AnonymBruker Skrevet 26. september #1 Del Skrevet 26. september Vi har vært samboere i 3 år nå (23 - meg, og 26 år - han). Jeg mener veldig bestemt at jeg sa tydelig ifra at jeg ønsker å gifte meg i starten, og at han var enig. Nå sier han at han ikke ser poenget med å gifte seg, at det bare er overfladisk og at det ikke kommer til å skje. Jeg på min side sier at jeg ikke ønsker barn før jeg er forlovet / gift, noe jeg mener. Jeg er ikke kristen eller noe slikt, det handler rett og slett om prinsipp og hvordan jeg er vokst opp. Hans foreldre er ikke gift, så han kan nok si det samme om sin side. Jeg føler jo på at jeg blir eldre, og hvis han ikke ønsker å fri, så må jeg bukke under og leve ett liv på en måte jeg ikke ønsker.. Samme for han sin del, hvis han oppriktig ikke ønsker å gifte seg, men ønsker barn.. Er det best å gå i fra hverandre og finne noen som passer bedre for oss begge?.. Jeg ser hele livet mitt med han, og elsker han, vennene våre, og det vi har bygd sammen hittil. Jeg vil bare ikke sitte om 20 år og angre, for at jeg ikke brukte tyve årene mine på å bygge noe med noen som har de samme ønskene for fremtiden.. Anonymkode: 3c82d...d3c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september #2 Del Skrevet 26. september Du kan fortelle deg at du ønsker den ekteskapelige KONTRAKTEN, ikke et bryllup! og se om det får han på andre tanker. Anonymkode: 05287...fff 15 1 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gamer Skrevet 26. september #3 Del Skrevet 26. september Hvorfor skal du på død og liv gifte deg? 20 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september #4 Del Skrevet 26. september Jeg hadde slått opp. Ekteskap/ikke ekteskap er et så stort og viktig spørsmål at dersom dere ikke er enige vil forholdet aldri fungere i lengden uansett. Jeg er forøvrig enig med deg, jeg ville aldri fått barn med en mann som ikke ville forpliktet seg til meg gjennom ekteskap. Anonymkode: f451d...66f 18 1 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september #5 Del Skrevet 26. september AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg hadde slått opp. Ekteskap/ikke ekteskap er et så stort og viktig spørsmål at dersom dere ikke er enige vil forholdet aldri fungere i lengden uansett. Jeg er forøvrig enig med deg, jeg ville aldri fått barn med en mann som ikke ville forpliktet seg til meg gjennom ekteskap. Anonymkode: f451d...66f Kjenner folk som kun er samboere. Vært sammen i 12 år nå. Ekteskap er gammeldags. Gen millennials og gen z gifter seg ikke. Anonymkode: 42a93...6ee 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september #6 Del Skrevet 26. september Gamer skrev (5 minutter siden): Hvorfor skal du på død og liv gifte deg? Hvorfor skal han på død og liv leve uforpliktende? Anonymkode: 1ab0b...f17 10 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september #7 Del Skrevet 26. september AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kjenner folk som kun er samboere. Vært sammen i 12 år nå. Ekteskap er gammeldags. Gen millennials og gen z gifter seg ikke. Anonymkode: 42a93...6ee Det inngås flere titusen giftemål hvert år, blant annet av unge mennesker. Mennesker som har peiling på regelverket og forstår forskjellen i den rettslige stillingen mellom samboere og gift. Anonymkode: 1ab0b...f17 20 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkedykker Skrevet 26. september #8 Del Skrevet 26. september Bare ulemper ved å gifte seg. Så ser ikke helt poenget med det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september #9 Del Skrevet 26. september AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg hadde slått opp. Ekteskap/ikke ekteskap er et så stort og viktig spørsmål at dersom dere ikke er enige vil forholdet aldri fungere i lengden uansett. Jeg er forøvrig enig med deg, jeg ville aldri fått barn med en mann som ikke ville forpliktet seg til meg gjennom ekteskap. Anonymkode: f451d...66f Nettopp. Hvis det er viktig for TS å gifte seg, og viktig for samboeren å ikke gifte seg, er de ikke kompatible. Anonymkode: 1ab0b...f17 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gamer Skrevet 26. september #10 Del Skrevet 26. september AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor skal han på død og liv leve uforpliktende? Anonymkode: 1ab0b...f17 Man har da forpliktelser som samboer også. 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september #11 Del Skrevet 26. september Gamer skrev (Akkurat nå): Man har da forpliktelser som samboer også. Man har null og niks forpliktelser over hverandre som samboer. Juridisk sett er man to mennesker som bor i samme hus, og kun det. Anonymkode: 1ab0b...f17 15 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september #12 Del Skrevet 26. september Lykkedykker skrev (Akkurat nå): Bare ulemper ved å gifte seg. Så ser ikke helt poenget med det. Og hvilke ulemper er det, da? Anonymkode: 1ab0b...f17 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gamer Skrevet 26. september #13 Del Skrevet 26. september AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Man har null og niks forpliktelser over hverandre som samboer. Juridisk sett er man to mennesker som bor i samme hus, og kun det. Anonymkode: 1ab0b...f17 Samboerkontrakt? 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september #14 Del Skrevet 26. september AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nettopp. Hvis det er viktig for TS å gifte seg, og viktig for samboeren å ikke gifte seg, er de ikke kompatible. Anonymkode: 1ab0b...f17 Enig. TS burde gjøre samboeren en tjeneste og gå ifra han. Anonymkode: 930bd...4a7 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september #15 Del Skrevet 26. september AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor skal han på død og liv leve uforpliktende? Anonymkode: 1ab0b...f17 På hvilke måter er ekteskap forpliktende? Det er veldig enkelt å skille seg altså. Anonymkode: f1306...97a 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september #16 Del Skrevet 26. september AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor skal han på død og liv leve uforpliktende? Anonymkode: 1ab0b...f17 Et forhold er så forpliktende som de to menneske i forholdet! Ingen ring, kontrakt eller noe annet er mer forpliktende enn de to i forholdet. Jeg lever i et forpliktende forhold og har gjort det i 17 år og skal gjøre det med mannen i livet mitt for resten av livet men jeg skal aldri gifte meg. Anonymkode: 0ab16...8d2 8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 26. september #17 Del Skrevet 26. september Jeg hadde slått opp. Det er dårlig gjort av ham å ikke være ærlig, noe jeg synes er det verste her. Jeg ville sett på det som et svik. Vil man ikke gifte seg er det helt greit, men da må man være ærlig om det. For meg er ekteskap veldig viktig, så jeg forstår deg godt. 5 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september #18 Del Skrevet 26. september AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Og hvilke ulemper er det, da? Anonymkode: 1ab0b...f17 Barnebidrag. Selge/gi en halvpart av bolig ved skillsmisse. Over 40% skiller seg. Tallet øker betraktelig hvis ts har hatt mange sexpartnere. Anonymkode: 42a93...6ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september #19 Del Skrevet 26. september Gamer skrev (1 minutt siden): Samboerkontrakt? Da må man gjøre noe EKSTRA i tillegg til å være samboere. Selve samboerskapet gir ingen forpliktelser eller rettigheter overfor hverandre. Det er også begrenset hva man kan inngå kontrakt om. Kontrakt om å vise frem sine økonomiske forhold går ut på å tvinge noen til å foreta en handling, og kan derfor ikke fullbyrdes i noen retter. Kontrakt om å forsørge hverandre kan heller ikke fullbyrdes, av samme grunn. Man kan ikke avtale bort dokumentavgift ved overføring av deler av felles bolig mellom samboere, men man slipper den automatisk som ektefeller. Ektefeller har rett til å bli lignet sammen, hvis dette er mer gunstig enn å lignes hver for seg. Og så videre. Les regelverk. Anonymkode: 1ab0b...f17 2 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september #20 Del Skrevet 26. september AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Et forhold er så forpliktende som de to menneske i forholdet! Ingen ring, kontrakt eller noe annet er mer forpliktende enn de to i forholdet. Jeg lever i et forpliktende forhold og har gjort det i 17 år og skal gjøre det med mannen i livet mitt for resten av livet men jeg skal aldri gifte meg. Anonymkode: 0ab16...8d2 Hørt om skillsmisse? Mange gifter seg bare for å gifte seg. Anonymkode: 42a93...6ee 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå