Gå til innhold

Mannen har ikke lappen - tar det utover meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lappen, men aldri blitt trygg på å kjøre (lang historie, men handler generelt om altfor lite mengdetrening, dårlig kjøreskole osv). Jeg driver og jobber med dette - tar kjøretimer på nytt og øver litt på egenhand.

Mannen derimot har ikke lappen, og tar en kjøretime i ny og ne. Men frustrert er han! På at vi ikke har bil, på at det er så langt å dra steder med kollektiv...at familiehytta er sååå langt unna fordi vi må ta toget i 1 time, og derfor vil han aldri dra dit. Og alt dette tar han utover meg. Hvorfor kan jeg IKKE BARE kjøre oss hit og dit? Hvorfor kjøper jeg ikke en bil som vi kan kjøre rundt i? Hvorfor hvorfor hvorfor?

Jeg ignorerer dette flatt, og sier at han får skjerpe seg og gjøre noe med det selv. Skjønner at det er frustrerende at en i husstanden har lappen, men jeg nekter å kjøre før jeg føler meg trygg på at jeg ikke skader hverken oss eller fremmede på veiene. 

Men jeg blir helt gal av det her. Hva kan jeg si for at han skal skjerpe seg?

Anonymkode: d91cd...aea

• Liker 2
  • Hjerte 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er mannen din 17 år?

Anonymkode: 12f0c...260

• Liker 8
Skrevet

Ellers, dere krevde likestilling. Kvinner i et eller annet langt i bortistan er veldig misunnelig på dere damer i vesten. Men dere klager bare 🫠

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ellers, dere krevde likestilling. Kvinner i et eller annet langt i bortistan er veldig misunnelig på dere damer i vesten. Men dere klager bare 🫠

Hva er det du prøver å si her?

• Liker 17
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er mannen din 17 år?

Over 30 tro det eller ei!

Skrevet

Da er det på tide at han blir en mann. Ta førerkortet. Høres helt fjernt ut for meg at dama skal kjøre rundt på mannen. Mulig dette er den nye normen i det nye feminine samfunnet.

Hilsen en mann

Anonymkode: dac32...8a5

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Hva er det du prøver å si her?

Mannen din oppfører jo seg som ei husmor fra 50 tallet. Slik du beskriver han, kunne han være min bestemor liksom. Men som jeg sa tidligere. Dere krevde likestilling og dere fikk den. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mannen din oppfører jo seg som ei husmor fra 50 tallet. Slik du beskriver han, kunne han være min bestemor liksom. Men som jeg sa tidligere. Dere krevde likestilling og dere fikk den. 

Hva har dette med likestilling å gjøre? :klo:

Likestilling her ville jo ha vært å be mannen til helvete kjøre selv. 🤷‍♀️

Anonymkode: 54a0b...f70

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvis du ikke tør å kjøre fordi du ikke føler deg flink nok, så bør du vel ta noen kjøretimer? Det er like tafatt å ikke gjøre noe med problemet ditt, som det er av han å ikke bli ferdig med lappen.

Anonymkode: d63de...a8b

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Da er det på tide at han blir en mann. Ta førerkortet. Høres helt fjernt ut for meg at dama skal kjøre rundt på mannen. Mulig dette er den nye normen i det nye feminine samfunnet.

Hilsen en mann

Anonymkode: dac32...8a5

Jeg kjører stort sett når jeg og min mann skal noe, grunnen er enkel han liker å være passasjer og å kunne ta seg en bayer om så er

Skrevet

Hvis du kjøper bil kommer han aldri til å gidde å skjerpe seg. Du kommer til å få et umenneskelig krav om masse kjøring i tide og utide. Press tilbake. 

Anonymkode: 54d41...488

• Liker 4
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis du ikke tør å kjøre fordi du ikke føler deg flink nok, så bør du vel ta noen kjøretimer? Det er like tafatt å ikke gjøre noe med problemet ditt, som det er av han å ikke bli ferdig med lappen.

2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har lappen, men aldri blitt trygg på å kjøre (lang historie, men handler generelt om altfor lite mengdetrening, dårlig kjøreskole osv). Jeg driver og jobber med dette - tar kjøretimer på nytt og øver litt på egenhand.

Mannen derimot har ikke lappen, og tar en kjøretime i ny og ne. Men frustrert er han! På at vi ikke har bil, på at det er så langt å dra steder med kollektiv...at familiehytta er sååå langt unna fordi vi må ta toget i 1 time, og derfor vil han aldri dra dit. Og alt dette tar han utover meg. Hvorfor kan jeg IKKE BARE kjøre oss hit og dit? Hvorfor kjøper jeg ikke en bil som vi kan kjøre rundt i? Hvorfor hvorfor hvorfor?

Jeg ignorerer dette flatt, og sier at han får skjerpe seg og gjøre noe med det selv. Skjønner at det er frustrerende at en i husstanden har lappen, men jeg nekter å kjøre før jeg føler meg trygg på at jeg ikke skader hverken oss eller fremmede på veiene. 

Men jeg blir helt gal av det her. Hva kan jeg si for at han skal skjerpe seg?

...seriøst?

Anonymkode: 778dd...b16

• Liker 17
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

...seriøst?

Anonymkode: 778dd...b16

Leste litt for fort 😛

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde sagt at jeg i hvert fall ALDRI kommer til å kjøpe bil før han også tar lappen så vi kan være to om lappen og kjøring. 

Anonymkode: f64f7...7d0

• Liker 5
Skrevet

Her er det bare jeg som har lappen også, og vi har ikke bil. Han sier han «skal ta kjøretimer snart» eller «skal finne noen å kjøre med», men skjer aldri.

Om jeg kjøper bil, kommer det til å bli mas om å kjøre hit og dit. Jeg er trygg på kjøring da, men jeg kan ikke kjøre langt om gangen (sykdom) og orker ikke å bli syndebukken når vi ikke kommer til den og den plassen når familien hans etterspør oss.

Anonymkode: b405a...158

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Her er det bare jeg som har lappen også, og vi har ikke bil. Han sier han «skal ta kjøretimer snart» eller «skal finne noen å kjøre med», men skjer aldri.

Om jeg kjøper bil, kommer det til å bli mas om å kjøre hit og dit. Jeg er trygg på kjøring da, men jeg kan ikke kjøre langt om gangen (sykdom) og orker ikke å bli syndebukken når vi ikke kommer til den og den plassen når familien hans etterspør oss.

Så det er bare å stå på ditt og be han kjøre opp. Når han kommer med sånne spørsmål, si ja, det er bare å kjøre opp det, så kan vi dra!

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Likestilling som i "like muligheter", ikke som i at mannen kan oppføre seg som en bortskjemt drittunge. 

Anonymkode: 49399...115

• Liker 9
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Er du helt tett i topplokket? Ts sier hun ikke følger seg trygg på og kjøre. 

Dette har ikke noe som helst med likestilling å gjøre. Men en incel bruker selvfølgelig hver anledning til å rakke ned på det kjønnet han aldri får.

Anonymkode: 1e59e...99d

• Liker 5
Skrevet

Hvor bor dere når dere ikke er vant å kjøre bil? For meg er det å ta sertifikat en del av det å bli voksen. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
5 hours ago, Sansx said:

Hvor bor dere når dere ikke er vant å kjøre bil? For meg er det å ta sertifikat en del av det å bli voksen. 

Ikke TS, men jeg har bodd i storby hele livet og tok ikke lappen før jeg var 30. Bor fortsatt litt i utkanten av en storby og bruker bilen ganske lite, kun for å gå tur med hunden. Gidder ikke å kjøre i sentrum og betale for parkering når det går fortere å ta kollektivt.

Anonymkode: 619d0...0ff

• Liker 4
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...