt hadde betydd lite for min del. Er en singel så er en singel.

Hvem han er nå, hvordan han behandler meg og at han nå er klar for en dypere relasjon er det som betyr noe.

Skrevet
16 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har en kjæreste som har ligget med omtrent 40-50 stykker, og to av dem er tidligere venninner (vi er ikke på god tone, men ikke pga dette da). Selv om det er fortid, er det teit av meg å tenke på alle disse jentene innimellom? 

Ja, ganske teit. 

Er det et problem for deg, så slå opp. 

Ikke et problem, slutt å tenkt på det. 

Anonymkode: 069ff...309

Skrevet

Nei, dette hadde jeg ikke giddet. En som har ligget med så mange er jo rett og slett en fuckboy, en overfladisk type som ikke har noen kvaliteter som partner.

Anonymkode: 1a042...4dc

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Min samboer har en fortid som inneholder mange kvinner. Og han har vært i forhold hele tiden, men hatt affærer utenom ekteskapet sitt stort sett gjennom 20 år.  Han var skilt da jeg traff han, men var i et forhold. Jeg var tydelig på at jeg ikke involverte meg med en opptatt mann og brøt kontakten. Det gikk en uke før han tok kontakt, og da hadde han avsluttet forholdet han var i. Men ryktet om hans fortid hadde nådd meg, så han ba om mulighet til å vise at han hadde endret seg. Nå har vi vært sammen i tre år og jeg har absolutt ingen grunn til å mistenke han for kontakt med andre kvinner. Grunnen til at jeg forteller hele denne historien er for å forklare hvordan jeg har håndtert alle tankene om fortiden hans. Jeg har vært så mye usikker, vært redd for å ikke være bra nok( han har hatt ei greie for de modellpene som omtrent bor på treningssenteret), redd for å bli sammenlignet, redd for at han fortsatt tenker på noen av dem. Men så innså jeg det en tidligere svarte her i tråden. Vi har funnet oss en mann som har draget på damene, og han har valgt oss.  Min samboer har valgt meg selv om han kunne fått mange andre. Og han har roet seg ned og blitt en «ordentlig mann», og det har han blitt fordi han vil være sammen med akkurat meg. Og da jeg skjønte det, så snudde alt. Jeg fikk bedre selvtillit, jeg ble mye tryggere på han og oss, jeg tenker knapt på fortiden hans og gleder meg over de dagene vi har. Din kjæreste kunne valgt ei av de 40-50 andre, men han valgte deg. Og det må du huske på. Du må også huske at fortiden hans er den som gjør han til den mannen du er glad i. Tenk på dette hver gang du blir usikker, og til slutt tenker du nok annerledes om fortiden hans. 

Lykke til ❤️

Anonymkode: 3612d...e53

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Gratulerer, du har en meget populær mann. En som er glad i damer og som veit han er populær hos damene.

Han er åpenbart blant de 10-15% av gutta som har knekt koden, har tilgang på damer  og veit at han lett finner en ny. Han har 40-50 damer han kan falle tilbake på hvis det butter i det forholdet han er i nå.

Blir jo litt press på deg da. Behandle han bra, ikke gi han en grunn til å søke etter en ny. Hersketeknikker som sex nekt i forholdet vil være en dårlig ide med en som han. Sex har har tilgang til hvis du ikke leverer.

Men samtidig er det du som har temmet villhingsten alle damene trakter etter. Og det gir jo en viss prestisje.

Men om han er en som man bør få barn med og huslån med 25års nedbetalingstid?? Sannsynligvis ikke.

Om du om 5 år sitter der som alenemor vil nok noen tenke: Hva var det hun trodde kom til å skje?

Anonymkode: f95a3...455

Haha, fantastisk analyse. 

Anonymkode: 7e07f...34e

• Liker 2
Skrevet

Nei. Jeg opplevde noe tilsvarende med en dame. Det ble slutt. Taklet ikke fortiden hennes.

Anonymkode: 7e5c1...7ac

Skrevet

40-50 stykker, om det er han du har denne informasjonen fra, så kan det tenkes at det er enda flere.

Hadde ikke giddet.

Jeg ville ha tenkt at jeg nok var en i rekken, og at han snart var på vei til noen andre. Må flire til disse naive som tror at "jeg er "The One", han valgte meg". Det har alle de andre trodd før deg.

Synes det er veldig lite tiltrekkende med folk som flyr rundt fra den ene til den andre. Ikke forholdsmateriale.

Anonymkode: e9a92...506

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

40-50 stykker, om det er han du har denne informasjonen fra, så kan det tenkes at det er enda flere.

Hadde ikke giddet.

Jeg ville ha tenkt at jeg nok var en i rekken, og at han snart var på vei til noen andre. Må flire til disse naive som tror at "jeg er "The One", han valgte meg". Det har alle de andre trodd før deg.

Synes det er veldig lite tiltrekkende med folk som flyr rundt fra den ene til den andre. Ikke forholdsmateriale.

Anonymkode: e9a92...506

Det fleste av de har sannsynligvis vært fullt klar over at de ikke er "the one". Er det snakk om flyktige sexpartnere så tenker jeg at det kanskje ikke har så mye å si og at det ville vært værre om han hadde 20+ "forhold" bak seg.

Jeg pleier uansett ikke å spørre om sånt. Hvis jeg går inn i et forhold er det allerede en rekke andre indikatorer som allerede er på plass for at dette er noe å satse. Hvem partner har hatt sex med før min tid er egentlig revnende likegyldig.

Anonymkode: f0518...a26

Skrevet (endret)

Alle har en fortid, alle fortider er forskjellige, ingen er 100% like. Om dere elsker hverandre og ser for at dere skal leve resten av livet sammens, da er det viktig å snakke ut om fortidene en gang, deretter gå videre fra fortiden, så må dere bestemme valgene dere  må ta.

Endret av . Anonym.
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...