Gå til innhold

Hvordan klarer du å bo alene?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hvorfor velger du å kjede deg da?

Anonymkode: a82be...cf3

Velger det? Jeg har ingen hobbyer jeg kan holde på med inne (har lett), og synes det er kjedelig å se TV. 

Anonymkode: ae48e...228

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 26.9.2023 den 22.59):

Jeg har vært i forhold store deler av livet og nylig blitt singel. Synes det å bo alene er mye tyngre enn jeg hadde sett for meg. Det er så trist og ensomt, spesielt på kveldene.. 

Hvordan får du det til? Hva kan hjelpe?

Anonymkode: 4063a...099

Jeg har gått ut av et 20 år langt forhold, men jeg elsker å bo alene. Går rundt å minner meg selv på hvor heldig jeg er. Så vi er forskjellige. Jeg ser mye på tv, evnen det er fordi jeg liker det. Holder leiligheten ren og pen. Har hunder som jeg går med og får selskap  fra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Velger det? Jeg har ingen hobbyer jeg kan holde på med inne (har lett), og synes det er kjedelig å se TV. 

Da må du jo finne på noe som gjør at du ikke kjeder deg :) Mitt poeng er at DU er ansvarlig for at DU kjeder deg! :) 

Tenk så masse du kan finne på! TV er bare tull, enig i det. Slutta med TV for flere år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har nå bodd alene mesteparten av livet. Utenom diverse kollektiv. Liker fortsatt friheten med å bo alene. Prøver å komme meg ut på noe sosialt eller reise en del.

Etter det ble slutt med eksen derimot har eg kjent ensomheten tar ekstremt hardt på. 

Eg er eit hundemenneske, men kan for tiden ikke ha hund selv igjen på 100% basis. Prøver gjerne å passe på hunder, eventuelt se om folk trenger avlastningshjem for deres.

Det hjelper godt for min del ivertfall, men er jo ikke for alle. 

Anonymkode: e0437...35a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Da må du jo finne på noe som gjør at du ikke kjeder deg :) Mitt poeng er at DU er ansvarlig for at DU kjeder deg! :) 

Tenk så masse du kan finne på! TV er bare tull, enig i det. Slutta med TV for flere år siden.

Hva da? Jeg har prøvd det meste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hva da? Jeg har prøvd det meste. 

Hva har du prøvd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er deilig å bo alene. Jeg har en interessant jobb jeg trives i hvor jeg får brukt meg mye og gode venner, jeg trenger ikke så mye mer. Er ofte utladet etter jobb og i ukedagene skjer det lite etter jobb, mens i helger er jeg sosial (om jeg ønsker). Jeg er en stor lesehest og ivrig tv-titter, så lider sjelden av «mangel på noe å gjøre/kjedsomhet» 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd begge deler. Å ha samboer gjennom år, og vært singel gjennom år. Har opplevd å ha fine ting med x sambo. Har også opplevd å ha fine ting som singel. 

Dagens unge, noe som strekker seg langt, kan visstnok ikke helt praktiske ting. Flere har aldri lært å sette opp et månedsbudsjett, og leve etter dette. Har opplevd, flere har ikke skrujern eller hammer i huset. De kan iallefall ikke bruke dette. Nå må jeg si, ja det finnes unntak. 

Men spørsmålet var, hvordan klarer man å leve alene?  Tenker at man må gå inn i seg selv. Ønsker man å bli i et dårlig forhold? Eller, kanskje man ikke har noen valg? Den rette for deg har ganske ikke enkelt dukket opp? 

Man klarer seg alene når man må. Jeg lærte den harde skolen, sambo som 23, barn og familieliv lå foran meg, mannen drakk, singel som 26, osv. Vi kan kun ta ansvar for egne valg. 

Jeg klarer å leve alene fordi jeg har lært å være selvstendig. Jeg kan skifte sikringer, jeg kan snekre enkle møbler. Kan henge opp hyller på murvegger. Samtidig har jeg egne interesser. Har nevnt dette før. Jeg baker ikke eller lager mat bare til meg. Jeg deler med både barn og annen familie. Dette gir meg en ro. En glede. Jeg har ganske enkelt en fin og god hverdag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.2.2024 den 14.42):

Hva har du prøvd?

Gitar, strikking, lesing, tegning, maling, perling, yoga, gaming, hekling, brodering, matlaging, baking,  puslespill. Kommer ikke på noe mer som frister. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Jeg har aldri forstått og kommer så avgjort føle noen godhet, respekt eller menneskeverd for sjuke folk som ikke trives i sitt eget selskap og aktiverer seg selv med alle gleder og opplevelser som finnes.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bodd alene i hele mitt voksne liv. Ville vel egentlig gjerne hatt en samboer, men kan jo ikke akkurat trylle frem en heller.

Anonymkode: a814b...0f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.2.2024 den 20.55):

Gitar, strikking, lesing, tegning, maling, perling, yoga, gaming, hekling, brodering, matlaging, baking,  puslespill. Kommer ikke på noe mer som frister. 

Styrketrening, gaming der du er i kontakt med andre (hvis du ikke har prøvd det), språkkurs eller andre kurs over nett, sette opp slektstre, så frø og stelle med planter, skaffe et kjæledyr, be folk på besøk, pusse opp, lage ting for salg.

Og så er det mye du kan gjøre utendørs også!

Anonymkode: a831a...d2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Styrketrening, gaming der du er i kontakt med andre (hvis du ikke har prøvd det), språkkurs eller andre kurs over nett, sette opp slektstre, så frø og stelle med planter, skaffe et kjæledyr, be folk på besøk, pusse opp, lage ting for salg.

Og så er det mye du kan gjøre utendørs også!

Anonymkode: a831a...d2f

Styrketrening gjør jeg, men det er jo ikke akkurat noe hobby. Gaming der jeg er i kontakt med andre er prøvd, det går under generell gaming. Det er ingen språk jeg er interessert i å lære da jeg ikke får brukt det, slektstre har jeg, så frø osv. har jeg prøvd og jeg får det ikke til. Kjæledyr kan jeg ikke ha, jeg har ikke mulighet til å følge opp både barn og dyr. Jeg har ingen å be på besøk. Leiligheten min er pusset opp, og jeg kan ikke lage ting. 

Jeg må være inne på kveldstid da jeg har en gutt som sover da, så utendørs utgår 😛 Jeg lover, jeg har prøvd det meste. Og jeg klarer ikke finne noe interessant. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest WhisperingWind

Stortrives. Etter ungen er i seng er jeg enten på tlf med kjæresten eller venner, ser på film/tv serie, hører på musikk, nyter et glass vin…trives godt alene i eget selskap 🤷🏻‍♀️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å bo alene er helt fantastisk! Vil ikke bo med noen andre. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt topp, kan gjøre akkurat som jeg vil. Sove når jeg vil, lage mat når jeg vil, lufte når det er 20 kuldegrader ute, se hvilken tv-kanal jeg vil, ha det så ryddig eller rotete som jeg vil osv. Kommer ikke på en eneste ulempe bortsett fra at alle utgifter må betales av kun meg. Kunne aldri blitt noe annet enn aleneboer eller særboer igjen. I hvert fall ikke før jeg tvangsinnlegges på gamleheimen. Innen den tid er det vel bedre å sørge for at man havner i fengsel, så man slipper dele rom.

Anonymkode: 746e3...543

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Elsker alenetid så det går fint for meg. 

Anonymkode: 5ce6f...94b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er helt topp, kan gjøre akkurat som jeg vil. Sove når jeg vil, lage mat når jeg vil, lufte når det er 20 kuldegrader ute, se hvilken tv-kanal jeg vil, ha det så ryddig eller rotete som jeg vil osv. Kommer ikke på en eneste ulempe bortsett fra at alle utgifter må betales av kun meg. Kunne aldri blitt noe annet enn aleneboer eller særboer igjen. I hvert fall ikke før jeg tvangsinnlegges på gamleheimen. Innen den tid er det vel bedre å sørge for at man havner i fengsel, så man slipper dele rom.

Anonymkode: 746e3...543

Det var ikke et dumt råd. Men man må vel gjennomføre felles måltider også i fengsel? 

Anonymkode: 5ce6f...94b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det eneste jeg har gjort siden jeg flyttet ut av barndomshjemmet, så vet ikke hvordan det er å ha samboer. Det går helt fint det 🙂

Anonymkode: 5be0c...6ac

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser på tv, hører på musikk. Leser på tlf. Rydder og vasker, lager mat. Går tur og leker med hunder. Syns tiden flyr. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...