Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg har slitt med å stole på mannen min etter at han løy til meg. Jeg mener å huske han har sagt at han ikke har exen sin på snap, så viser det seg at det har han og at de har snakket sammen der. Dette har han ikke nevnt til meg. Han mener at han alltid har hatt exen sin der, men jeg husker at vi snakket om det for 2år siden der han sa at de ikke hadde det. Da sa jeg at jeg heller ikke har exer der inne, å at de kan heller sende meldinger om det er noe de ønsker. 
sa også at jeg synes snap blir for intimt og at det er for nære venner og familie som man har kontakt med i det daglige, han var helt enig.

Føler meg veldig usikker på denne samtalen også, om det ikke har hendt, siden han står så sterkt på at han alltid har hatt henne der. 

I ettertid føler jeg på at han skjuler noe for meg og jeg klarer ikke å stole på han. Jeg trodde han fortalte meg alt, slik jeg gjør til han. dette gjorde vel at jeg har fått en oppvåkning der jeg forstår at han ikke er så uskyldig og snill som han skal ha det til. 

det er ikke nødvendigvis noe galt i at han har kontakt med sin ex, men jeg forventer jo at han forteller meg om det. i følge han var det bare noe lite tull og de har ikke sendt noen bilder til hverandre, kun chat og at han bare hadde glemt å fortelle det. 

hva tenker dere? 

Anonymkode: 92e12...408

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner deg godt, for meg er deg et tillitsbrudd. For meg virker det som han prøver å gaslighte deg i tillegg.

Jeg ville tatt en alvorsprat med han, der han får muligheten til å legge alle kort på bordet. Gjør han ikke det, og du ikke føler tillit, er ikke forholdet liv laga uansett.

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde notert meg det i bakhodet og gått videre. Ser du flere faresignaler etter hvert er det et mønster. Dersom dette er den eneste uskyldige greia han skjuler for deg hadde jeg ikke giddet å gjøre noe ut av det. 

Anonymkode: fe272...3ad

• Liker 3
Skrevet

Snap mer intimt enn tekstmelding 🤔? Jeg ville tenkt motsatt, uten at jeg egentlig synes det er noe særlig forskjell.

Ellers enig. Ser i utgangspunktet noe problem med å ha kontakt med ekser, men å gjøre det skjult er litt sketchy, selv om det kanskje bare er fordi han er konfliktsky.

Anonymkode: 2b10b...599

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Snap mer intimt enn tekstmelding 🤔? Jeg ville tenkt motsatt, uten at jeg egentlig synes det er noe særlig forskjell.

Ellers enig. Ser i utgangspunktet noe problem med å ha kontakt med ekser, men å gjøre det skjult er litt sketchy, selv om det kanskje bare er fordi han er konfliktsky.

Anonymkode: 2b10b...599

ja siden det er ment for å sende bilder av ens hverdag. Han kan godt tekste med henne, men han trenger jo ikke å sende bilder av livet vårt til henne. Det er det jeg mener om at det er mer intimt.. 

inne på chat på snap er det jo også slik at all kommunikasjon blir slettet automatisk. Da føler det jo som at han har brukt denne plattformen for å skjule noe. 

• Liker 1
Skrevet
SPOCA skrev (10 minutter siden):

Skjønner deg godt, for meg er deg et tillitsbrudd. For meg virker det som han prøver å gaslighte deg i tillegg.

Jeg ville tatt en alvorsprat med han, der han får muligheten til å legge alle kort på bordet. Gjør han ikke det, og du ikke føler tillit, er ikke forholdet liv laga uansett.

Ja det var det jeg var redd for. Han gjør meg usikker på om det faktisk var slik, men jeg husker jo at han sa det. Klart og tydelig. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja det var det jeg var redd for. Han gjør meg usikker på om det faktisk var slik, men jeg husker jo at han sa det. Klart og tydelig. 

Stol på deg selv, og ikke gi deg. Ikke la han manipulere deg, selv om det er vanskelig. :klem:

• Nyttig 1
Skrevet
SPOCA skrev (1 minutt siden):

Stol på deg selv, og ikke gi deg. Ikke la han manipulere deg, selv om det er vanskelig. :klem:

Hva bør jeg si? Hvordan bør jeg ta opp dette?

Skrevet

Beklager å si det, men lytt til magefølelsen din. Hvis den forteller deg at han skjuler noe eller har dårlig samvittighet, så er det noe du bør ta på alvor. Du har plukket opp noen signaler.

Min eks la til meg på snap like før sommeren nå. Vi er begge i forhold. Jeg var litt skeptisk, men virket som han bare var ute etter vennlig kontakt. Jeg fortalte min kjæreste at han la meg til.

Det var hyggelig catch up først, «hvordan står det til hos deg?» osv. Men, han sendte alltid teksten på et bilde, slik at det forsvant med én gang. Men så har det vært random snaps av unger og livet en sjelden gang.

Han har det sikkert litt kjedelig med seg selv nå om dagen, fordi nå kom det. «Klarer aldri glemme deg», «føler vi fortsatt har noe uutforsket» og inviterte meg på hotellweekend! Jeg takket nei og fjernet han fra snap.

Menn altså. 

Anonymkode: df6f3...63a

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg hadde notert meg det i bakhodet og gått videre. Ser du flere faresignaler etter hvert er det et mønster. Dersom dette er den eneste uskyldige greia han skjuler for deg hadde jeg ikke giddet å gjøre noe ut av det. 

Anonymkode: fe272...3ad

Det er to ting han har løyet om som omhandler andre damer på sosiale medier. 

Her er også noen småting som jeg reagerer på, men det har ikke noe med løgn å gjøre. Heller at det virker som han skjuler noe annet. 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hva bør jeg si? Hvordan bør jeg ta opp dette?

Jeg er ingen ekspert, men hvis det var meg ville jeg tatt dette opp i fredstid. Ta det opp rolig og bestemt, si at du ønsker å ta en prat. Legg frem at du vet hva som ble sagt, og at han nå har muligheten til å legge alle kort på bordet. Vær rolig, bestemt, men ikke anklagende. Si at du ønsker både han og deg det beste, og hvis du er glad i ham, så sier du også det.

Hvis han fremdeles bare kommer med unnvikende svar og prøver å manipulere er det egentlig bare å gå.

Ellers ville jeg tatt det med en parterapeut, hvis du vet at det kan bli vanskelig med en slik samtale alene med han. 

Endret av SPOCA
Skrevet

Beklager å si det, men lytt til magefølelsen din. Hvis den forteller deg at han skjuler noe eller har dårlig samvittighet, så er det noe du bør ta på alvor. Du har plukket opp noen signaler.

Min eks la til meg på snap like før sommeren nå. Vi er begge i forhold. Jeg var litt skeptisk, men virket som han bare var ute etter vennlig kontakt. Jeg fortalte min kjæreste at han la meg til.

Det var hyggelig catch up først, «hvordan står det til hos deg?» osv. Men, han sendte alltid teksten på et bilde, slik at det forsvant med én gang. Men så har det vært random snaps av unger og livet en sjelden gang.

Han har det sikkert litt kjedelig med seg selv nå om dagen, fordi nå kom det. «Klarer aldri glemme deg», «føler vi fortsatt har noe uutforsket» og inviterte meg på hotellweekend! Jeg takket nei og fjernet han fra snap.

Menn altså. 

Oida. Kan du ikke fortelle henne det? Synes vi damer bør holde sammen når det gjelder slikt. Hadde satt veldig pris på å få vite det om mannen min gjorde noe sånt.

Det var nå i sommer. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Oida. Kan du ikke fortelle henne det? Synes vi damer bør holde sammen når det gjelder slikt. Hadde satt veldig pris på å få vite det om mannen min gjorde noe sånt.

Det var nå i sommer. 

Jeg er i utgangspunktet enig i prinsippet. Men, kjenner ikke henne. Aldri snakket med henne og de har barn sammen. Jeg vil ikke være den som ødelegger et samliv. Jeg har ingen bevis heller, fordi når han skrev dette så satte han på sånne meldinger som fjernes like etter de er lest. 

Tror ikke hun ville trodd meg heller. Håper det ikke er du som er sammen med min eks. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er i utgangspunktet enig i prinsippet. Men, kjenner ikke henne. Aldri snakket med henne og de har barn sammen. Jeg vil ikke være den som ødelegger et samliv. Jeg har ingen bevis heller, fordi når han skrev dette så satte han på sånne meldinger som fjernes like etter de er lest. 

Tror ikke hun ville trodd meg heller. Håper det ikke er du som er sammen med min eks. 

Hvor mange barn har de? 

Jeg hadd trodd på det dersom noen fortalte meg det selv uten bevis, men vi alle er jo forskjellige. Noen damer reagerer med å bli sinte på budbringeren. Gjorde det selv en gang, etter en mann forsøkte å sjekke meg opp på byen da han var i et forhold. Jeg ble totalt skjelt ut av kjæresten hans og følte meg ikke spesielt fornøyd med meg selv etterpå 😅

Skrevet

Hvor mange barn har de? 

Jeg hadd trodd på det dersom noen fortalte meg det selv uten bevis, men vi alle er jo forskjellige. Noen damer reagerer med å bli sinte på budbringeren. Gjorde det selv en gang, etter en mann forsøkte å sjekke meg opp på byen da han var i et forhold. Jeg ble totalt skjelt ut av kjæresten hans og følte meg ikke spesielt fornøyd med meg selv etterpå 😅

Ja, det er det. De har to barn. Han dumpet meg for henne, derfor tenker jeg det ville vært vanskelig for henne å tro meg også. Mange år senere. 

Jeg håper du kommer til bunns i dette. Løgn og bedrag på denne måten, er så vanskelig å forholde seg til. Er det ikke noen måte du kan få han til å hjelpe å berolige deg?

Skrevet

At noen mener seg berettiget til å bestemme hvem andre skal ha kontakt med er sjokkerende.
At noen lyver er derimot en bruddgrunn. Du har ikke tillit til ham. Gå.

Skrevet

Etter at eksen min begynte å vri på hva som var blitt sagt og avtalt tidligere, så var jeg selvsagt i tvil om det var meg eller han som husket feil.

Jeg begynte å avtale ting på meldinger i stedet for muntlig. Jeg skrev dagbok om ting som skjedde. Da kunne jeg se på meldingene og dagboken når han sa ting som jeg mente var feil.

Dagbok kan selvsagt ikke brukes som bevis. Du kan jo lyge i dagboka, men du kan bruke det for å sjekke med deg selv om det er DU som er helt på jordet. Du vet jo selv om du har løyet i dagboka eller ikke.

Anonymkode: 56129...2d2

Skrevet
Andro skrev (5 minutter siden):

At noen mener seg berettiget til å bestemme hvem andre skal ha kontakt med er sjokkerende.
At noen lyver er derimot en bruddgrunn. Du har ikke tillit til ham. Gå.

Det er vel ikke helt det som er poenget her. Selvfølgelig skal han få ha kontakt med de han ønsker å ha kontakt med. Problemet er at dette ikke er noe han har vært åpen om, han har løyet og det i tillegg brukes en plattform der alt holdes skjult.  Det gjør vel at det kan se værre ut enn det er.. 

I tillegg er han veldig opptatt av dette når det gjelder meg. Åpenhet og ærlighet. Det sjokkerer derfor meg at han er den som gjør noe sånt bak min rygg. 

Skrevet

Jeg ville da virkelig ikke ført samtaler med noen på åpen vegg.

Skrevet
Andro skrev (6 minutter siden):

Jeg ville da virkelig ikke ført samtaler med noen på åpen vegg.

Men hadde du løyet og holdt det skjult for partneren din? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...