Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Står i et samlivsbrudd nå, og det er jævlig vondt. Selv om jeg er den som går, er det fortsatt ufattelig vondt å stå i det. Jeg tror ikke samboeren min skjønner at han ikke er den eneste som har det kjipt nå. 
Han sender meg meldinger om hvor vondt det er at jeg ødelegger dette siden jeg ikke vil være sammen med han mer. Den dårlige samvittigheten min spiser meg opp. 
Jeg har mine grunner til å gå. Og jeg prøver så godt jeg kan å minne meg på dem. Vi har barn, men ingen felles. Dette med barna er en av årsakene til at det ikke går, vi er så forskjellige. Det er mer også..

Vi har ikke fortalt barna det enda. Og ingen andre heller. Så livet må jo gå sin vandte gang, med alt som skjer i hverdagen, må holde maska rundt alle.

Dere andre som har gått, hvordan taklet dere den dårlige samvittigheten av å gå fra noen? 

Anonymkode: 6d415...d22

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den vedvarte i flere år, dessverre. Men samtidig angret jeg aldri, da jeg og barnet hadde det så mye bedre alene. 

Anonymkode: 2674a...c8f

Skrevet

Samboeren din må få lov å synes at bruddet er vondt. Og du får lov til å synes bruddet er vondt. Men helst bør dere dele de følelsene med andre enn hverandre. Han vil selvsagt ikke høre om det fra deg. Og du bør gi ham beskjed om at nå må dere ha fokus på det praktiske og å ivareta barna framover. 

Anonymkode: 3029b...40a

• Liker 1
Skrevet

Det er vondt for alle. Man mister ikke bare hva som var, men alt som skulle vert også. Det er en sorg. 

Jeg taklet det med å vite med meg selv at det var det rette og gjøre. Det er noe dritt akkurat nå, men på sikt må man bare ha troen på at det blir bedre for alle. Ellers hadde du ikke gjort det slutt eller hva? 

Dere burde fortelle det til familien, så dere får flere å støtte dere på i denne vanskelige tiden. 

Anonymkode: 88a97...775

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Dere andre som har gått, hvordan taklet dere den dårlige samvittigheten av å gå fra noen? 

Anonymkode: 6d415...d22

Du skal ikke ha dårlig samvittighet over å fjerne deg selv og dine barn fra en samlivssituasjon som ikke fungerer. 

Så du takler det ved å sparke den dårlige samvittigheten rett i fjeset på denne patetiske «Buhu, stakkars meg!»-mannebaby, som åpenbart var et feilkjøp. 

Anonymkode: 7688a...124

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

...denne patetiske «Buhu, stakkars meg!»-mannebaby, som åpenbart var et feilkjøp. 

Kjenner du ham? 

• Liker 1
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Kjenner du ham? 

Bare fra beskrivelsen i HI. Men det er jo hva TS forteller. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Forsov du deg den dagen empati ble utdelt?

Anonymkode: 511ff...dd7

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Forsov du deg den dagen empati ble utdelt?

Det er ikke TS sin jobb å trøste ham.

Skrevet

Det beste for oss begge er å ikke klandre hverandre for at man har det vondt. Det gjør det så veldig vondt å kjenne på

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Det er ikke TS sin jobb å trøste ham.

Nei, det er det ikke, men at du skal kalle ham patetisk og mannebaby fordi han åpenbart har det vanskelig, er helt bak mål. Kaller du kvinner som gjør det samme ved brudd for patetiske kvinnebabyer? 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Ikke prøv deg en gang! Den som blir forlatt har det selvfølgelig vondest! Du går jo frivillig. 

Anonymkode: 15994...372

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, det er det ikke, men at du skal kalle ham patetisk og mannebaby fordi han åpenbart har det vanskelig, er helt bak mål. Kaller du kvinner som gjør det samme ved brudd for patetiske kvinnebabyer? 

Jeg kaller ham patetisk fordi han sender patetiske meldinger, og baby fordi han ikke kan håndtere sine følelser på en voksen måte. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg kaller ham patetisk fordi han sender patetiske meldinger, og baby fordi han ikke kan håndtere sine følelser på en voksen måte. 

Håper du er singel. 

Anonymkode: 15994...372

• Liker 1
Skrevet

For min del var det ikke et fnugg av dårlig samvittighet etter å ha blitt terrorisert i årevis. Jeg beholdt barnet og jaget henne på dør.

Taklet det ved å feire. Maken til frihetsfølelse har jeg aldri kjent på før.

Samvittigheten derimot har sneket seg inn innimellom, ikke for at forholdet tok slutt, men mer fordi et barn ble satt den situasjonen og M ikke kunne brydd seg mindre om barnet.

Tanken på at det ikke er jeg som skal ha dårlig samvittighet hjelper på. Men det er jeg som sitter med et barn som i periodevis har det vondt. Heldigvis så er barnet så stort nå at h*n gjør opp sine egne meninger om situasjonen som også hjelper på oss begge.

Anonymkode: 81ea3...f73

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jeg spurte om du ville formulert deg på en like nedlatende måte hvis en kvinne sender slike meldinger ved et brudd?

Jeg er helt enig i at det ikke er ts oppgave å trøste ham, men det er like mange kvinner som menn som oppfører seg slik ved et brudd, det er ikke spesielt uvanlig.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, det står bare at han er lei seg og skaffet over et nylig brudd. Og at han og ts er uenige om barneoppdragelse, noe som har bidratt til bruddet for ts sin del. Høres ut som ca. alle under et brudd. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Brudd er vonde, selv for voksne som ellers oppfører seg ganske fint. Det handler mye om kommunikasjonssvikt som blir enda tydeligere rett etter bruddet enn før det.

• Liker 1
Skrevet

Tenker at det er fint om du er åpen med han om at det er vondt for deg også, hvis fu ikke allerede har sagt det. 

Anonymkode: ff9d3...428

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg spurte om du ville formulert deg på en like nedlatende måte hvis en kvinne sender slike meldinger ved et brudd?

Jeg ville ha kaldt det barnslig oppførsel, ja. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...