AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #41 Skrevet 13. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Forresten, kunne skrivemåten é for ej vært bedre. ? Det var et spørsmål Anonymkode: 44887...3b2
Djungelvrål Skrevet 13. oktober 2023 #42 Skrevet 13. oktober 2023 En av de styggeste dialektene i Norge.
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #43 Skrevet 13. oktober 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Så både éj, èj og æj er varianter som uttales med j-lyd til slutt? Eller tar Wikipedia feil? Jeg tror det er det samme. Det finnes sikkert også flere kilder på det. Jeg synes ikke "a bei cei dei ei" høres så rart ut. Jeg vet ikke om de sier det eller ikke. Om grunnen er engelsk? Jeg aner ikke, men jeg tviler på det. Er det mange engelske lånord der? Det kan være et hint kanskje Anonymkode: 44887...3b2 Har aldri hørt en øying si det, så jeg føler meg rimelig sikker på at de ikke gjør det. Men hvem vet, kanskje gjorde de det før. AnonymBruker skrev (4 timer siden): Forresten, kunne skrivemåten é for ej vært bedre. Etter det jeg leste, så kommer det fra lang e som ble slrevet é på (moderne normert) gammelnorsk? Da kan man vel skille mellom både é=ej (åpen ellet lukket), e=lukket e og è åpen e? Eller er jeg dum og tenker helt feil? Anonymkode: 44887...3b2 Nei, ej er bra 👍 Alle skriver ej her. Anonymkode: f701e...826 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #44 Skrevet 13. oktober 2023 Djungelvrål skrev (4 timer siden): En av de styggeste dialektene i Norge. Såpass ja, hvorfor det? Anonymkode: f701e...826 1
Djungelvrål Skrevet 14. oktober 2023 #45 Skrevet 14. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 13.10.2023 den 19.42): Såpass ja, hvorfor det? Anonymkode: f701e...826 Det er litt som å spørre hvorfor liker du ikke fargen brun? Jeg liker den bare ikke på samme måte som jeg ikke liker dansbandmusikk eller black metal. 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #46 Skrevet 15. oktober 2023 Djungelvrål skrev (6 timer siden): Det er litt som å spørre hvorfor liker du ikke fargen brun? Jeg liker den bare ikke på samme måte som jeg ikke liker dansbandmusikk eller black metal. Tenkte kanskje det var pga dårlige assosiasjoner eller noe Anonymkode: f701e...826
Rosa Dartle Skrevet 17. oktober 2023 #47 Skrevet 17. oktober 2023 (endret) Jeg elsker denne dialekten 😍 Bodde i Ålesund en periode og husker jeg var så betatt av en som sa «ej». Syntes det var ekstremt sjarmerende. De jeg kjente i Ålesund sa vel «e og me». Generelt synes jeg det er mange fine dialekter da. Husker jeg ringte kundeservice hos Norsk Tipping da jeg var ung og det var noe feil med tippeautomaten der jeg jobbet, og jeg glemmer aldri stemmen og dialekten til den nordlendingen som jobbet der 😍😄 Endret 17. oktober 2023 av Rosa Dartle
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #48 Skrevet 19. oktober 2023 Rosa Dartle skrev (På 17.10.2023 den 22.29): Jeg elsker denne dialekten 😍 Bodde i Ålesund en periode og husker jeg var så betatt av en som sa «ej». Syntes det var ekstremt sjarmerende. De jeg kjente i Ålesund sa vel «e og me». Generelt synes jeg det er mange fine dialekter da. Husker jeg ringte kundeservice hos Norsk Tipping da jeg var ung og det var noe feil med tippeautomaten der jeg jobbet, og jeg glemmer aldri stemmen og dialekten til den nordlendingen som jobbet der 😍😄 Nordnorsk 😍 Hadde jeg ikke vært i et godt samboerskap med en ørsting hadde jeg nok bevegd meg nordpå for å lete etter en skikkelig nordlending 🤭 Anonymkode: f701e...826
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå