Brunhilde Skrevet 27. september 2023 #21 Del Skrevet 27. september 2023 Jeg trives veldig godt med å bo alene. Jeg styrer tiden min selv og jeg kan gjøre det jeg vil når jeg vil. Jeg kjeder meg aldri og jeg føler meg aldri ensom. Jeg nyter rett og slett å kunne lukke døren og være for meg selv. Skal nevnes at jeg har både familie og venner som jeg tilbringer tid sammen med når jeg har overskudd og lyst. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Metalbitch Skrevet 27. september 2023 #22 Del Skrevet 27. september 2023 Jeg var singel i to år før jeg fant kjæreste. Vi bor ikke sammen, men treffer hverandrei helgene. Jeg har sønnen min 50/50. Det betyr at jeg har ukene for meg selv når sønnen er hos faren sin. Jeg er helt avhengig av alenetid og nyter dette. Kjeder meg aldri, det går i jobbing, trening, fjellturer og venninnebesøk, samt oppfølging av min gamle syke far. Av og til tv, egentlig mest på helg. Tror cluet er å trives i eget selskap, noe jeg gjør! 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #23 Del Skrevet 27. september 2023 Å herre Jesus som jeg savner å bo alene. Fantastisk å kunne gjøre som man vil, når man vil. Ingen andres drit å rydde opp, og ingen som klager på deg om du ikke lukker en skapdør… Anonymkode: e26e9...43c 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #24 Del Skrevet 27. september 2023 Du får slutte å synes synd på deg selv og tro at du må ha noen. Vanskeligere er det ikke. Det sitter i hodet. Anonymkode: 8b4d4...62c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene Skrevet 27. september 2023 #25 Del Skrevet 27. september 2023 Jeg er egentlig tilhenger av å være i forhold. Tenk at man er 2 som tar vare på hverandre. Men jeg opplevde ikke dette med x. Jeg tok vare på han. Han tok ikke vare på meg. Så jeg foretrekker å være alene. Ingen ønskesituasjon. Men jeg har en fin hverdag. Jeg har det ryddig rundt meg. Jeg har hobby. Jeg møter andre mennesker. Jeg opplever kjærlighet i hverdagen. Jeg har et godt liv. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #26 Del Skrevet 27. september 2023 Det er ingenting for meg som er verre enn å forestille meg at jeg skulle bo sammen med noen. Alt av egentid og egenrådighet forsvinner. Never!! Anonymkode: ce6fc...92d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eva-Lena Skrevet 27. september 2023 #27 Del Skrevet 27. september 2023 Det er så digg å bo alene. Jeg kan gjøre hva jeg vil og mår jeg vil. Bare meg selv å tenke på. Jeg elsker å sitte i mørket på kveldene evt ha noen telys. Koser meg med å lese bøker, se tv, pusle litt i huset. Jeg kan også lage middag om jeg gidder det eller bare gi faen. De dagene jeg begynner sent eller har fri, så kan jeg bli i senga til jeg ikke orker mer. Føler meg aldri ensom eller kjeder meg, jeg nyter hvert minutt i fred og ro. 1 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene Skrevet 27. september 2023 #28 Del Skrevet 27. september 2023 Jeg skulle gjerne bodd sammen med et annet menneske. Men ikke for enhver pris. Jeg har hobbyer. Jeg baker, jeg syr, jeg spiller i korps, legger puslespill, type 1000 brikker. Jeg har nok av interesser. Jeg leser også bøker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #29 Del Skrevet 27. september 2023 Eva-Lena skrev (33 minutter siden): Det er så digg å bo alene. Jeg kan gjøre hva jeg vil og mår jeg vil. Bare meg selv å tenke på. Jeg elsker å sitte i mørket på kveldene evt ha noen telys. Koser meg med å lese bøker, se tv, pusle litt i huset. Jeg kan også lage middag om jeg gidder det eller bare gi faen. De dagene jeg begynner sent eller har fri, så kan jeg bli i senga til jeg ikke orker mer. Føler meg aldri ensom eller kjeder meg, jeg nyter hvert minutt i fred og ro. Er slik jeg har det, bare med en samboer. Anonymkode: a109b...842 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #30 Del Skrevet 27. september 2023 Det er faenmeg det deiligste som finnes!! Har bodd alene store deler av mitt voksenliv, så samboer i 6 år. Der var så mye styr, da tenker jeg spesielt på hvor lite han bidro med, når det gjaldt ALT. Nikoser meg. Skal aldri bli samboer igjen. Trener, ser serier, får besøk /besøker folk, egenpleie, etc. K47 Anonymkode: 3d20b...7e5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 27. september 2023 #31 Del Skrevet 27. september 2023 Jeg trives svært godt alene, og synes det er deilig de få gangene i året samboer reiser bort på kurs o.l. 🙂 Jeg storkoste meg som nysingel (etter forrige samboer) også. Det handler nok om at jeg trives i eget selskap, og aldri føler meg ensom selv om jeg er for meg selv. Nå hadde jeg et nettverk av gode venner, så jeg kunne alltid være sosial om jeg ønsket det. Jeg trente flere ganger i uka, var med i kor og reiste en del sammen med min mor og med venninner. Samtidig satte jeg stor pris på å ha ettermiddager og kvelder for meg selv, der jeg kunne lese, bestemme helt selv hva jeg skulle se på TV, labbe rundt i pysjen en hel søndag om jeg ønsket det, og ikke minst bare ha meg selv å rydde opp etter😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 27. september 2023 #32 Del Skrevet 27. september 2023 Jeg har bodd alene hele voksenlivet og elsker det, akkurat som jeg elsket å være alene hjemme da jeg var barn, og skjønner sånn sett egentlig ikke spørsmålet - for meg er det mye rarere at folk orker å bo tett på andre på fulltid... Jeg kan velge å dra ut og være sosial, eventuelt invitere folk hjem, eller jeg kan velge å være alene hjemme i ro og mak og prioritere akkurat det jeg vil. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #33 Del Skrevet 27. september 2023 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Det er ingenting for meg som er verre enn å forestille meg at jeg skulle bo sammen med noen. Alt av egentid og egenrådighet forsvinner. Never!! Anonymkode: ce6fc...92d Nei, det gjør det virkelig ikke. Jeg har samboer, men hadde likevel plenty av egentid og egenrådighet før vi fikk barn. Det er ikke som om mannen er hjemme 24/7, eller at vi måtte sitte OPPI hverandre hele tiden. Jeg kan helt fint putle med mitt i kjellerstuen, mens mannen putler med sitt et annet sted. Det er heller ikke mannen som bestemmer hva jeg skal gjøre på... Anonymkode: 9caf3...9ec 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #34 Del Skrevet 27. september 2023 Jeg er særboer, ikke aktuelt å bo sammen med kjæresten. Bodde sammen med noen i 18 år før ham. Deilig med tid alene og ingen ny runde på boligmarkedet om det blir slutt. Anonymkode: 464d9...52d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #35 Del Skrevet 27. september 2023 Nei altså nå har jeg bodd mer alene enn jeg har bodd med kjæreste, så... Hvordan jeg får det til? Nei altså jeg bare... gjør hva jeg føler for og lever? Altså du skriver konkret at kveldene blir ensomme.. Ja, altså det er jo hva du gjør det til da. Gjør det du liker? For meg er hverdagene rutine, så lager middag og prepper lunsj, rydder kjøkken. Kanskje sitter jeg og spiller litt eller ser på serie om jeg har tid. Også er det natta. Jeg har bakgrunnslyd på hele tiden, TVserie, radio, podkast, musikk, da jeg ikke liker å høre naboen. Også tenner jeg lys, og har det generelt ryddig rundt meg for best mulig trivsel Anonymkode: b3250...bb8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #36 Del Skrevet 27. september 2023 Jeg syns det var helt herlig. Jeg er veldig ryddig, eksen var rotete. Nå hadde jeg bare meg selv å rydde etter, så huset var alltid fint. Jeg brukte tid på familie, venner, og å slappe godt av etter å ha hatt det veldig tøft i lang tid. Jeg ble meg selv igjen. Fikk meg ny kjæreste, men ville bo alene en stund først, for å få helt ro og kjenne på ønsket om å flytte sammen igjen, ikke bare hoppe i det. Så, bruk tid på mennesker du er glad i. Skaff deg flere hobbyer. Prøv å nyte roen. Anonymkode: fddd2...6f7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 27. september 2023 #37 Del Skrevet 27. september 2023 Det er nok en overgang, så vil jeg tro du blir vant med det. Jeg liker ikke å legge meg så sent. Er mer glad i morgener, enn sene timer. Jeg går normalt en tur på ettermiddag/kveldingen. Kommer så hjem og gjør klart for morgendagen. Kan vaske en maskin med klær. Har jeg ikke gjort klart til frokost neste dag, så gjøres det (kjøleskapsgrøt). Av og til dusjer jeg før jeg legger meg. Så er det kveldsmat, litt KG, og annet nett, og litt YouTube eller annet i den gaten. Hender jeg skriver litt med en venninne på kveldstid også. Jeg nyter å roe ned, og finne sengen tidlig. Den turen gjør dog underverker. Særlig når jeg har vært hjemme flere timer, og så går ut. Da blir ikke kvelden så lang. Mange liker jo å trene på ettermiddagen. Som singel trenger du ikke ta hensyn til noen, og står nå fritt til å tilpasse ting til hvordan du vil ha det! Om du ønsker å begynne med en ny ting, spise middag til kveldsmat, trene til andre tider, jobbe litt ekstra, bli frivillig, hva enn det er, så er det kun opp til deg selv. Ganske så fint faktisk 🥰 Men overgang er det jo 💚 Håper det går greit med deg ellers, og du finner nok ut av «singellivet». 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #38 Del Skrevet 27. september 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Det er faenmeg det deiligste som finnes!! Har bodd alene store deler av mitt voksenliv, så samboer i 6 år. Der var så mye styr, da tenker jeg spesielt på hvor lite han bidro med, når det gjaldt ALT. Nikoser meg. Skal aldri bli samboer igjen. Trener, ser serier, får besøk /besøker folk, egenpleie, etc. K47 Anonymkode: 3d20b...7e5 Jeg er helt enig. Det må nok en heeelt spesiell mann til for at jeg skal orke å bo med noen. Vi må ha stort hus så vi ikke går oppå hverandre, og han må jobbe mye. Hjemmet vårt kan heller ikke være åpent hus for kompiser/familien hans, vi kan heller besøke dem. Han kan ikke under noen omstendigheter snorke Anonymkode: 474f7...200 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Freyja Valkyrie Skrevet 27. september 2023 #39 Del Skrevet 27. september 2023 Er introvert og trives i eget selskap. Null problem å bo alene. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #40 Del Skrevet 27. september 2023 Er særboer så jeg bor jo ikke helt alene da, er nok like mye sammen med han som de som er samboere og jobber på hver sin kant. Er alene i huset kanskje to dager i uke, selv om jeg ikke har felles adresse med noen. Men godt å styre sine egen tid og trives som regel alene. Å være alene er verst når en krise oppstår, ellers går det greit. Anonymkode: aa9c6...848 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå